EPST met AJFC

Beste Primer, EPST bellen heeft niet zo´n zin want die hebben mij vertelt dat het wel zo was. Maar zo ver ik weet is het niet zo.

Tsjaaa....welles/nietes, welles/nietes.
Luister, als jij denkt dat je geen eerlijk en objectief antwoord krijgt denk ik niet dat deze cursus überhaupt voor jou geschikt is.
Begin er dan dus ook niet aan! We leven in een vrij land.

Wil graag weten of EPST de waarheid spreekt of niet.

Spreken ze!


Verder Slim,

I agree zinloze discussie
 
Beste Primer,

Heb de cursus ook niet gedaan. Ze vertelde mij tijdens de selectie dat de groep die 2wk terug geslaagd waren meteen met hun type rating konden beginnen. En dat de wachtlijst op dat moment er niet was. Ze zeiden ook dat dit weer geen garantie was. Maar ik ken iemand die de AJFC eerder gedaan had en nog steeds niets gehoord had. Dat vond ik vreemd. Mijn vraag nu is waar vliegen die mensen dan die meteen met hun type rating konden beginnen.

Je kan dan wel meteen vijandig gaan reageren en je persoonlijk aangevallen voelen. Maar dat zegt dan meer van jou dan van mij. Ik zeg ook helemaal niet dat die cursus slecht is. Mijn indruk van EPST is positief en die grading werd gedaan door iemand met heel erg veel ervaring die absoluut wist waarover hij sprak.

En dat zo’n cursus niets voor mij is, omdat ik op 1 punt graag een antwoord wil uit een andere bron dan EPST?? Betekent dat je tunnel vision moet hebben als je aan zo´n cursus begint? Dat is dan niet gebleken tijdens het psychologisch onderzoek.

Nogmaals, ik vind EPST een erg professioneel bedrijf, en geloof zeker dat je tijdens de AJFC een hele hoop leert en dat het een hele goede voorbereiding is op je type rating. Maar wat daarna???

Grtz Mike5
 
Mike 5 slaat de spijker op zijn kop! :biertje:

En als het over veeeel geld gaat is het nooit een zinloze discussie! :o
 
Het soort teksten die eindigen met "dan is dit niets voor jou" of iets in die strekking zag ik tot nu toe (ook wel in het engels) meestal in verband met een deal die vooral voor de ander voordelig is.

Even stoppen met moddergooien aub.

Ik ken iemand die al een maand of vier klaar is met AJFC en behalve wat berichten als "we zijn voor je bezig" en het inleveren van persoonlijke info nog niets concreets heeft. Toegegeven, ze beloven niets. Maar ze zijn wel aardig aan de prijs voor een MCC he?
Ik ken ook een aantal mensen (uit wat verder verleden) die heel goed terecht zijn gekomen via EPST.

Misschien zijn ze over de piek heen en is het verstandig daar nu weg te blijven. Dit soort deals lijken steeds een soort hypes te zijn die heel goed werken voor degenen die er snel bij zijn en daarna mensen blijven trekken op basis van succesverhalen uit het verleden.

Laat ik de vraag nog eens herhalen:
Wie wordt er op dit moment geplaatst door EPST na een cursus van €6500 bij ze te hebben gedaan? Want DAT is de meerwaarde boven een gewone MCC elders. Het blijft een gok vanwege de afwezigheid van beloftes maar iedereen weet beter, je doet het vanwege de KANS en die moet wel reeel zijn.

Ik stuur voorlopig even niemand meer die kant op als ze mij wat vragen.
 
Beste Postz,

Ben het helemaal met je verhaal eens. Heb dezelfde vraag nu al meerdere malen gesteld in deze thread. Maar heb daar tot nu toe geen antwoord opgehad. Alleen dat deze cursus niets voor mij zou zijn. Eindigde mijn laatste post van een week terug ook weer met deze vraag!!!

Zo’n moeilijke vraag is dit toch niet???:confused: :(

Het is niet i.p.v. een MCC maar vaak er boven op. Omdat als je een integrated JAA opleiding doet je de syllabus van je school moet houden. Deze moet altijd een MCC bevatten, anders wordt deze niet goedgekeurd door IVW.

Het is geen eis van EPST dat je hem bezit trouwens!!

Volgens mij krijg je ook geen MCC certificaat als je deze cursus gedaan heb.

Beste Primer,

Het lijkt erop dat jij beter geïnformeerd bent dan wij. Zou jij dan misschien antwoord kunnen geven op deze vraag? En waar deze jongens (of meisjes) dan vliegen?
Het zal het allemaal een stuk helderder maken en EPST alleen maar goed doen. Mocht het zo zijn.

Grtz Mike5
:biertje:
 
Laatst bewerkt:
Is er niet een groepje op selectie geweest bij Flybe na afronding AFJC?
Volgens mij is er ook 1 aangenomen daar.
Meer kan ik jullie ook niet vertellen want ik weet niets meer :)
 
Beter 1 dan helemaal niemand. Maar waarom moesten ze dan weer een selectie doen. Je hebt toch ook al een advanced compass selectie gedaan bij EPST voordat je aan de AJFC begon.

Maar 1 persoon van al die mensen die een AJFC gedaan hebben is natuurlijk niet een hele goede scoren. Het blijft inderdaad beter 1 dan helemaal niemand maar het zijn er minder dan EPST beweert.

Grtz Mike5
 
FlyBe heeft een aantal ex Oxford mensen op gesprek gehad. Voornamelijk engelsen, begreep dat er ook een enkele nederlander bij zat.
 
Hé CH,

Ik kwam vandaag Mike W. nog tegen in AGP. Het enge was dat hij zei: "Hé Cb, hoe is het nu bij Easy?" Kende mijn naam nog...:eek:
 
Geachte beste dames en heren,

Vroeger toen ik nog jong was heb ik bij het EPST het 500 urenprogramma gedaan in Florida. Ik vlieg nog steeds niet voor de KLM (sorry ''Air France,,)(ach nog een vergissing ''de Franse staat,,). Ook niet voor Trans of Martin. Dat werd wel verkondigd in de gesprekken daarvoor.
Ik leerde daar echter wel het echte vliegen.
Ik heb daarna van het ene micro bedrijfje naar het andere gehopt vanwege faillisementen e.d..
Ik heb met weinig uren door de bedrijven heen uiteindelijk mijn onbevrorenheid verkregen en heb een aantal uren als gezaghebbende gevlogen.
Wat schetste mijn verbazing toen ik een briefje kreeg uit Maarsen?
Of ik nog even wat meer wilde neerleggen voor een zogenaamde Jet dingetje cursusje.
CRM heb je al geleerd met je MCC en een jet moet je gewoon vroegtijdig afremmen en op de juiste hoogte brengen (meestal gelijkertijd). Het is echt niet moeilijk.
Het spijt me heel erg maar als je gewoon solliciteerd voor een jetbaan en je wordt aangenomen wordt dit door het betreffende bedrijf in de eerste twee dagen ingepompt.
Voor het zogenaamde plaatsen van de NLS kan ik u vertellen dat na de investering van de nu 99.000 E ex cost of living deze opgehoogd dient te worden met 35.000 dan wel 45.000 E voor de kosten van een T.R. met een te laag salaris daarna.
B.V Air excel/Holland Air/V-hopper en andere kruideniers.
De rente aftrek van dit soort ongein (als we het hebben geleend) wordt volgend jaar gestopt. Met dank aan....

Ik vraag het mij af of het zakelijk verantwoordelijk is om in te gaan met dit soort bedrijven.

Een droom moet je zeker niet kopen als je hem al hebt !

De luchtvaartwereld, vooral in Nederland, is ziek.

kunnen we er geen poll van maken?

Bovenstaande verhalen berusten op eigen ervaring en sollicitatie happenings.

Als je vleugels maar niet afbreken,

Happy landings,

Goof werkenloos.
 
Ja Cb, zo zie je maar, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Heb je blijkbaar op 'Hout' toch wel, goed of slecht, indruk gemaakt. :)
Ziet er trouwens naar uit dat de kans groot is dat ik jullie kant op kom over niet al te lange tijd. Gezellig!

Grtz,

Ch

PS. En hoe zit dat nou met Nederlanders naar Flybe?
 
Mijn enige punt als ex supporter van EPST in combinatie met CTC en huidige twijfelaar blijft open:
Ten aanzien van het onderwerp over CTC mag het duidelijk zijn dat de door CTC opgeleide ab-initio's voor gaan in hun ATP Scheme pool en EPST om die reden heeft gekozen voor directe contacten met airlines en andere partners. Dit om lange wachttijden in die pool voor EPST piloten te voorkomen
Wie zijn de directe contacten???? Daar draait het uit eindelijk om!!:1855:


En anoniem, lekker he! Anders zou je hier niet bepaalde dingen kunnen zeggen als je ergens werkt. Daarnaast is het geen probleem om zoals Joop van het Aero Medical Centre gewoon als niet anoniem te reageren!! :rolleyes:

:rt:
 
Goede dag allemaal.

Ik heb gelezen wat mijn bericht heeft veroorzaakt.
Ik heb nog de kontrakten liggen ergens in de opslag.
Te zijnertijd zal ik terugkomen met en een scan van de documenten.
Jammer dat ze hier geen hotmail accounts toelaten want ik ben veel beter te contacten onder [email protected].
Misschien gaan er wat meer belletjes rinkelen.
Begrijp mij goed, ik heb geen wrok tegen het EPST. Zij zijn denk ik ,,nog'' het meest waard voor het geld.
Toen ik afstudeerde (B1 jawel KLS, CPL IR RT) als ,,toen'' lowtimer had ik alles op zak inclusief 1000 total time waarvan 600 uur MET op een lcc in Florida.
Wat men bij Easy doet is niets vergeleken bij wat ik en andere metgezellen hebben gedaan in de States, zij het maar voor een half jaar. De hitte daarentegen...
Het EPST was toen een urenboer en is nu uitgergroeid tot een totaalpakket makelaar.
Mijn schuld na dit al bedroeg ongeveer slechts 50.000 euro.
Kort daarna heeft het EPST het urenprogramma afgezworen omdat het schijnbaar na die tijd het niet uitmaakte of je je al bewezen had.
Toen zag ik met eigen ogen in Maarsen dat de ondersteuning voor eigen ,,makelaar'' abinitio's een onredelijke richting opging ten aanzien van de urenkopers van het eerste uur.
Goed, ik ben een liberaal en begrijp dat de vraag naar een bepaald soort vliegers veranderd is. (meer virgin, kneedbaar etc).
Desalniettemin had ik nog steeds geen goed gevoel hierover.

Waar ik zelf de fout in gegaan ben is het kopen van een veel te dure typerating bij BASE airlines. Dit gebeurt nog steeds !
Na het bekende verhaal heb ik gevlogen in Duitsland (Air Omega) waarna weer iets bekends gebeurde en nu verwacht ik ieder moment een belletje van Fly Piet Piraat.

Wat mij niet bevalt in het algemeen is het verkopen van producten en arbeid waar je totaal niet mee verder komt.
De loze beloften zijn vaak snel te weerleggen.

Ook ik heb bij Exel thee gedronken en met bekende ex collega's op lokatie gesproken. De chef vlieger heeft in Parijs mijn examen op de E120 afgenomen.
Toch moest ik 35.000 E neerleggen om te komen werken.
Mijn WW uitkering is veel hoger dan dat je daar als nul kan verdienen.
Ik ben ook een exmedewerker van de IMCA groep (Flymetropolis) met een sociaalplan waarin staat vermeld dat ik recht op een arbeidsplaats heb indien beschikbaar.

Desalniettemin heb ik een full ATPL en ben ik ready to rock and roll anywhere. Ik ben heel erg gelukkig met mijn vrouw en zoontje en ben ervan overtuigt snel als piloot te kunnen werken.
De goede tijden komen en ik heb goede hoop dat de huidige misstanden over niet al te lange tijd voorbij zijn. Ook voor de self made Lowtimers zonder ,,goede'' begeleiding.


Goed , ik zal maar geen boek schrijven hier.

Ik beloof met de dokumentatie terug te komen.



Hoogachtend.

Gofer
 
Laatst bewerkt:
even iets rechtzetten

even iets rechtzetten

Beste mensen,

Naar aanleiding van bovenstaande berichten ben ik in kontakt gekomen met de heer Verburg.
De heer Verburg heeft mij terecht laten weten dat ik het Euroflight programma, het product van zijn zoon, en het EPST toendertijd beide gevestigd in een zelfde gebouw incorrect als 1 bedrijf heb aangezien.
Wat mij, bovenstaande in achtneming, ook in verwarring bracht was dat het kontrakt tevens door dezelfde heer Verburg was ondertekend.
Nu ik hier mijn dokumenten heb kan ik bevestigen dat ik hier een vergissing heb begaan. Er staat namelijk Euroflight International op.

Wat ik heb geschreven over het EPST was dus bedoeld voor het Euroflight programma. (Dit is een technische korrekte mededeling.)

Als men wat dieper na gaat denken zou men op de gedachten komen dat er een soort modetrend is gaan onstaan ten aanzien van de aanname eisen van maatschappijen waarvan de seizoenen ongeveer drie jaar bestrijken. Ook het invoeren van het JAR heeft hierbij geholpen.

Toen ik net klaar was waren ervaringsuren uit de mode en werd er de voorkeur gegeven aan nette jonge lieve kadetjes met minimum kwalificatie.
Sinds een aantal jaar is het de mode om veel geld mee te nemen voor een typerating en voor weinig te werken.
Ik ben benieuwd wat de volgende stap is. Misschien wel bloed afgeven of zo.
Na vele berekeningen te hebben gezien op dit forum komt de totale studie last van een jong kadetje op ongeveer 150.000 Euro. Door dat de rentelast niet meer aftrekbaar is vraag ik mij af of deze situatie wel te handhaven is voor dit persoon op lange termijn.
Op een gegeven moment zal dit marktmechanisme niet meer werken omdat het gewoon niet meer is op te brengen.
De vloed van pas opgeleiden zal toch op een gegeven moment opdrogen. We zijn net op het heugelijke moment gekomen dat dit gaat gebeuren.
De Nederlandse vliegscholen verkeren in grote problemen en hebben de laatste tijd nogal paniekerig gereageerd.

Ik zal mijn monoloog nu gaan beeindigen.


Nu dit rechtgezet te hebben wil ik gaarne vermelden dat de overige opmerkingen die ik geplaatst heb, ook over het EPST, nog steeds onverminderd van kracht zijn.
Als iemand deze wilt aanvechten dan nodig ik degene uit om onder het genot van een kopje koffie (liever bier) op mijn kosten (met de groeten van het GAK) in onze schitterende hoofdstad verder te discussieren.

Kom maar op.

Hoogachtend,

G.J.S. Groenendijk
[email protected]
 
In een ver en grijs verleden heb ik bijna hetzelfde traject als Goof doorlopen.

Via Euroflight (idd geen EPST) maar wel gerund door dhr Verburg sr toendertijd omdat zijn zoon voor EZ vloog meen ik en zelf de tijd niet had. Ik ben schat ik een maand of 4 á 5 na Govert begonnen in FL. Van mijn groep heeft voor zover ik niemand een aanbieding gehad voor de selectie van CTC gehad omdat we geen MCC cursus hadden gedaan oid, anyway hoop vertraging en weinig van Euroflight gehoord in die periode.

Na een maand of zes thuis gezeten te hebben ben ik ook BASE begonnen stom van mij dat ik toen niet voor Denim gegaan ben aangezien die ook gebeld hadden voor een interview toen ik bij BASE zat voor een gesprek maar ja....

Anyway nooit het beloofde selectie proces gehad en een maand of 10 geleden gebeld of dat nog mogelijk was toen ik te horen kreeg dat er geen interesse was van uit de UK..

Aan de andere kant heb ik bij BASE ook jongens gehad op de jumpseat die zeer te spreken waren over het ab initio programma.

Alles bij elkaar zou ik zeggen wees heel voorzichtig en laat ze alles zwart op wit zetten... Want het is absoluut niet makkelijk de bank te vriend te houden als je langere tijd thuis zit.....

Ik heb nu een baan voor een Fedex contractor door puur geluk en verdien goed maar de maanden na Fly Metropolis waren een hele zwarte pagina voor mij.....
 
Terug
Bovenaan