Hoi,
De eerder genoemde simulator is absoluut géén 737NG simulator of iets wat er op lijkt. Ik weet waar dit ding gebouwd is en heb er meerdere foto's van gezien <a href="http://www.flypfc.com" target="_blank">http://www.flypfc.com</a> (jet-cockpit)
De software voor de EFIS PF/ND en de EICAS is niet goedgekeurd of gecertificeerd <a href="http://www.projectmagenta.com" target="_blank">www.projectmagenta.com</a> Alle software en systemen zijn gebaseerd op het gebruik van Microschoft FlightSimulator 2002 en wat aardige add-ons. De setup en cockpit lay-out, qua panels, yokes en rudderpedals zijn bestaande onderdelen voor de flightsim enthousiast zo te koop. Alleen het overhead panel lijkt op de foto's een gedeeltelijke hardware graphical representation van een 737 overhead panel met hier en daar een werkend knopje of schakelaar.
De vraag is of de simulator wel gecertificeerd is als en volgens JAR-STD etc. De absolute méérwaarde van een MCC op een jet-sim, heb je hier niet. Ook voor het geld van wat de AFJC kost kun je een prima wel tweemaal een MCC doen in Duitsland op een 737-300 <a href="http://www.tfc-kaeufer.de/" target="_blank">http://www.tfc-kaeufer.de/</a> Het enige wat men er dus mee kan is simulator checks ofwel 'gradings' op afnemen.
Verder is het een vernuftig apparaat...voor de mensen onder ons met een bovenmodaal inkomen, om in de schuur, of op zolder, of in de garage te hebben staan.
Hopende hiermede wat duidelijkheid te hebben verschaft.
Adios