Ringvaart Akkoord opgezegd

Firestarter, I stand corrected...

Je hebt helemaal gelijk dat er fouten zijn gemaakt als de rechter toch oordeelt dat het OVO is. Maar in complottheorieën geloof ik niet. Ik denk ook dat het een groot verschil is dat jij hoog en droog met een mooi pensioen zonder risico kunt aanschouwen wat er beneden je in de RVL gebeurt. Ik heb die luxe niet en houd er niet van afhankelijk te zijn van een rechter die het begrijp senioriteit niet kent.

Nou, dan moet ik het maar kort door de bocht opschrijven: De MP vlieger is net zo min als de KL vlieger verantwoordelijk voor het beleid van de KL directie. Maar de MP vlieger heeft gewoon de pech dat hij in de sterfhuisconstructie zit. Vervolgens is het aan de VNV om de gevolgen van die pech te minimaliseren. En als je dat door een internationale bril bekijkt, is dat heel erg goed gelukt. Er staan in het SBA nooit vertoonde baangaranties.

NFS,

Alweer een "huzarenstukje" dus dat SBA. En door wie is die sterfhuisconstructie dan bedacht?

Ik denk dat Firestarter de spijker op zijn kop slaat. Alleen geloof ik niet in complottheorieen, wel in "vuile" spelletjes.... (Iets mooier verkopen dan dat in werkelijkheid misschien wel is door druk, overrompeling etc etc

H)et lijkt wel overigens wel alsof men als KLM vlieger bang is voor de gevolgen van een rechterlijke uitspraak. Als je zo zeker van je zaak bent, dan hoef je toch niet bang te zijn voor een goede afloop?

MR.

Dat de rechter het begrijp senioriteit niet kent, wil niet zeggen dat die zich er nu niet in verdiept. .

Het andere ERF verhaal ga ik niet nader toelichten. Ik ben (deels) met je eens dat er daar machines naar MP zijn gegaan en dat de KLM-er in die zin iets heeft moeten laten (dat was ik al eens) alleen ligt het iets genuanceerder als dat jij schetst. Verdere relevante uitleg heb ik of anderen in een verleden al eens in het MP topic geschreven en kan je daar rustig nalezen. Heb nu geen tijd en mogelijkheden om dat hele verhaal weer uit de doeken te doen. Mocht je alsnog willen dat ik de relevantie etc uitleg zoals ik het zie, dan moet je dat even aangeven. Zodra ik dan weer een computer tot mijn beschikking heb zal ik alsnog proberen uit te leggen wat ik bedoel. Op een iPhone is dat toch wat lastig.

Voor beiden, ik ben niet jullie vijand. Ik heb alleen een andere mening dan jullie. Volgens mij leven we in een vrij land waarin iedereen zijn eigen mening mag hebben en die ook mag uitten, mits anderen daarin niet gekwetst worden. Laten we dat zo laten, elkaar daarin respecteren en het vooral gezellig houden (en dat geldt ook voor mij) en elkaar daar niet op aanvallen. Meningen uitwisselingen mag naar mijn idee altijd. Net zo dat je ook altijd maar de rechter mag stappen als iets juridisch niet juist is.

Fijne avond.

Beste 767, natuurlijk ben je mijn vijand niet. En prima dat er meningsverschillen zijn, daar wordt je alleen maar scherper van.

De sterfhuisconstructie is zeker niet bedacht door VNV. Ik hoop dat je dat met mee eens bent. Wel door KLM en zeer waarschijnlijk ingefluisterd door Air France.

Voor de VNV is die sterfhuisconstructie dus op een gegeven ogenblik een gegeven.

Bij het allereerste overleg in aanloop naar het Ringvaartakkoord is door VNV aan zowel KLM als aan Martinair gevraagd of er in hun optiek sprake was van OvO. Beide maatschappijen hebben toen geantwoord: "Geen OvO". De juristen van VNV zijn er in gedoken en die kwamen ook tot die conclusie. Gelukkig was er uit die hoek nog iemand zo slim en voorzichtig om artikel 18 toe te voegen.

Dus in mijn ogen heeft de VNV het zeer goed gedaan en ik ben nog steeds benieuwd naar de complot theorie.

767, jij bent mijn vijand niet. Ik zie de zaken alleen vanuit een ander perspectief. Daar kan men best een gezonde discussie over hebben. Ik respecteer iedereen die geen verborgen agenda heeft of aantoonbaar liegt.

@Need,

Iemand was zo slim en voorzichtig?
Kom op dat geloof je toch zelf niet.
Of je vindt t OvO of niet.

Nee OvO kwam t bestuur niet uit maar
stel dat het toch zo zou zijn dat iemand
dat met succes aantoont, dan hebben we
een middel om in ieder geval de vracht
Vliegers buiten de deur te houden.
Complot? Nee gewoon keihard zakelijk

@Need,

Iemand was zo slim en voorzichtig?
Kom op dat geloof je toch zelf niet.
Of je vindt t OvO of niet.

Nee OvO kwam t bestuur niet uit maar
stel dat het toch zo zou zijn dat iemand
dat met succes aantoont, dan hebben we
een middel om in ieder geval de vracht
Vliegers buiten de deur te houden.
Complot? Nee gewoon keihard zakelijk

Ja, dat geloof ik wel. Zowel de bedrijven als de VNV zijn ervan overtuigd dat er geen sprake is van OvO. Maar er kan altijd iemand naar de rechter stappen en je weet nooit zeker wat een rechter gaat doen. Helemaal niet als die rechter nieuw is op het gebied van senioriteit, wat ze allemaal zijn. Dus als het bij de rechter wordt neergelegd is er geen controle meer. Artikel 18 keihard en zakelijk: Dat ben ik dan wel weer met je eens. En daar is niets mis mee, sterker nog, vrijwel iedereen was het ermee eens.

Misschien dat ik iets over het hoofd zie... Hoezo vracht buiten de deur houden? Volgens mij is alles inmiddels geïntegreerd zowel pax als vracht... Waarom zou de VNV het akkoord anders opzeggen per 31-12-13?! Anders gezegd, zonder OvO had MP gewoon de vracht kunnen doorzetten op hun manier en hadden ze nog een heleboel routes overgehouden.

Het was een leuke afleidingsmanoeuvre van de VNV (lees KL directie) maar als de rechter al heeft aangegeven dat het een OvO is dan kan het nog spannend worden voor beide partijen. De reden van de spanning is of de rechter kijkt naar het belang van de KL vliegers (grotere groep) of de MP vliegers. Hetzelfde geldt ook voor de cabine uitspraak ben ik bang. Welke uitspraak het ook gaat worden, wanneer één van beide partijen wint zal dat als jurisprudentie gaan gelden. Er kan ook nog steeds cassatie worden aangetekend of een bodemprocedure. Dit gaat nog jaren duren wanneer er geen vergelijk is tussen KL en MP. Ik denk dan ook dat er geen winnaars zijn behalve de KL directie...

Laatst bewerkt:
@Need,

Wat ik een beetje uit jouw verhaal haal is
dat rechters labiele niet zaken kundige lieden
zijn die puur willekeurig een uitspraak doen.
????
En rechters mogen zich al helemaal niet bemoeien met
zaken waar wij veel meer verstand van hebben!.:)

@Need,

Wat ik een beetje uit jouw verhaal haal is
dat rechters labiele niet zaken kundige lieden
zijn die puur willekeurig een uitspraak doen.
????
En rechters mogen zich al helemaal niet bemoeien met
zaken waar wij veel meer verstand van hebben!.:)

Natuurlijk mogen rechters zich daarmee bemoeien. Maar je bent dus wel de controle kwijt. Met dank aan een handjevol sukkels die daarmee 3000 collega's schofferen. En dan met name de vrachtvliegers.

Juist die blauwe pas wordt door mp vliegers wel als de heilige graal gezien... Door nu te denken dat de rechter ff alles gaat regelen voor hen is dit ook de reden waarom SBA het ultieme bod is geworden. Meer zit er gewoon niet meer in. Vraag me ook af of besluitvorming over een SBA door VNV eeuwig gaat worden uitgesteld. Tijd voor: deal or no deal. Dan komt NO deal dichtbij als je al je MP kaarten op de rechter zet. In de loop van dit jaar mannetje of 70 overtollig na krimp vloot. KLM heeft tegen die tijd iedereen al aangenomen. Overigens is de gereserveerde plek voor MP op de KL lijst volgens mij al weggehaald. Dus hoe ga je een overschot wegwerken zonder akkoord en zonder werkplekken? Zelfs al zijn dat coco posities.

Terug
Bovenaan