EPST met AJFC

Allemaal leuk en aardig, maar zijn er mensen op dit forum, die de AJFC bij EPST gedaan hebben en daarna via EPST een baan hebben gevonden..?

Ben vooral benieuwd naar de "wachttijd" na het voltooien van de AJFC....

Adios.

Gr. Slim
 
Daar ben ik dus ook erg benieuwd naar. Toen ik met de selectie bezig was werd mij vertelt dat op dat moment de wachttijd 0 was. Dat voor de gene die op dat moment examen deden meteen een baan was. Dit vond ik zelf een beetje te positief omdat ik wist dat er nog een jongen stond te wachten die al eerder zijn AJFC had gedaan. Geloof best dat je er wat van leert maar dat doe je ook als je bijvoorbeeld naar IST gaat en daar een aantal lessen neemt. Het gaat juist om die kans op een baan, en niet al die fijne verhalen dat het een goede intro is voor een jet type rating. Want er zijn namelijk 1000de piloten die hun type rating ook met goed resultaat afsluiten zonder AJFC.

Grtz Mike5
:biertje:
 
Volgens mij is de laatste klas die in de CTC poole 'verdwijnt' nu nog bezig met de opleiding, dus er zijn nog geen mensen die puur via EPST aan een baan zijn gekomen. Ik ben er trouwens ook erg benieuwd naar hoe goed dit gaat lukken en of de AJFC een goed alternatief is
 
Zoals er al eerder in dit topic genoemd wordt door Cb; ATP en EPST zijn zusterbedrijven (praktisch). Indirect is EPST dus de Nederlandse tak van ATP/CTC.

Effe wakker blijven HP en anders de postings van andere goed lezen

:rolleyes:
 
En das dus nie meer waar he, dat "zusterbedrijven".
CTC heeft nu samen met MCAlpine uit Nieuw Zeeland een ab initio Jar Fcl cursus opgezet, die zodra ze hun CPL IR ME hebben de MCC (bij CTC de AQC genaamd) gaan doen in Dibden Manor en dan rechtstreeks doorstromen om bij ons oranje clubje te komen vliegen, de eerste boys zijn als het goed is nu bezig met het doen van 73 type ratings.....

Maar helaas kan ik jullie niets vertellen over hoe het gaat met mensen die de AFJC hebben doorlopen. Inderdaad zijn de laatste mensen die nog de CTC weg hebben bewandeld nu bijna allemaal klaar met type conversies voor Britannia/Monarch en easyJet op respect 75/Bus320 en 73
 
Hey iedereen,

Ik heb zoals Riesenhorst reeds vermelde de opleiding bij EPST gedaan (dit bij Oxford Aviation Training, UK)
Sinds kort ben ik klaar met de AJFC die in Utrecht plaatsvond.
Ik ben heel erg te spreken over deze cursus. Je wordt er echt klaargestoomd om aan een type-rating te beginnen. De instructeurs hebben stuk voor stuk een enorme ervaring met vliegen en trainen van mensen op de lijn en weten het heel goed over te brengen. Tevens is EPST heel actief bezig met het zoeken naar banen voor hun studenten, hetgeen niet zo evident is in deze periode (en dit met zeer goede resultaten!)

Je kan alles over mijn opleiding lezen op mijn weblog (zie profile)

Ik houd jullie wel op de hoogte van wat er binnenkort zal gebeuren!

Grtz,
Olivier
 
Tevens is EPST heel actief bezig met het zoeken naar banen voor hun studenten, hetgeen niet zo evident is in deze periode (en dit met zeer goede resultaten!)

Ken je dit voor een simpele ziel als ik effe uitleggen??? :confused:

Als ik je begrijp zeg je hier : ze zoeken naar banen voor hun studenten wat in deze tijd niet zo duidelijk is (Wanneer wel dan :1855: ) en ondanks dat het niet evident is dan toch met goede resultaten ??? ;)
 
Volgens mij geven we niet dezelfde betekenis aan het woordje "evident"...

Met "evident" bedoel ik "vanzelfsprekend", maar uit mijn ervaring met Nederlanders zullen zij hier wel weer een andere betekenis aan geven ;)

Grtz,
Olivier
 
Dan zijn we hier ook nog allemaal zeer benieuwd naar de
zeer goede resultaten
omdat het daar allemaal om draait. Begreep dat het "nieuwe" EPST alleen iets met VLM had maar niet precies wat, als je hier meer over weet laat het ons weten! :rt:
 
Beste Pilootje,

Als het zover is laat ik je wel meer weten. Waarom trouwens zo voorbarig negatief gaan doen? EPST heeft nog altijd iedereen op weg geholpen zoals beloofd...
En geloof me gerust dat ze achter de schermen wel met dingen bezig zijn. En dat gaan ze niet aan iedereen z'n neus gaan hangen.

Waar vlieg jij trouwens (EN waar heb je opleiding gevolgd)?

Grtz,
Olivier
 
Waarom trouwens zo voorbarig negatief gaan doen?
Ik ben er helemaal voor om mensen op deze site een zo'n goed mogelijke kijk op de markt te geven incl. wie waar terecht komt tegen welke prijs. Ik heb collega's gezien die persoonlijk failliet zijn gegaan aan de beloftes van de IAC's IFTC's etc van deze wereld! Een negatieve instelling is heel belangrijk als het om de vraag gaat waar je je Euro 100.000+ gaat investeren. Dit is waarschijnlijk het grootste bedrag na de aankoop van een een huis dat je je hele leven gaat uitgven. Besteed die dan wel even goed en niet op dromerige idealen! Als je op basis van goede info hier besluit naar EPST te gaan nadat je vragen die hier opduiken daar goed zijn beantwoord dan heb je in ieder geval een wel overwogen en hopelijk dus ook een goede beslissing genomen


EPST heeft nog altijd iedereen op weg geholpen zoals beloofd...
Als je praat over EPST/CTC dan heb je helemaal gelijk zoals ik in mijn bovenstaande posts heb aangegeven. Toen rade ik ze ook aan iedereen aan. Het gaat er nu om mensen erop te wijzen dat het nu twee aparte organisaties zijn en dat er over het plaatsen door de nieuwe EPST niets bekend is! :eek: Vandaar dat ik nu mensen naar CTC stuur.

Waar vlieg jij trouwens (EN waar heb je opleiding gevolgd)?
Vrije markt qua training (US, UK en NL!):rolleyes: (en als ik het over mocht doen dan zou ik het heel anders hebben gedaan) en bijna klaar met de lijntraining bij Ryanair :D

:o
 
Zijn de prijzen van EPST/CTC niet ongeveer gelijk aan wat het kost om bij Ryanair te kunnen beginnen? Kan iedereen zich dan niet veel beter meteen bij Ryanair aanbieden want dan weet je tenminste zeker dat je werk hebt!
 
Als je eenmaal in de CTCpoole zit heb je op dit moment ook wel de zekerheid van werk, het is alleen de vraag hoe lang het duurt
 
Hey Pilootje,

Veel succes nog met je line training.
Ik kreeg enkel door je post het idee dat EPST zonder reden werd afgekraakt! Je hebt wel volledig gelijk dat je je zo goed mogelijk moet informeren want het gaat idd over een hele investering...
Ik heb er in elk geval vertrouwen in dat ze het op zichzelf ook kunnen waarmaken! Maar goed dat zal alleen de toekomst met zekerheid kunnen uitwijzen...zoals met alles!

Grtz,
Olivier
 
vervlogen,

oeps, je hebt gelijk, wist ik niet, disregard die post van mij dan maar. Ik was altijd in de veronderstelling dat CTC een aandeel had in EPST. Mogelijk dat dit alleen ooit een plan is geweest wat nooit gerealiseerd is. In ieder geval, have fun met de 73 cursus.


pilootje,

denk je dat jouw posts liever worden gelezen dan die van andere mensen, zoals 'vervlogen', omdat je herhaald wat hij zegt ....ennu, leren vliegen hoeft toch helemaal niet als je een papegaai bent? ;) :D

Hp
 
Beste HP,

Volgens mij is het goede MCC dat je als je niet zeker weet dat de ander je communicatie begrijpt je het herhaald en een reactie terug verwacht... Daarnaast heb ik op dit onderwerp al eerder in andere threads gereageerd en mensen hier voor gewaarschuwt. (Zie post http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?s=&threadid=1682) Als je je aangevallen voelt omdat je niet goed je huiswerk doet voor dat je zelf post dan is dat jouw probleem :rolleyes:
 
pilootje,

No offense en no offense taken. Zie overigens niet echt wat de opmerking die jij maakte en waar ik op doelde met MCC te maken heeft. En volgens mij bedoel je trouwens CRM.;)

groeten,

Hp
 
Ok jongens....zinloze discussie mbt deze thread.
Ga voor dat gemieren@#k alsjeblieft ff een aparte topic opstarten, voordat we een reutel van die reacties hier hebben staan... :1855:

Gr. Slim
 
Laatst bewerkt:
Zijn er nu eigenlijk mensen die niet de opleiding bij EPST gedaan hebben, maar na hun opleiding de AJFC deden en daarna via EPST een baan hebben gekregen? En de markt is inderdaad niet super goed. Maar het lukt bijvoorbeeld de NLS op het moment aardig om mensen te plaatsen. Geloof best dat ze bij EPST heel hard bezig zijn, maar heeft al deze inspanning al tot iets geleid .

Beste Primer, EPST bellen heeft niet zo'n zin want die hebben mij vertelt dat het wel zo was. Maar zo ver ik weet is het niet zo. Wil graag weten of EPST de waarheid spreekt of niet.

Grtz Mike5
 
Terug
Bovenaan