Prima discussiëren over wat wij hier in die situatie zouden doen. Daarbij aangetekend dat dat wederom een oordeel is vanuit de luie stoel zonder enige druk.
Ikzelf zou naar Brussel zijn gegaan. Maar dat oordeel wordt bijna geheel gevormd door randdata die ik in de kist niet voor handen had toen ik een half uurtje voor deze vlucht op Schiphol landde. Namelijk dat RW27 na onze landing ineens ook voor takeoff werd gebruikt, dus nog lagere capaciteit. Dat ik via de Flightradar app zag dat er kisten na de goaround op AMS naar BRU gingen. Het actuele weer op BRU, makkelijk op onze kisten via ACARS ff checken, maar niet op die lease kist, want die heeft geen ACARS!
Daarnaast, als deze kist gewoon geland was op AMS na uitwijk vanaf RTM, was er geen vuiltje aan de lucht. De ruimte qua capaciteit was er blijkbaar. Sterker nog, als het flap/hydraulische probleem zich niet had voorgedaan, was dit ook niet in het nieuws geweest.
Wat ik bedoel te zeggen, prima om hier over te filosoferen. Wat jij en ik zouden doen. Speculeren waarom zij toen die beslissing hebben gemaakt leidt niet tot een antwoord (tenzij zij hier persoonlijk reageren, wat niet gebeurt) en dient, nogmaals, meer het doel van beoordelen dan iets anders.
Reacties welkom!