PPP
Active member
Oh dat geeft al een beter idee, bedankt voor je aanvulling! Hoe werkt dat eigenlijk? Is het de bedoeling dat je je toestel zelf volgooit voordat je gaat? Bij een huurauto (lekker vergelijk ook he) is het de regel dat je hem afgetankt inlevert, maar ik begrijp dat dat bij vliegtuigen precies andersom werkt?
Ja, je huurt hem "nat", dus inclusief brandstof. Je krijgt een brandstofpasje mee voor je eigen veld. Als je ergens anders gaat tanken kun je dat declareren. Stop er niet te veel in. Eigen vlucht plus uitwijk plus nog wat reserve. Ik heb wel eens een kist met long range tanks (2 x 20 USG) gereserveerd en kwam er op het veld achter dat de vorige vlieger hem volgetankt had voor een uurtje lokaal. Dan zit er nog voor 7 uur aan brandstof in. Ik heb toen met iemand anders van kist moeten ruilen om nog passagiers mee te kunnen nemen. Ik heb die vorige vlieger wel even uitgelegd wat ik daar van vond.
Heeft er iemand trouwens ook nog een idee waar ik kan zoeken naar participaties? Elke keer als ik zoek kom ik uit bij de participatiewet maar een goed overzicht heb ik vooralsnog niet gevonden. Want na het halen van de PPL gaat het vliegen pas echt beginnen en ook die opties ben ik allemaal aan het bekijken. (Al blijft mijn voorkeur vooralsnog uitgaan naar de opmerking: les waar je gaat vliegen)
De grootste en bekendste stichting is die van ons (www.diamondflyers.nl). Er is ook nog een stichting op Lelystad die met zes man twee Cirrus vliegtuigen heeft. Dan praat je over een heel ander prijskaartje. Verder zijn er niet zo veel. Zelf oprichten kan natuurlijk ook, maar daar zou ik niet aan beginnen voordat je je goed verdiept hebt in alle kosten en alle wetten en regels waar je als eigenaar aan moet voldoen. Anders wordt het geheid een fiasco.