Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Als je de alternate flap extention switch momentarily vast houd worden de LE flaps en slats naar buiten gedreven. Ik snap dat je in deze situatie geen tijd hebt voor de hele procedure.
Die info is nog niet naar buiten gebracht, maar het feit dat er volledig flapless is geland lijkt me wel een teken dat er enige haast was om het toestel aan de grond te zetten.
Iemand die 737 vliegt die hier wat wil toelichten mbt de QRH en flap problemen? Van de 76 en 74 weet ik dat het gebruik van alternate flaps een vrij tijdrovende procedure is.
En dan is er altijd nog de mededeling van HV dat er technisch niets mis was. :wegkwijt:
Vertel eens, wat zijn de verschillen dan volgens jou?
Wat mij opvalt is dat de telegraaf zelf nieuws blijft "creëeren". Feiten die al meteen duidelijk waren worden over de loop van de dagen uitgesmeerd zodat er telkens "nieuws" is. Met als toppunt dat elke dag andere klagende en huilende passagiers aan het woord worden gelaten hoe verschrikkelijk het wel niet is. Het toppunt is nu dat de gezagvoerder met volledige naam wordt genoemd. Dit zorgt alleen maar voor meer trauma voor de betreffende persoon.
Onze verzorgingsmaatschappij verhard ontzettend. Men wil voor 30 euro naar Girona v.v. vliegen, maar klaagt wel dat men haast had om naar Rotterdam te vliegen (ja logisch met korte turn arounds) en niet meer brandstof had meegenomen. Het klagen dat er geen eten of vervoer zou zijn is het toppunt. Het is nou niet alsof Rotterdam aan de andere kans van de wereld ligt of dat er op Schiphol geen eetgelegenheden zijn waarbij niet met een pinpas of euro's betaald kan worden.
Het wordt eens tijd dat Transavia inderdaad een verklaring uitgeeft, maar dan een om al deze passagiers terug op hun plek te zetten.
Ik erger me ook groen en wit (Transavia kleuren )
Ik hoor toch duidelijk dat de RTM controller verschillende keren belt met EIN. Hij weet niet waarom het zo lang duurt en sluit af met woorden in de strekking. "Nou mevrouw, U zult het geloven of niet maar de militairen accepteren U niet" en "daar is het laatste woord nog niet over gezegd" vervolgens gaan ze naar EHAM.
Ik erger me ook groen en wit (Transavia kleuren ) aan die reacties van die passagiers. Typisch Nederlands, nergens een drol vanaf weten, maar tegelijkertijd wel met dat betweterige vingertje.
Denk dat de kwaliteit van de RT misschien te relateren is aan de druk/situation awareness, of misschien te relateren aan wat ze van collega Transavia vliegers hoort..
Bestaat er in Transavia een beslissings model? GRADE,PIOSEE,TDODAR? Dat geeft je even de rust om een goede beslissing te maken om wel uit te wijken naar Amsterdam of misschien naar ergens anders?