ff voorstellen

DouweEgberts: naast de opleiding wil ik (fulltime/parttime) gaan werken om hem te bekostigen, financieel gezien moet ik rond kunnen komen dan. Ik verwacht zo'n 50.000 tot 60.000 euro nodig te hebben, wat ik over 2 tot 4 jaar kan spreiden. De grootste kosten komen aan het einde als ik voor ME ga, waardoor ik in het begin lekker snel kan beginnen. Vooral dat ik de theorie in zelfstudie doe scheelt enorm in de totale kosten.
 
Veel succes met je modulaire opleiding. Hou je er echter wel rekening mee dat het lastig gaat worden om een (goeie) baan te vinden met modulaire papieren?

Dat het goedkoop is om modulair een vliegopleiding te doen is bekend, maar een baan vinden is een stuk lastiger dan met integrated papieren.
Geen kans bij KLM en transavia bijvoorbeeld.

En door misgelopen inkomsten bij een grote airline ben je op den duur misschien wel duurder uit door modulair te gaan...
 
Beste "lift",

Ik heb hier ooit een document gepost. In die studie staat zwart op wit, dat zo goed als geen enkele maatschappij het kan schelen of je modulair of integrated hebt gedaan.
(6 op de 7 "gevestigde" maatschappijen, verklaarde geen enkele voorkeur te hebben naar integrated/modulair toe).

Wat uit die studie/enquete bleek is dat de gemiddelde maatschappij bij een ab-initio graag ziet dat zij een Jet Orientation Course of iets soort gelijk heeft gevolgd.

De studie was dan nog uitgevoerd door een integrated provider, zijnde EPST.

Misschien als je mijn berichten opzoekt dat je hem terugvind.

Een stelling staaf je met een studie of document, niet met nattevingerwerk.
 
Ik weet nog niet of ik wel bij een grote airline wil werken, of dat ik businessjets ga vliegen ofzo. Ik ben altijd al een fan geweest van de Learjet 45 :) Maar dat is voor later een zorg. Ik heb het voordeel dat ik ook een afgeronde WO opleiding heb, daar kan ik gebruik van maken tijdens de vliegopleiding en zo de financiering rond krijgen. Verder kan dat misschien ook nog wel eens een voordeel zijn mocht ik voor een airline willen werken, iemand die breder is opgeleid maar wel dezelfde papieren heeft. Je kan er uren over gaan speculeren, maar dat heeft geen zin, de toekomst zal het uitwijzen.

Overigens heb ik mijn kostenschatting bijgevoegd, heel ruwweg en de uren overal wat ruimer geschat dan strict noodzakelijk. Prijzen zijn gebaseerd op informatie die nu beschikbaar is. Al de eenmalige kosten vallen onder het kopje overig. Kunnen jullie me vertellen of dit een beetje een realistisch beeld is?
 

Bijlagen

Ik ben nog eens zo vriendelijk geweest om het voor jou op te zoeken (de laatste keer hoop ik).

http://www.gapan.org/careers/survey.htm


"One airline preferred JAA integrated training while the remaining six expressed no particular preferences as to the type of training course followed to obtain the commercial licence"

Zoals ik al zei:
"Een stelling staaf je met een studie of document, niet met nattevingerwerk."
 
Beste "lift",

zo goed als geen enkele maatschappij het kan schelen of je modulair of integrated hebt gedaan.

Misschien in het buitenland niet nee, maar een hoop mensen willen graag in NL blijven. En feit is dat je als modulair geschoolde (en low timer) niet bij KLM binnen kan komen. En niet bij transavia.
 
En feit is dat je als modulair geschoolde (en low timer) niet bij KLM binnen kan komen. En niet bij transavia.

Zelfs als iemand in de aannamecommissie van Transavia dit zou hebben gezegd, zou het nog niet eens een feit zijn. En wat nu zo is, kan morgen anders zijn. Je hebt het eerder over "modulaire papieren". Wat zijn dat nou weer? Heb ik niet op m'n brevet zien staan.

En wat je kansen in NL betreft, lekker generaliserend dat de meesten daar willen werken. En als je dan in het buitenland ergens wat jet uurtjes hebt gevlogen, dan kijkt Transavia ook niet meer naar je vliegopleiding.
 
En als je dan in het buitenland ergens wat jet uurtjes hebt gevlogen, dan kijkt Transavia ook niet meer naar je vliegopleiding.

Natuurlijk kun je na jet/zware tprop uren te hebben gemaakt naar een maatschappij in Nederland. Op dat moment ben je interessant voor elke maatschappij.

Je raakt hier wel de kern van de financiele kant van het verhaal. Pirke wil graag zijn papieren via de modulaire route halen. Hoofdreden die ik uit zijn verhaal haal is dat het goedkoper is dan een integrated opleiding. En dat is uiteraard zo, maar indien je een integrated opleiding doet en direct bij KLM komt ben je uiteindelijk beter af (financieel) dan wanneer je eerst uren gaat maken in het buitenland en daarna onderaan op de senioriteitslijst komt bij KLM.

En over die modulaire papieren IZ, komop, ik snap ook wel dat er geen verschil is tussen modulaire en integrated brevetten.


Pirke, je bent naar eigen zeggen 25, dat ligt niet ver boven het gemiddelde van mijn klas, toen ik begon met de opleiding.
 
Ik weet dus nog niet of ik wel bij de KLM wil werken :) Alhoewel, als ze nu zeggen dat ik mag beginnen met 100% baangarantie, dan zou ik het doen denk ik, puur omdat het de makkelijke weg is.

Als er geen verschil is tussen integrated en modulair, waarom zou ik dan integrated doen als het me 40.000 euro scheelt? Behalve dat het makkelijker is?
 
effe copy and paste:

Qualifications
Established: 1979 • Fleet: 5 • Pilots: 2 full time, 30 part time
Certificate: 515515 (Licensed to fly EU)


Contact Information
RAINBOW AVIATION
EINDHOVEN ARPT., LUCHTHAVENWEG 29
5657 EA EINDHOVEN
EA EINDHOVEN, Netherlands NL-5657
Tel: 31 40.251.5515 • Fax: 31 40.257.1216
Email: [email protected]


Fleet
EHEH - Eindhoven, Netherlands
Qty. Type (Common Name) Category Seats Price Range (Per Hour)
1 PA-31 (NAVAJO) Piston-Multi 6 € 567 Price Quote

3 CE-172 (SKYHAWK) Piston-Single 3 € 123 Price Quote

1 PA-18 (SUPER CUB) Piston-Single 1 € 123



Ik kan ze van harte aanraden, geef ze een belletje.
PPL op Piper Cub is echt gaaf......
 
Waar haal je die informatie vandaan? Hun website doet het niet... ik zal ze morgen eens bellen, de Piper Cub is inderdaad erg gaaf! lol

Ze zijn trouwens erg goedkoop, zeker die C172, als ik even aanneem dat dat de prijs per uur is.
 
Waar haal je die informatie vandaan? Hun website doet het niet... ik zal ze morgen eens bellen, de Piper Cub is inderdaad erg gaaf! lol

Ze zijn trouwens erg goedkoop, zeker die C172, als ik even aanneem dat dat de prijs per uur is.

Een paar weken terug, toen ik vanaf EHEH vloog, vernam ik dat Rainbow Aviation niet meer actief is / zal zijn in de toekomst. Jammer, want het schijnt een ontzettend leuk bedrijfje te zijn.

Ohja, 25 is inderdaad NIET oud hoor..!
 
Laatst bewerkt:
Ik weet dus nog niet of ik wel bij de KLM wil werken Alhoewel, als ze nu zeggen dat ik mag beginnen met 100% baangarantie, dan zou ik het doen denk ik, puur omdat het de makkelijke weg is.

Waaromniet? Ik zou er voor gaan, lukt dat niet kan je nog altijd naar Trans/buitenland.

*en als 25 jaar al oud is..*
 
Hou je er echter wel rekening mee dat het lastig gaat worden om een (goeie) baan te vinden met modulaire papieren?

Lift, ik weet ook wel dat jij dat weet, maar met een opmerking als hierboven zijn er genoeg newbies die serieus confused raken.
 
Nou brengen jullie me toch weer aan het twijfelen of ik wel of niet voor de kls moet gaan...

Volgens mij ben ik een newbie als ik Iz mag geloven :D
 
Dat is echt geen moeilijke vraag.

Is je prioriteit bij de KLM vliegen, twijfel dan geen seconde en ga voor de KLS.
Is je prioriteit vliegen, twijfel dan elke seconde :D
 
Terug
Bovenaan