Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Garden Gnome Air Patrol (GGAP) :stapelge:En een C182 van ....
jammer allemaal weer,
LVNL is uitvoerend en IVW mag regels maken.
Garden Gnome Air Patrol (GGAP) :stapelge:
Waarom dan niet in de software van de radarschermen een mogelijkheid inbouwen om VFR verkeer, of verkeer beneden 1500ft, of verkeer zonder vliegplan naar EHAM, of wat dan ook er uit te filteren? Dus we hebben allemaal verplicht €3,000 uitgegeven om daarmee vervolgens een zwaktepunt van de systemen van LVLN aan te tonen waarvoor we dan zelf moeten boeten?
Wat zijn de Nederlandse luchvaartauthoriteiten toch een zielige vertoning. Zoiets zou in Engeland, Frankrijk, Duitsland of de VS nooit gebeuren.
Ten eerste is alles natuurlijk te programmeren, maar ik heb niet de illusie dat dergelijke functionaliteit (voor zover hij niet bestaat) op hele korte termijn geprogrammeerd kan worden en zeker niet geimplementeerd zal worden.
Maar met zekerheid kunt u dat niet zeggen en beweert dat er geen radar-clutter probleem is, heb ik ook niet ! Ik stel dat men bij LVNL problemen met de radar blijkt te hebben, die in andere landen met zeer veel meer vliegverkeer niet blijken voor te komen. Althans, men hoeft daar geen drastische maatregelen te nemen om het GA-verkeer te mijden. Notabene; nadat men zelf met de eis komt om transponders in te bouwen en aan te zetten ! Is dat nou vreemd of niet?!
Ben ik met u eens, maar was tot voorkort in de oude situatie nergens nodig voor.
Absoluut niet op klompen/sandalen/tenen getrapt, maar die leest (van de luchtvaart) waar u het over heeft, is ook mijn leest. Een leest heb je in verschillende maten en in de luchtvaart heb ik de leest van privé-vlieger. U doet overkomen of dat de prive-vlieger maar een sukkelig soort is die van niets weet en dat stoort mij.
Ik stel nogmaals vast dat IVW en LVNL hun huiswerk beter hadden moeten doen en daar hebben sportvliegers helemaal geen kennis van ATM-systemen voor nodig. Overigens houd de discussie hierbij voor mij op en dank ik u werkelijk oprecht uit mijn hart voor de antwoorden. Ik meen dit serieus en wat mij betreft geen rotte gevoelens over en weer.
Met groet ! :biertje:
Dat is absoluut niet mijn mening, maar waar ik mij aan stoorde was het klakkeloos aannemen dat dit vanuit de LVNL een geveinsd probleem was om 'stiekem' zoveel mogelijk VFR-verkeer te weren!
Ten eerste is alles natuurlijk te programmeren, maar ik heb niet de illusie dat dergelijke functionaliteit (voor zover hij niet bestaat) op hele korte termijn geprogrammeerd kan worden en zeker niet geimplementeerd zal worden.
Ik ben laatst onder de Schiphol TMA...rtjes turen zonder jou in de gaten te hebben.
/*
* Filter unwanted aircraft from radar screen to avoid clutter
*/
Aircraft->Visible = TRUE;
if (FilterVFR == TRUE) {
if (Aircraft->TransponderCode == 7000) Aircraft->Visible = FALSE;
if(Aircraft->FlightLevel < VisabilityFLLowTreshold) Aircraft->Visible = FALSE;
if(Aircraft->FlightLevel > VisabilityFLHiTreshold) Aircraft->Visible = FALSE;
}
Bij deze GPL gedoneert, how hard can it be...
/*
* Filter unwanted aircraft from radar screen to avoid clutter
*/
Aircraft->Visible = TRUE;
if (FilterVFR == TRUE) {
if (Aircraft->TransponderCode == 7000) Aircraft->Visible = FALSE;
if(Aircraft->FlightLevel < VisabilityFLLowTreshold) Aircraft->Visible = FALSE;
if(Aircraft->FlightLevel > VisabilityFLHiTreshold) Aircraft->Visible = FALSE;
}
Bij deze GPL gedoneert, how hard can it be...
Natuurlijk is alle hulp welkom. Maar is de essentie van VFR vliegen niet dat je naar buiten kijkt en er zelf voor zorgt dat je ander verkeer opmerkt? Ik ben eerlijk gezegd veel banger voor diegenen die al vliegend op hun metertjes turen zonder jou in de gaten te hebben.