Opleiding Aviation op HvA, 2009-2010

heeyyy

dween vanuit het zonnige frankrijk:P
jaja moet nog een aantal maanden werken hiero, wel gezellig enzo.
maar ik ben ook wel benieuwd wanneer de eerste lesdag is, want dan kan ik zeggen tot wanneer ik hier bijf etc:P
dus als iemand het zeker weet zou dat zeer handig zijn.

Salut!!!
 
Heey,
Ik begin in september ook met de opleiding Aviation Studies.
Ik woon in Drenthe en ben dus ook op zoek naar een kamer in A'dam.
Natuurlijk zoek ik al op de bekende sites en dergelijke, maar als iemand hier iemand kent die een kamer verhuurt die op het moment vrij is of zelf een kamer verhuurt hoor ik het graag!

Groeten,
Ice
 
Beste Ice Man,

Zelf ben ik ook bezig met het zoeken naar een kamer in A'dam. Ik ga met een paar vrienden in een appartement wonen. Als ik iets intressants voor jou tegen kom zal ik het laten weten.

Douwe
 
Heey mensen,

Ikzelf wil ook erg graag de opleiding aviation studies gaan doen.
Het lijkt mij erg gaaf. Eerst nog maar even op de uitslag van de examens wachten, maar dat zal wel goed komen.
Ik vraag me alleen af hoeveel mensen ook van de HAVO aan deze opleiding willen beginnen. Het lijkt me ook wel leuk om wat feedback te krijgen die ook HAVO hebben gedaan.

(overigens vind ik dit een erg leuk toppic :grijns:)

Groeten:airforce:
 
Hoi Huriccane,

Zelf heb ik ook een HAVO klant geweest. Ik denk dat zeker 70% van de mensen uit het eerste jaar HAVO klanten waren :p Heb je vragen over de overgang tussen HAVO en Aviation Studies?

Douwe
 
Nogmaals erg dom van mezelf omdat niet op te schrijven maar goed.
Welnee... wachtwoorden op een briefje schrijven, dat is pas dom :grijns:
Qua beveiliging lijkt het idd wel LHR ipv de HvA :1855:

Nog even over 'verhalen' over welke vliegschool dan ook... de mensen op een bepaalde opleiding weten niet beter in veel gevallen. Mensen op de KLS denken dat alle andere scholen slecht zijn, en mensen van Stella denken dat hun school het beste is, etc...
 
Nog even over 'verhalen' over welke vliegschool dan ook... de mensen op een bepaalde opleiding weten niet beter in veel gevallen. Mensen op de KLS denken dat alle andere scholen slecht zijn, en mensen van Stella denken dat hun school het beste is, etc...

@Sapphire,

Voor mij als persoon, die nog niet op een vliegschool zit komt stella ook pas later(onderaan) in het rijtje voor...... ik denk nalezen / naspreken met leerlingen dat er wel betere mogelijkheden zijn dan Stella.

Aviation Studies lijkt mij helemaal super maar niet i.c.m. Stella. Daarom ben ik ook van plan om of AP&M te doen of luchtvaarttechnologie Delft i.c.m. NLS/EPST.

Mag je bij de HvA geen andere vliegschool kiezen?
 
Nee, Flight gaat via Stella.

gr

Wel kan je kiezen om vier jaar Aviation Engineering te doen en daarna een vliegschool naar keuze. Dit doe ik aangezien naar mijn idee Aviation Engineering het beste aansluit bij de beroepen die je eventueel naast piloot zou kunnen doen in vergelijking met Hanze Hogeschool Groningen en INHOLLAND.
 
Ik ga volgend jaar naar een open dag van Stella en probeer er zo veel mogelijk over te weten te komen en bepaal dan of ik naar SAA ga. Anders maak ik gewoon de 4 jarige opleiding af. En ga ik alsnog(als ik het nog steeds wil, je weet je het nooit) naar een vliegschool.
 
.

.

Ik ga ook volgend jaar naar zo'n open dag en een beetje rondzoeken op de hva zelf om een beetje ervaringen te polsen enzo. Anders inderdaad ook eerst de opleiding afmaken en dan naar een vliegschool. Maar eerst maar eens beginnen aan de opleiding, kan echt niet wachten!!!!:grijns:

Werk nu lekker in Frankrijk, gaat de tijd nog wat sneller:p heb trouwens ook eindelijk die inschrijfformulieren gehad van de hva zelf:D

Mensen die ook september beginnen, pm mij even en dan kunnen we misschien contact houden via msn ofzo.......
 
Ik heb nog geen inschrijfformulieren van de hva gehad:1855:
Effe afwachten, ben donderdag trouwens naar de hva geweest om een nieuw wachtwoord te activeren dat is gelukt!:D
Zijn er trouwens nog mensen gezakt voor hun eindexamen van de middelbare school?
Als ik de roosters op het intranet van techniek bekijk zie ik dat je soms 1 vak per dag hebt en dan 4 dagen in de week:bwah: Ook maar irritant als je maar 1 vak per dag hebt en dan bijna elke dag naar school. is dat echt zo of lees ik dit rooster niet goed?
wannabe.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb laatst nog gebeld met de HvA over de inschrijfformulieren, en ze worden eind deze maand verzonden.

Dat zou dus zo'n beetje nu moeten zijn.. ;)
 
@ Wannabevlieger

En zijn zeker roosters die op een bepaalde dag 2 a 3 uurtjes hebben. De practijk leert echter dat juist deze dagen gebruikt worden voor het maken van het verslag met je projectgroep. Uiteindelijk zal je dus toch vaak een gehele dag op school zitten ondanks een 'vrij' rooster.
 
Ik heb momenteel al een kamer in Amsterdam op een 1 km van de HVA verwijderd echt zo relaxt! Er is momenteel nog een plekje vrij voor degene die daar belangstelling voor heeft!
 
Laatst bewerkt:
Over 2 jaar ben ik als het goed is klaar met mijn VWO en ik zou dan graag mijn P voor deze studie halen om daarna te proberen bij de KLS binnen te komen (horizon verbreden, jaartje extra waarin hopelijk de economie weer een beetje vooruit gaat, etc.).

Is dat nou nuttig/bevorderlijk voor je aanname op de KLS (of een andere vliegschool)? Als het niet echt een pre is kan ik net zo goed meteen gaan solliciteren bij "de Koninklijke".

Ruben.
 
@TNCC

Bij mij werd tijdens de selectie bij de KLS gezegd dat dat zeker kan helpen. Natuurlijk zou het mooier zijn om de studie af te maken.

Ik heb ook nog een vraagje: Valt het herfstreces altijd samen met de herfstvakantie van de middelbare school van regio noord?
Als iemand dit weet hoor ik het graag want dan kan ik een leuk reisje gaan boeken :D
 
Terug
Bovenaan