Pirke
New member
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier dus ik denk laat ik me ook ff voorstellen. Ik ben Peter en komende zaterdag (overmorgen) heb ik mijn eerste les voor m'n PPL! Dit bij de EAC-m (Eindhovense Aeroclub Motorvliegen).
Een jaar of 8 geleden heb ik ook even bij de ZES (Zweefvliegclub Eindhovense Studenten) gezeten, maar nooit genoeg gevlogen om solo te mogen. Geen tijd was de voornaamste reden toen en als je nooit vliegt is het een duur lidmaatschap. Het heeft wel altijd blijven kriebelen, dus ik heb ik toch maar de stap genomen om weer te gaan beginnen, maar nu gemotoriseerd. Ik ga het met 1 les in de week doen, dus dat wordt een 1 a 2 jaren plan, kan ik het financieel ook wat beter spreiden. Aangezien mijn uitgaansleven ook wat is geminderd (waardoor zaterdagochtendvroeg opstaan toendertijd een groot probleem was) en ik m'n prioriteiten wat heb verlegt, zie ik het helemaal zitten
Ooit hoop ik nog eens m'n CPL te halen, waarschijnlijk wordt dat m'n volgende doel als ik m'n PPL heb, uren maken om naar CPL te gaan, maar eerst maar eens kijken dat ik dat PPL haal. Op dit moment heb ik nog geen ambities om een veredelde buschauffeur te worden (ATPL), maar wat niet is kan nog worden. Ik ben nog maar 25, kan in principe nog alle kanten op, als het niet in NL is vanwege stomme leeftijdsgrenzen dan is er net de grens over ook genoeg te doen. Overigens ben ik bijna (komende augustus/september) afgestudeerd aan de TU/e in Technische Informatica. Uiteindelijk wil ik toch een keer de switch maken om betaald te gaan vliegen, maar voorlopig bekostig ik het even met de baan die ik straks heb als net afgestudeerde. D'r is sowieso veel meer werk te krijgen als ik de berichten op deze site mag geloven over hoe de luchtvaart er nu voor staat.
Hmm, dit is wel weer even genoeg inleiding.
Groeten!
Ik ben nieuw hier dus ik denk laat ik me ook ff voorstellen. Ik ben Peter en komende zaterdag (overmorgen) heb ik mijn eerste les voor m'n PPL! Dit bij de EAC-m (Eindhovense Aeroclub Motorvliegen).
Een jaar of 8 geleden heb ik ook even bij de ZES (Zweefvliegclub Eindhovense Studenten) gezeten, maar nooit genoeg gevlogen om solo te mogen. Geen tijd was de voornaamste reden toen en als je nooit vliegt is het een duur lidmaatschap. Het heeft wel altijd blijven kriebelen, dus ik heb ik toch maar de stap genomen om weer te gaan beginnen, maar nu gemotoriseerd. Ik ga het met 1 les in de week doen, dus dat wordt een 1 a 2 jaren plan, kan ik het financieel ook wat beter spreiden. Aangezien mijn uitgaansleven ook wat is geminderd (waardoor zaterdagochtendvroeg opstaan toendertijd een groot probleem was) en ik m'n prioriteiten wat heb verlegt, zie ik het helemaal zitten
Ooit hoop ik nog eens m'n CPL te halen, waarschijnlijk wordt dat m'n volgende doel als ik m'n PPL heb, uren maken om naar CPL te gaan, maar eerst maar eens kijken dat ik dat PPL haal. Op dit moment heb ik nog geen ambities om een veredelde buschauffeur te worden (ATPL), maar wat niet is kan nog worden. Ik ben nog maar 25, kan in principe nog alle kanten op, als het niet in NL is vanwege stomme leeftijdsgrenzen dan is er net de grens over ook genoeg te doen. Overigens ben ik bijna (komende augustus/september) afgestudeerd aan de TU/e in Technische Informatica. Uiteindelijk wil ik toch een keer de switch maken om betaald te gaan vliegen, maar voorlopig bekostig ik het even met de baan die ik straks heb als net afgestudeerde. D'r is sowieso veel meer werk te krijgen als ik de berichten op deze site mag geloven over hoe de luchtvaart er nu voor staat.
Hmm, dit is wel weer even genoeg inleiding.
Groeten!