Hey allemaal. Ik heb me ook ingeschreven voor Aviation @ HvA. Ik heb momenteel net als wannabeevlieger inlogproblemen, maar dat zal wel goed komen. Ik kom trouwens van het VWO af (N&T + N&G) maar dat wil niet zeggen dat ik een studiebol ben want het heeft me in totaal 8 jaar gekost (maar: de aanhouder wint, nietwaar?
). Misschien is het leuk om een groep op te richten op dit forum voor iedereen die Aviation doet of gaat doen? Ik ken al 3 mensen uit mijn omgeving die ook Aviation ga doen, wie weet komen we bij elkaar in de klas.
@Emirates: Ik zou niet zo schrikken van de afvalpercentages hoor. Het is met alle studies zo dat een deel afvalt, je hebt er altijd priekers bij die niet genoeg werken ervoor, of mensen die niet gemotiveerd zijn/het toch niks vinden. Bij de KLS selectie zijn de afvalpercentages trouwens nog hoger
Ik moet trouwens zeggen dat ik wel begrijp dat je wat afgeschrikt werd, want op die open dagen komt er altijd zo'n hark van een voorlichter met een standaardverhaal over hard werken en veel afval, redelijk monotoon verteld zonder leuke anekdotes ofzo, niet bepaald mijn manier van voorlichten. Ik vond het in elk geval nogal ergelijk (ik ben een paar keer naar open dagen geweest, elke keer hetzelfde). Ik denk dat de HvA hier nog veel kan verbeteren door studenten aan het woord te laten, dat komt veel natuurlijker over en is interessanter om naar te luisteren imho. Ik vermoed dat de HvA het momenteel zo doet om "degelijk" over te komen, maar zo'n standaard verkooppraatje werkt m.i. gewoon niet. Maargoed, dat is offtopic. Ik kan trouwens iedereen die van plan is Aviation te gaan doen aanraden een meeloopdag te volgen. Dit geeft je een veel beter beeld van de studie dan die praatjes op de open dagen. Ik had op de open dag al even met een vierdejaars studente gesproken (een mooie dame trouwens
) en dat gaf me al een betere indruk, maar de meeloopdag was voor mij overtuigend dat dit
de geschikte studie voor mij was. Wel viel het me op dat wat Hornet85 eerder schreef in een briljante posting voor een groot deel wel klopt, maar gelukkig heb ik redelijk wat relativeringsvermogen...
Bij Aviation kennen ze over het algemeen maar 5 type vliegtuigen (B737, B747, B777, A320, en A330) alles wordt hier aan gerelateerd. Als je een term opgooit als de Il-76 of An-12 kijken ze alsof ze uit een ei komen. De Boeing C-17 werd laatst nog afgeschetst als een fictief vliegtuig bij het zien van een drawning. Sommige vakken zijn zo oud dat de boeken spreken over hoe het zit de A300 en de Lockheed L-1011. Oh en KLM is heilig, KLM hoor je 100x per dag.
Ik wil in dit topic meteen graag een vraag stellen aan degenen die nu al Aviation doen. Ik weet nu al dat ik graag wil gaan voor het Aviation Management traject, dit is voor zover ik weet gelijk aan Aviation Engineering met uitzondering van het laatste jaar. Op de open dag heb ik daarover al even met een docent gesproken, hij vertelde me toen dat dit het zogenaamde "honours traject" is en dat je er voor moet solliciteren en goede cijfers moet hebben. Dat wist ik nog niet, dus goed om te weten. Maar ik hoorde laatst dus via via dat om uberhaupt voor Aviation Management in aanmerking te komen dat je het eerste jaar meteen je P moet halen. Nu zou ik graag willen weten of dat klopt? Zowieso ga ik daar wel voor, maar dit zou een extra motivatie kunnen zijn.