Pilotentekort ?

Leest Burlage mee??????

Beste Arnold (prutser) doe je werk eens en laat je niet altijd omkopen door de KLM voor een verkapte advertentie campagne voor hun vliegschool! schrijf gewoon de waarheid laat je eens goed informeren (meld je anders hier aan kan je aan 1000 vliegers om hun mening vragen)

Geen groeten B.
 
Addy zei:
Volgens hem staat de KLM volledig in haar recht om dit soort uitspraken te doen, namelijk als zij een (schandalige, ook volgens hem) eis stellen, dan kunnen zij stellen dat er een tekort is.

Dat is m nou net!! dat mogen ze zeker, maar dan mag er wel ff bij komen te staan waarop de KLM (Y de H) dit tekort baseerd !

Misschien ook ff in de telegraaf zetten dat er mannen met een paar duizend uur commerciele ervaring rondlopen die best graag naar de KLM zouden willen. Misschien een poll in de Telegraaf zetten of het publiek liever een 200hr (met alle respect) afgestudeerde piloot heeft, of iemand met een paar duizend uur commerciele ervaring.... Wil iemand geld inleggen op de uitkomst?
 
Addy zei:
Zo, ben net gebeld door dhr Burlage van de Telegraaf, die vond de toon van mijn brief niet lief en zei volledig op de hoogte te zijn. Ook gaat hij geen rectificaties of artikelen schrijven op basis van 'een addy' die zegt dat het stom is dat hij niet bij KLM mag vliegen.

Maar ondertussen schrijf je wel dingen op basis van 'een Y de H' die zegt dat er een tekort is... Lekker bezig baas B.

Fair and balanced indeed.... FOX news al overwogen? die hebben ook een flink tekort op het moment :grijns:......


FD
 
"De organisator is zelf al een tijdje met zijn vliegopleiding bezig en probeert zo de kosten een beetje te dekken denk ik zo."

Niet waar!!! Het is gratis, hoe kun je iets aan verdienen??? By the way, hij heeft een eigen zaak waar ie zijn brood verdient.

Ik vind trouwens goede actie van die gast om dit te organiseren, luchtvaart is een kleine wereld, het kan geen kwaad bij dit soort evenement aanwezig te zijn.

Gr.
 
Addy,

goed initiatief! Een suggestie: vermeld bij vervolg-acties ook even dat je niet tijdens de sollicitatie bent afgewezen (uiteraard wil de KLM alleen het beste van het beste), maar dat je sollicitatie niet in behandeling wordt genomen omdat je van een andere - net zo erkende - vliegschool komt. Dat voorkomt misschien reacties in de trand van 'ach gut, afgewezen en nou teleurgesteld'.

Keep it up!

Nog een leuke:

[QUOTE}Het accent zal ligt op het overgedragen en vergroten van kennis en wederzijds begrip.[/QUOTE]

Misschien kunnen een aantal panelleden de discussie KLS/NLS/VM nou eens publiekelijk uitvechten. Ik stel voor dat de eerste ronde bestaat uit een debat onder leiding van Paul Witteman, de tweede ronde uit een potje modderworstelen en tot slot 'pistols at dawn' als derde ronde.

Erik.
 
Brasileiro zei:
"De organisator is zelf al een tijdje met zijn vliegopleiding bezig en probeert zo de kosten een beetje te dekken denk ik zo."

Niet waar!!! Het is gratis, hoe kun je iets aan verdienen??? By the way, hij heeft een eigen zaak waar ie zijn brood verdient.

Gr.

Sponsors, of zoals het in de zakenwereld heet: adverteerders. Brengen veel geld in het laatje als je 2000+ geregistreerde gebruikers hebt.

Brasileiro zei:
Ik vind trouwens goede actie van die gast om dit te organiseren, luchtvaart is een kleine wereld, het kan geen kwaad bij dit soort evenement aanwezig te zijn.

Absoluut, beetje lobbyen op zo'n beurs kan nooit kwaad.
 
Buurlage moet natuurlijk wel zorgen dat hij het grote klm te vriend houdt. Dat is een grote bron van inkomsten voor hem, dus hij gaat niet zomaar selectie criteria afkeuren etc.

Daarnaast kan ie't ook een slechte eis noemen, maar misschien denkt hij er wel anders over... Heb intussen geleerd dat veel mensen andere dingen zeggen dan dat ze denken.

En wat hij zegt klopt natuurlijk wel; er zou voor de klm een schaarste kunnen ontstaan omdat er niet genoeg vliegers zijn die aan de selectie criteria voldoen. Dat geldt dus niet in het algemeen voor de luchtvaart maar vooral voor de klm dan.
 
'luchtvaart journalist'

'luchtvaart journalist'

Als de klm kan zeggen dat er een tekort is omdat ze zulke hoge eisen hebben, waarom haalt Y.de H dan het vertrek van vliegers naar China en omstreken aan als een van de redenen voor dit tekort.

Gaan al die jongens en meisjes die in aanmerking komen voor de KLS nu ineens naar het verre oosten toe.
 
Waar ik vlieg hebben 100 jongens meer dan 400 uur totaal tijd op Jet en die krijgen een brief dat ze niet aan de eisen voldoen!!!!!!!!!!!
Dat die Burlage in de stront zakt! Corrupte luchtvaart journalist
 
Ja maar, ik citeer, "mensen die jaren bij bijvoorbeeld DHL vliegen kunnen prima vliegers zijn voor DHL, maar KLM kan hen beschouwen als vliegers die niet aan hun criteria voldoen. Bijvoorbeeld omdat ze 'maar bij DHL vliegen', zij misschien niet zo goed met de passagiers overweg kunnen en hier bij KLM erg zwaar aan wordt getild."

Tsja, als je dat soort drogredenen gaat gebruiken ken ik er nog wel een paar, maargoed...

Wat zou een goeie, niet kinderachtige actie zijn om de aandacht te krijgen?
 
Massaal een niet-sollicitatie-brief sturen, ala:
Bij deze wil ik graag niet solliciteren naar een functie als vlieger bij de KLM. Helaas voldoet U niet aan mijn werkgever criteria...
 
mwah ik zou graag voor de club willen werken, maar ik krijg de kans niet. T gaat mij er om dat in diverse landelijke media maar bij hoog en laag wordt beweerd dat er nergens in Nederland of Europa nog maar een enkele gekwalificeerde vlieger rondloopt, en dat de maatschappijen zo vreselijk wanhopig zijn.

Ze zijn wanhopig omdat ze niet wellicht niet meer voor een dubbeltje op de eerste rij kunnen gaan zitten, maar dat is eigenlijk nergens voor nodig. 20 Jaar geleden was het ook geen probleem om jongens met 200 uur op de rechterstoel te zetten, waarbij de opleiding ook nog eens door de maatschappij betaald werd.

Dan moet het nu toch geen probleem zijn om mensen met 500 uur op diezelfde plek te zetten, die ook nog eens zelf hun opleiding (eventueel zelfs hun type rating) betaald hebben. Maargoed, ik vergeet 1 ding...

Aviation = bussiness
 
ik zeg: massaal actie tegen deze actie van KLM!!!

verenig ons ALLEN!!!

en zeker die buurlage bellen!!!!! hoe hij het lef heeft om dit soort dingen in de krant te zetten.... ach die krant was toch al " en foute krant"

nee in ben woedend!!!
 
Addy zei:
Ja maar, ik citeer, "mensen die jaren bij bijvoorbeeld DHL vliegen kunnen prima vliegers zijn voor DHL, maar KLM kan hen beschouwen als vliegers die niet aan hun criteria voldoen. Bijvoorbeeld omdat ze 'maar bij DHL vliegen', zij misschien niet zo goed met de passagiers overweg kunnen en hier bij KLM erg zwaar aan wordt getild."

Tsja, de KLM moet er natuurlijk wel voor zorgen dat ze de allerbeste vliegers hebben, zodat er niet dit soort dingen gebeuren: http://www.airliners.net/open.file/1078027/M
 
Terug
Bovenaan