Opleiding Aviation op HvA, 2009-2010

Dit staat op intranet van de HvA:

17-10-09 / 25-10-09 - Week 43 - Herfstreces

Midden in periode 1 dus. Er zijn daarna meestal wel toetsen, wellicht dat je daar rekening mee moet houden :) Have fun.
gr
 
mensen,
Zijn er nog oud-studenten van het eerste jaar die nog boeken te koop hebben? Op marktplaats is weinig te vinden.

Alvast bedankt!

Wannabe.
 
nou mensen, nog eventjes en dan is het zover. Helaas zal ik niet naar de ontgroen........introductie van BACO gaan, ik zit nog in Frankrijk dan, ik kom pas paar dagen voor de intro terug.
Iedereen die er heen gaat, Veel plezier en bewaar nog wel een paar van die grijze cellen voor het komende jaar:P

Zijn er nog mensen in de omgeving van Rotterdam, misschien kunnen we dan zelfde trein nemen richting HVA op de 26e(als ik me het goed herinner)?
 
Heey allemaal!
Ik begin ook aan de opleiding dit jaar :D Heb vandaag mijn studieboeken gekregen en heb er heel veel zin in! Alleen de boeken van wiskunde en het digitaal portfolio leken wat mij betreft erg simpel, maar dat ligt misschien aan mijn vooropleiding? (VWO NT)
Dacht ook dat de intro begon om half 10 of 10 uur, zometeen nog maar even de brief erbij pakken :dozey:
xoxo
 
Heey allemaal!
Ik begin ook aan de opleiding dit jaar :D Heb vandaag mijn studieboeken gekregen en heb er heel veel zin in! Alleen de boeken van wiskunde en het digitaal portfolio leken wat mij betreft erg simpel, maar dat ligt misschien aan mijn vooropleiding? (VWO NT)
Dacht ook dat de intro begon om half 10 of 10 uur, zometeen nog maar even de brief erbij pakken :dozey:
xoxo

Dat wiskunde boek heb je volgens mij alleen blok 1 van jaar 1 nodig (als ik me goed kan herinneren). Het is ook vrijwel alleen maar HAVO en VWO wiskunde herhaling. Ook heb je als VWOer het voordeel dat je al kunt integreren. Volgens mij kon je ook vrijstelling voor blok 1 van Wiskunde krijgen wanneer je VWO NT gedaan had, tenminste dat was bij mij toentertijd zo.
Probeer vooral je wiskunde, natuurkunde en mechanica studiepunten te behalen. Veel eerstejaars vallen niet af op het minimum aantal studiepunten maar juist het behalen van minimaal 5 van de 9 van de eerder genoemde vakken. Owja en als je ergens vrijstelling voor krijgt telt dat vak niet mee met de minimum te behalen studiepunten.
 
Ook ik ben inmiddels "toegelaten" na de hele papierwinkel, kan ook eindelijk op intranet komen.

Dat boekje Digitaal Portfolio is idd zonde van je geld als je enigszins bekend bent met webdesign, daar het niet verder gaat dan basic HTML.

Even een vraagje voor de 'gevorderde' HVA-ers.... ik heb reeds een paar jaar een versie van het basisboek wiskunde als PDF op m'n pc staan. Er staat geen ISBN in enzo en het is nog een versie van voor de officiele uitgave (maar wel het complete boek). Zou dit bruikbaar genoeg zijn of moet ik het boek alsnog gaan aanschaffen? M.a.w. hoe letterlijk wordt er gebruik gemaakt van dit boek? Ohja, ik heb VWO N&T, maar het lijkt me opzich wel nuttig de stof even te herhalen na 3 maanden vakantie, plus ik was nooit echt een uitblinker in dit vak.

Ik zie jullie woensdag a.s. wel ;)
 
Ook ik ben inmiddels "toegelaten" na de hele papierwinkel, kan ook eindelijk op intranet komen.

Dat boekje Digitaal Portfolio is idd zonde van je geld als je enigszins bekend bent met webdesign, daar het niet verder gaat dan basic HTML.

Even een vraagje voor de 'gevorderde' HVA-ers.... ik heb reeds een paar jaar een versie van het basisboek wiskunde als PDF op m'n pc staan. Er staat geen ISBN in enzo en het is nog een versie van voor de officiele uitgave (maar wel het complete boek). Zou dit bruikbaar genoeg zijn of moet ik het boek alsnog gaan aanschaffen? M.a.w. hoe letterlijk wordt er gebruik gemaakt van dit boek? Ohja, ik heb VWO N&T, maar het lijkt me opzich wel nuttig de stof even te herhalen na 3 maanden vakantie, plus ik was nooit echt een uitblinker in dit vak.

Ik zie jullie woensdag a.s. wel ;)

Digitaal Portfolio is inderdaad niet het meest gebruikte boek. Sinds afgelopen jaar wordt er trouwens automatisch een portfolio pagina voor je gemaakt en is er helemaal geen kennis van HTML etc nodig (maar misschien is de kennis alsnog nodig). De jaren daarvoor moest iedereen zelf nog z'n eigen website maken. Dat was op zich wel leerzaam maar er waren altijd veel problemen met FTP toegang etc.

Als je je digitale versie van je Wiskunde boek stuurt dan kan ik controleren of je een beetje goeie hebt. Sinds dit of vorig jaar gebruiken ze wil de 2e editie van het basisboek, maar dat verschilt weinig qua inhoud van het voorgaande. Bij wiskunde en natuurkunde krijg je waarschijnlijk elke week een reeks opgaven in pdf formaat (intranet) en het boek dient als theorie ondersteuning. Bij wiskunde wordt er volgens mij wel vaak ook naar sommen in het boek verwezen. Misschien zijn ze door jouw oudere editie iets anders, maar het gaat om de methode.
 
Ik meen gehoord te hebben dat ze dat gedoe met dat automatische portfolio willen gaan afschaffen, omdat het kort door de bocht voor geen meter werkte. Ik weet niet zeker of dit zo is, maar ik persoonlijk hoop van wel.

Over dat boek wiskunde, als je al alle stof gehad hebt op VWO, wat bij jouw het geval is, dan denk ik niet dat het nodig zal zijn om dat boek aan te schaffen. Zoals Downburst al zei krijg je iedere week opgaven in PDF formaat, als je hier goed uitkomt beheers je de stof wel, en bovendien worden er vaak nog extra oefenopgaven voor het tentamen op intranet gezet waarmee je ook voldoende zou kunnen oefenen.
Mijn ervaringen zijn dat de mensen die wat moeite hebben met de stof, het boek wel gebruiken om nog extra te oefenen, maar met VWO N&T lijkt me dat niet het geval, ook al was je geen uitblinker :P

Groetjes,
Laurens
 
beetje off-topic, maar waarom zou je met VWO N&T hvA aviation gaan doen en niet bijvoorbeeld lucht en ruimtevaarttechniek? (tu Delft)
 
beetje off-topic, maar waarom zou je met VWO N&T hvA aviation gaan doen en niet bijvoorbeeld lucht en ruimtevaarttechniek? (tu Delft)

De motivatie voor veel mensen is omdat lucht- en ruimtevaarttechniek als één van de moeilijkste technische studies wordt beschouwd. Zeker mensen die met zesjes zijn geslaagd op VWO kiezen dan sneller voor Aviation Studies.
 
Veel succes het komende schooljaar mensen! Ik zou ook beginnen bij de HvA met Aviation. Heb me (helaas) zojuist uitgeschreven voor deze studie. Onlangs te horen gekregen dat ik mag beginnen bij de NLS in april/mei.
Off topic; Toevallig meer mensen hier die in april/mei (AI1005) bij de NLS beginnen?


Groeten,
Peter.
 
Terug
Bovenaan