Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Flash2002 zei:Dat is dan ook nog een leuke voor instructeurs met hun FI op een PPL brevet.
Die moeten dus de lessen van hun leerlingen betalen????????? Of meedelen in de kosten van de vliegtuig huur, lijkt mij toch niet!
piper28 zei:Volgens mij heb je als cpl-er ook een probleem. IVW ziet een vlucht met betalende passagiers als een rondvlucht. Deze mag alleen met een vergunning. Ook moet het rechter stuur gedemonteerd zijn en een voetenplank aanwezig zijn.
Koning Lucht zei:Kun je een FI op je PPL hebben?! Dat lijkt me toch sterk. Instructie geven is een commerciële activiteit.
piper28 zei:Terug naar de discussie. Ook een ppl-fi mag geen passagiers laten betalen bij een rondvlucht.
Overigens is een aoc niet nodig.
ojjo29 zei:naar aanleiding van een inspectie door de luchtvaartpolitie onlangs op vliegveld Drachten is er daar een levendige discussie ontstaan over de vraag of men als PPL of RPL -gebrevetteerde nu wel of niet passagiers mag laten meebetalen aan de huur van een toestel. Ik kan het nergens terugvinden, ook niet op de site van het IVW. Is er iemand die weet waar dit zou kunnen staan?
Bij het ingaan van de JAR heeft Nederland het artikel wat het toestaan van meebetalende passagiers toelaat niet overgenomen .
Hiermee is dit voorrecht voor in Nederland uitgegeven PPL's vervallen .
Met een in Nederland uitgegeven JAA PPL mag je (kennelijk) geen (mee)betalende (cost sharing) passagiers meenemen, met een U.K. JAA of FAA (full) PPL wel
In de tijd die het kost om uit te zoeken hoe het precies zit, heb ik mijn ATPL-theorie gehaald. Zucht... Nederland...
Zorg dat je bij een eventuele controle/ramp check van de HollŠndische Luftfahrt Gestapo de reglementen uit het land van afgifte kunt weerleggen.