Inderdaad gewoon netjes in pak komen, en geen witte sportsokken eronder of sportschoenen ofzo (maar dat spreekt toch voor zich??)
Modulair brevet houdt in dat je de opleiding eigenlijk bij elkaar sprokkelt: eerst haal je je PPL ergens, dan ga je wat uren opbouwen terwijl je in zelfstudie de theorie leert, daarna CPL examen, multi engine, instrument rating en uiteindelijk heb je precies hetzelfde gehaald als bij een "normale" fulltime opleiding, hooguit nog een MCC cursus. Het verschil is dat je het allemaal zelf moet regelen/uitzoeken/plannen. Het voordeel: je kan het een heel stuk goedkoper halen, plus in je eigen tijd hoe het jou uit komt. Het nadeel: je bent er waarschijnlijk een stuk langer mee bezig (omdat je er niet fulltime mee bezig bent) en er is een kans dat de maatschappijen eerder geneigd zijn om iemand van een school met een goede naam aan te nemen, al zijn hier de meningen sterk over verdeeld.
En 22 is zeker niet te oud hoor, maar iemand van 26 die modulair in 4 a 5 jaar modulair zijn frozen ATPL wil gaan halen, kan het moeilijker krijgen op de arbeidsmarkt, al zal het hoogstwaarschijnlijk wel lukken.