Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Als de wet van het land waar je vliegt meer beperkend is dan het land waar je luchtvaarttuig/brevet geregistreerd is, heb je je toch aan de meer beperkende wet te houden?!
Mmmm zei:Of het helemaal mag en hoe de regels gezien worden weet ik niet, maar para's droppen wordt in mijn beleving toch regelmatig door (ervaren) ppl vliegers gedaan, en deze worden ook wel eens gecontroleerd, ik heb in die context nooit gehoord dat iemand daarom vervolgd/veroordeeld is (wat overigens niet betekent dat het dan ook mag natuurlijk)
Daarnaast kan ik je ook vertellen dat één specifiek rondvluchtenbedrijf in het zuidwesten des lands vliegers dreigt met juridische procedures...er staan wat vluchtverslagen op bijv. airpool waar ook registraties en/of namen van vliegers staan
RPL en PPL zijn hobbybrevetten. Het is dus niet toegestaan om pax mee te laten betalen aan een vlucht. Er mag ook geen werving voor vluchten uitgevoerd door RPL/PPL-ers. Door dit te gedogen, wordt een hoop CPL-ers op illegale manier werk uit handen genomen.
Tevens ben ik van mening dat het wel heel kortzichtig is van deze lieden omdat de GA in Nederland al zo klein is, en zij hun best doen om het nog meer te vernaggelen. Terwijl ZIJ er juist bij gebaat zijn als de GA zou gaan groeien, omdat de meeste rondvlucht bedrijven tevens een vliegschool hebben. Dus een groeiende GA=meer leerlingen=meer bestaans recht.
Nederland telt op dit moment ruim 8.300 mensen met een privŽ vliegbrevet. De houders van zo'n brevet mogen mensen als U meenemen op een leuke vliegtrip op voorwaarde dat ze pro-rata meedelen in de kosten, en dat scheelt aanzienlijk, deze worden namelijk eerlijk gedeeld! Zo is een vluchtje veel goedkoper dan elders!
Ik vrees van niet.De houders van zo'n brevet mogen mensen als U meenemen op een leuke vliegtrip op voorwaarde dat ze pro-rata meedelen in de kosten
joostenf zei:Worden forums als AIRwork en ATCbox dan ook verboden? daar komen namelijk ook contacten tot stand die vaak resulteren in een vluchtje (ik noem maar de BBQ).
hierbij roep ik jou en de rest van (PPL) vliegend Nederland op om het NL-PPL over te schrijven naar een UK-PPL.
Als je de Airwork BBQ noemt als voorbeeld in een discussie over geld betalen aan PPL-piloten, dan wel de feiten volledig weergeven. Tijdens de Airwork BBQ wordt gevlogen zonder dat de passagiers enige geldelijke vergoeding hoeven te betalen.
Metname "Zo is een vluchtje veel goedkoper dan elders!" zal je bij een eventuele aanklacht (rondvaartbedrijf) nekken.
André zei:[Of je schrijft even een email naar de AOPA om te vragen aan wiens kant ze nu eigenlijk staan? En of ze wel weten WIE nou precies die leden zijn die de contributie jaarlijks betalen?
:radar: André :radar: