We zijn wel heel makkelijk met aannemen dat iets 'redelijk' is. Vergeet niet, het is de maatschappij wil vliegen. Daar hebben ze werknemers voor nodig. Geen hobbyisten. Waarom zouden de werknemers op moeten draaien voor de bedrijfsrisico's? Laten we het simpel houden met de vraag: waar houdt het op?
Is het redelijk om na elke recurrent sim zes maanden gebonden te worden?
Is het redelijk om na een upgradings sim anderhalf jaar gebonden te worden?
Is het redelijk om na de introductie van een nieuw type weer drie jaar gebonden te worden?
Natuurlijk is het antwoord op bovenstaande vragen nee. Maar waarom is het dan wel redelijk om gebonden worden bij de in dienst treding? Welke argumenten gelden dan meer dan in de bovenstaande drie situaties? Voor alle duidelijkheid: 'liever een bond dan type betalen' is in deze discussie een drogreden.
Is het redelijk om na elke recurrent sim zes maanden gebonden te worden?
Is het redelijk om na een upgradings sim anderhalf jaar gebonden te worden?
Is het redelijk om na de introductie van een nieuw type weer drie jaar gebonden te worden?
Natuurlijk is het antwoord op bovenstaande vragen nee. Maar waarom is het dan wel redelijk om gebonden worden bij de in dienst treding? Welke argumenten gelden dan meer dan in de bovenstaande drie situaties? Voor alle duidelijkheid: 'liever een bond dan type betalen' is in deze discussie een drogreden.