Pilotentekort ?

ok, over term en conditions hoef je je geen zorgen te maken, ik neem aan dat je van je "contact" het gehele contract al hebt gezien.

niet slecht:D :D
 
"Ik moet zeggen dat 'De Draak' uitstekende terms and conditions heeft vergeleken met mijn huidige werkgever"

Pfff, da's geen kunst!:huilt: :huilt:
 
Ha Liftdumper,

Vind je.....maar daarvoor krijg je wel een stukje superieure Weense levenskwaliteit voor terug.:dozey: Dat is niet in geld uit te drukken. Vraag maar aan Obersturmbahnfuehrer NIS. Ik spreek je snel man. Nog bedankt voor je aanbod. Ik heb ook mijn best voor je gedaan. Wordt vervolgd!
 
Laatst bewerkt:
Ach dames..
Ben ik nu nog de enigste met echte klokken en een stoere Delco Carousel...:haha: :bwah: :haha:
Groeten uit es
Flaps
 
He kliko,

Ik heb misschien ook wel intersse in de draak. Ik kan natuurlijk geen 35 jaar 4 sectoren per dag blijven doen en nu de bridge house is afgefikt....

Is het beter als ik mijn cv door een bekende laat afdroppen of kan ik hem net zo goed gewoon opsturen? Ben nu capt 319 met 4500 uur (737 & 319'
 
Netjes gedaan ADDY, houden "DE ZEURENDE OUDERS" en de rest ook een keer hun *op dicht.

"He, kijk, ze hebben piloten te kort. had je dat al gezien?" leuk al die telefoontjes en emailtjes. Voor mij gelukkig verleden tijd, maar voor een hoop onder ons denk niet.
 
Er is een pilotenoverschot!

Er is een pilotenoverschot!

Ik weet zeker dat er nog teveel werkloze vliegers rondlopen in NL.
Maar ook in de rest van de EU zijn er nog genoeg gewalificeerde vliegers zonder job.
 
Jo Pk..

gewoon zelf solliciteren, alles per email!!!

@branson,

definieer gekwalificeer, iemand met een rating A320 en geen uren op type? iemand met een ATP rating etc,

in HKG is een piloten tekort, klaar, ook al voldoe je aan de eisen, wil niet zeggen dat je recht hebt op een baan..
zowel KA en CX hebben heel wat afwijzingen tijden het interview proces.

k.
 
Ik gebruik deze term ook liever niet, maar het is er kennelijk ingeslopen door al die idiote krantenberichten.
YdeH ziet een gekwalificeerd vlieger als iemand die de KLS heeft afgerond.
Ik zie misschien gekwalificeerde vliegers als mensen met frozen ATPL, CPL IR, met of zonder rating.
Ook hier bij KLM worden er veel afgewezen. Terwijl ze oh zo hard nodig zijn.
Kliko, is er momenteel een tekort bij Dragonair of Cathay, of allebei?...en CR airways?....en Air Hongkong?.....Alvast bedankt.
 
He Porn,

Het is waarschijnlijk een goed moment om je cv + brief NU op te sturen! Bij KA zoeken ze momenteel naar 'vers bloed'. Jij voldoet helemaal aan het profiel wat betreft minimum ervaring. Bij mijn weten moet je minimaal 4000 uur hebben met 500 jet. (dit laatste weet ik niet zeker)
Ik heb in de wandelgangen het getal 85 nieuwe F/O 's gehoord! Pin me er niet op vast. Ik heb dit gehoord van iemand die bij KA vliegt en weet niet hoe betrouwbaar deze informatie is.
Het email adres staat ergens op de Dragonair website. Ik heb begin 2005 een sollicitatie richting HKG gestuurd en kreeg een bevestiging dat ik in het bestand werd opgenomen. In juni 2006 eindelijk een uitnodiging. Ik heb het idee dat het nu aanzienlijk sneller gaat.

Succes.

T
 
CX heeft nu KA volledig in handen, en idd beide hebben vliegers tekort.
zie de mail van Tcas hierboven, 85 nieuwe FO s gezocht , alleen bij KA.
wij hebben 40+ vliegtuigen.
dus je kan wel nagaaan dat CX met 100+ een heleboel vliegers nodig heeft.

wil je naar HKG zou ik alleen CX en KA proberen vanwege het geboden pakket:
salaris+bonus+housing+child education+ travel allowance. 45 vakantie dagen.

CR en HKG express hebben dat dus allemaal niet, maw,van je salaris wat al heel wat lager is moet je alles doen. en HKG is niet goedkoop..

@ porno, ik had je toch een jaar geleden al gezegd dat je moest soll.:snore: :snore:
 
Kliko, hebben ze bij jullie ook mensen nodig voor US bases? En wat is de kans dat je die meteen krijgt zonder in Hong Kong te moeten wonen?
 
@ metro,

door de overname van CX gaan de us bases voor KA niet door op het moment,
op de -400 in de usa zit wel een ifalpa ban.
voor zover nu bekend , gaan de KA -400 de routes naar EU versterken

k.
 
tekort aan KLS en NLS-ers bedoelen ze misschien. Werkeloze vliegers zat als je het mij vraagt. Heb ook vaak mijn brief gestuurd en wordt afgewezen of er wordt niet eens op gereageerd... Jammer is dat... en dat terwijl ik al bijna 1000 uur heb...
 
Ik weet niet of jullie het oktobernr van Piloot en Vliegtuig al gezien hebben!
De maandelijkse collum van Jan Cocheret gaat over het pilotentekort.

Fantastisch stukje tekst,,, tenminste het overtuigde mij ervan dat het de goede kant op gaat voor mensen zonder baan.
 
naudjuh zei:
De maandelijkse collum van Jan Cocheret gaat over het pilotentekort.

Fantastisch stukje tekst,,, tenminste het overtuigde mij ervan dat het de goede kant op gaat voor mensen zonder baan.

Het gaat ook de goede kant op. Markt trekt nog steeds aan. Er komen veel mogelijkheden voor vliegers.
Maar toch is er nog altijd een grote groep die er niet tussen komt.
Ik zou wel eens willen weten hoeveel werkloze vliegers in Nederland en Belgie zijn. Met name lowtimers hebben moeite om een job te krijgen.
 
Inderdaad, het lijkt te goede kant op te gaan.
Eens kijken hoe het over 2 jaar is :rt:
 
Terug
Bovenaan