Pilotentekort ?

Beetje jammer de laatste serie posts. Addy's aktie was best goed en ook informatief, maar nu verzandt het weer in slechte opmerkingen en sarcastisch gedrag. :niet_bli:
 
Djanello zei:
Beetje jammer de laatste serie posts. Addy's aktie was best goed en ook informatief, maar nu verzandt het weer in slechte opmerkingen en sarcastisch gedrag. :niet_bli:


@Djanello

Neem het allemaal niet zo serieus
Zoals men in duitsland zegt: "Ein biBchen Schadenfreude MuB sein!"

gjk

PS overigens de aktie van Addy vind ik niks mis mee, erg sterk zelfs!
 
Addy, ik vind het een goede en dappere actie! Of het heel veel uit gaat maken betwijfel ik, maar je hebt je punt wel gemaakt denk ik.

Natuurlijk lopen er in Nederland ruim voldoende gekwalificeerde en goed opegeide mensen rond om het dreigende tekort bij KLM op te vullen. Alleen ze hebben geen KLS of KLu/Marine achtergrond (en geen blond haar, blauwe ogen, 180 cm en 80 kg etc etc .... ). Als de KLM bepaalde eisen wil stellen (die mijns inziens zeer onrededelijk en discriminerend zijn) dan moeten ze dat lekker doen. Maar dan wel graag op de blaren zitten zonder huilen!

Dus geen zielig artikel in de Telegraaf dat er tekorten zijn of dreigen. Dit is het resultaat van het beleid en de eisen van de KLM. En mijnheer B. (ik weet dat u meeleest) het is jammer dat dagbladen en journalisten zich voor het karretje van de KLM laten spannen. In mijn ogen is de verschijning van dit artikel niets meer en niets minder dan een gratis advertentie om meer mensen richting KLS te krijgen. En zoals al eerder aangehaald, misschien een voorloper om het grote publiek klaar te maken voor het verhogen van de pensioenleeftijd van vliegers binnen de KLM. Nogmaals, heel jammer dat journalisten en dagbladen zich hiervoor laten gebruiken.

Ik loop al een tijdje mee in de luchtvaartwereld en toen ik piloot wilde worden was er weinig informatie beschikbaar voor een gedegen afweging. Er was geen internet, geen airwork, PPJN of PPRUNE. Het is mijn ervaring dat mensen op dit moment een betere en meer afgewogen keuze kunnen maken of ze daadwerkelijk überhaupt aan de opleiding gaan beginnen. En als ze gaan beginnen, welke opleiding wordt gekozen! Ik denk dat met name vanwege dit soort berichten, mensen zich wel een paar keer achter de oren gaan krabben voordat ze zich in de schulden storten. Een artikel in de Telegraaf gaat dat niet veranderen. Gelukkig is er meer betrouwbare informatie beschikbaar!

Maar er is misschien toch nog wel wat licht aan het einde van de tunnel. Alles wordt bepaald door vraag en aanbod. Op dit moment spartelt de KLM nog wat. Omdat ze nog kan spartelen! Kennelijk loopt het nog niet zo'n vaart. Uiteindelijk gaat het eind van het liedje zijn dat de KLS op geen enkele manier aan de vraag kan voldoen en er dus andere aanvoerroutes gekozen moeten worden! Het is alleen een kwestie van tijd en oplopende tekorten! Op het moment dat er daadwerkelijk vluchten niet uitgevoerd kunnen worden vanwege een vliegertekort dan is er een hoop mogelijk!

Een goede actie van Addy maar mijnheer B. kan niet zoveel met deze brief heb ik begrepen. Hij kan namelijk geen artikel plaatsen op basis van één persoon. Op het moment dat het een kopstuk bij de KLM betreft dan gelden er kennelijk andere regels maar dat even terzijde. Misschien iets ondernemen met meerdere mensen zoals al eerder besproken?

Ik kan mij herinneren dat ik een paar andere threads heb gezien en dat er een stichting wachtlijst NLS bestaat. Ik ken dat helemaal niet maar volgens mij staan daar een aantal mensen te springen om een baan en die komen ook niet bij KLM aan de bak (m.u.v. van een aantal). Misschien een idee om via deze stichting de nederlandse dagbladen eens te benaderen en het gepucliceerde verhaal enigszins te nuanceren? Just an idea....

En @Addy: laat je niet uit het veld slaan door het gebrek aan reacties of " fuck of letters" naar aanleiding van je sollicitaties. Blijven proberen want de aanhouder wint! Misschien niet bij de blauwe, maar er zijn heel veel leuke andere bedrijven waar je een prima baan hebt! Als je wat tips nodig hebt PM maar!
 
Laatst bewerkt:
Viper2 zei:
Op het moment dat er daadwerkelijk vluchten niet uitgevoerd kunnen worden vanwege een vliegertekort dan is er een hoop mogelijk!

O maar dat gebeurd nu al. Zie bijna dagelijks telexjes voorbij komen dat er weer een vlucht gecancelled is door een vlieger tekort. Met name bij de KLC.
 
Flying_pizza_service zei:
O maar dat gebeurd nu al. Zie bijna dagelijks telexjes voorbij komen dat er weer een vlucht gecancelled is door een vlieger tekort. Met name bij de KLC.

En dan komt er dus een zielig artikel in de Telegraaf. :dozey:

Dat was één van de eerste stappen. Nu rustig afwachten wat er verder gaat gebeuren.... ;)
 
jo

sprak een Nler die ook als capt 747 vliegt, heeft bij de klm gesolliciteerd, en krijgt brief terug dat hij niet genoeg ervaring heeft!!! dus niet vooropleiding maar niet genoeg ervaring:)

ik kon er wel om, lachen, maar hij toch echt niet. hij gaat nu effe een briefje schrijven met die stukjes uit de telegraaf, ben benieuwd of ie nog wat te horen krijgt.

k.
 
Worden er eigenlijk sowieso wel DECs aangenomen bij KLM? zo ja, wat is de eis daarvoor dan? Gewoon benieuwd...
 
Captain van een 74 en heeft ie nog niet de genoeg ervaring??? wat moet je dan vliegen, Space Shuttle??? wat een bullshit. Ik zou gewoon PZ bellen een vragen voor een beter uitleg.

Misschien bedoelen ze niet de vliegervaring maar iets anders!! Je weet het maar nooit.

Gezocht:
Piloten

Benodigd vliegervaring:
maakt het niet uit, de fms en de A/P doen hun werk uitstekend

Overig ervaring:
minstens 3 ex-vrouwen, 5 kinderen, minnaressen zijn een plus
 
Addy zei:
Worden er eigenlijk sowieso wel DECs aangenomen bij KLM? zo ja, wat is de eis daarvoor dan? Gewoon benieuwd...

Op de F50.. Eisen? wat in de advertentie staat plus uiteraard een volledig ATPL, neem ik aan.
 
al die afwijzing brieven met daarop "te weinig ervaring" doorsturen naar de nl kranten...

hoe zo een te kort???

cheeers
 
Brasileiro zei:
Ik zou gewoon PZ bellen een vragen voor een beter uitleg.

"U voldoet niet aan de allerhoogste eisen , en we begrijpen dat dit erg frustrerend voor u is , maar zo is het beleid":grijns:
 
Wist u dat ....

De heer B. bekend van boulevard krant "de T." Al sinds jaar en dag het doet met een Stess van de Blauwe? zo kwam hij ook meestal aan de "interne circulairs" en misschien mag hij nu niet meer onaardig doen over de Blauwe van zijn vrouwtje?

ben benieuwd of hij al een cursus Frans aan het doen is, kan hij de "circulair intern de Air France dependance Amsterdam" beter vertalen in de toekomst.

Heren, met goede ervaring maak je een goede kans bij de Chinees in Hong Kong. Zie al veel nederlanders op interview komen, Ook afkomstig van trans etc.

Groeten uit Hong Kong
 
hong kong rulezz

wanneer een biertje doen in de "aviator" met alle kaaskoppies??
wel effe met scherpe delen bij je polsen wegblijven:dozey:

k.
 
KLIKO zei:
hong kong rulezz

wanneer een biertje doen in de "aviator" met alle kaaskoppies??
wel effe met scherpe delen bij je polsen wegblijven:dozey:

k.

Doe maar eens even een datum .... kom ik ook even een pils drinken.

Ga trouwens ook maar eens even een briefje schrijven. Al is het alleen maar omdat ik benieuwd ben naar de reactie.
 
Laatst bewerkt:
Kliko vraagje...

Wat is eigenlijk het aanname beleid daar in die regionen?? Ik hoor continu dat ervaring gewenst is. Maar hoe gaan ze om met hun eigen ab initio`s (Ik mag aannemen dat die er meer dan genoeg zijn).

Greets PD
 
er zijn eigenlijk te weinig ab initios, diegene die er zijn,worden eerst aangenomen en krijgen dan een opleiding van de maatschappij, dit geld voor zowel CX als KA.

bij ons, KA ziet men graag ervaring, omdat je gelijk als SFO begint, je wordt geacht binnen afzienbare tijd captain te worden, dan helpt wat ervaring wel mee.
Bij CX liggen de eisen wat lager omdat je als SO begint. je kan wel als FO beginnen bij CX maar dan zal het de eerste jaren vracht vliegen worden en heb je ook wat ervaring nodig om als FO binnen te komen.

in HKG wordt het beroep vlieger door de locals niet echt gezien als een carriere, zij gaan liever de finacieele kant op, daar is meer te verdienen.

nu CX 100% eigenaar is van KA, kunnen er uiteraard dingen veranderen.
1 ding is zeker, zowel KA als CX hebben een pilotentekort.

en 1 voordeel, vooropleiding maakt niet uit!!:D

k.
 
Terug
Bovenaan