Enorme werkloosheid niet alleen in Nederland

Fijn dat je bereidt bent de nuance in te zien.
Maar waarom veel mensen zich op de staart getrapt voelden was je opmerking dat als je nu thuis zit je dus het wel aan jezelf te danken hebt vanwege ondermaatse prestaties.
Zoals je zelf al aangaf is het aanbod hoog en de vraag laag, kortom het antwoord is toch wat complexer.

Haha ja maar zo bedoelde ik het helemaal niet. Maar als ik het nu terug lees snap ik hoe je dat zo kan interpreteren. Sorry als ik hiermee mensen heb beledigd.

Wat ik bedoel is, stel. Een luchtvaartmaatschappij heeft mensen nodig. Ze kloppen daarbij aan bij een vliegschool. Denk je dan dat die maatschappij gaat zeggen ik wil 10 leerlingen van jou hebben? Ze willen dan de top studenten. En geloof mij dat is echt zo. Als jij een gemiddelde van 98% hebt gescoord en een klasgenootje 92% Voor wie zal dat bedrijf dan kiezen?

Ik stop hiermee. Ik weet dat piloten eigenwijs zijn haha. Iedereen denkt er op zijn eigen manier over. Ik hoop natuurlijk dat op een dag iedereen zijn droombaan kan waarmaken.

De groeten
 
En geloof mij dat is echt zo. A

Zegt Mr.PH-GJT zonder enige beroepservaring, laat staan een ATPL met jarenlange ervaring.
Telegraaf niveau...

Ik zal je vertellen wat de meeste huidige maatschappijen interesseert, en dat is hoeveel geld je meebrengt voor je TR en line training.
Bij ons wordt luidop gesproken over hoeveel we iemand kunnen laten neerleggen voor een TR en seizoenscontract.

Wij (ons management) zijn NIET geïnteresseerd in je ATPL theory.
De maatschappijen die het echt enige flikker scheelt hoeveel jij op je Air law haalt, die recruteren de komende tien jaar niet meer.

Ik vind dit een heel pijnlijke evolutie, maar ik wil je toch even duidelijk maken hoe het er in de sector voorstaat.

En als je echt eens wil weten hoe het er in een echte maatschappij aan toe gaat, in de plaats van die boeven van KLS of EPST te geloven, mag je me altijd PM'en voor mijn contactgegevens.
Ik leg je met veel plezier uit hoe het er bij diverse maatschappijen aan toe gaat.
(hetzelfde geldt voor andere wannebe's of hun ouders)
 
Hahaha! Ph-gjt! In deze omstandigheden waar maatschappijen soms misschien 10 mensen nodig hebben, kloppen ze niet bij een vliegschool aan. Dat gel.l van jou dat je "top studenten" kent die de uitverkorenen zouden zijn, is volledig onzin!! Vrijwel alle maatschappijen, oa Ryan, Easy etcetc., hebben meerdere duizenden sollicitanten!! Als men 10 mensen nodig heeft, worden de candidaten uitgekozen uit "bekenden van werknemers of staff" en niet van een vliegschool!! Je praat echt poep!

Quote van PH-GHT: "Ik stop ermee!"

Fantastisch nieuws!

Cheers!
 
Wat ik bedoel is, stel. Een luchtvaartmaatschappij heeft mensen nodig. Ze kloppen daarbij aan bij een vliegschool. Denk je dan dat die maatschappij gaat zeggen ik wil 10 leerlingen van jou hebben? Ze willen dan de top studenten. En geloof mij dat is echt zo. Als jij een gemiddelde van 98% hebt gescoord en een klasgenootje 92% Voor wie zal dat bedrijf dan kiezen?

Tuurlijk zal een bedrijf de 'beste' kandidaten willen recruteren, maar dat is pas nadat deze kandidaten voor zichzelf besloten hebben dat het 'wijs' is om 50K te investeren in een zomercontractje.

Dus na afronding van de vliegopleiding gaat het er eerst om wie er die knaken wil neerleggen.... NIET om wie er op dat moment de beste resultaten heeft behaald. Daarmee is je hele argument dat het om kwaliteit gaat complete onzin!
 
Ik denk dat de meeste wannabees inmiddels wel weten dat het er op het moment erg veel werkloosheid is in de luchtvaart.
Maar als je je verplaatst in een wannabee dan denk je dat er ook wel weer goede tijden komen, want het aantaal mensen dat aan een opleiding begint daalt inmiddels wel.
Ik heb er geen verstand van, maar het lijkt mij misschien wel handig als jullie daar iets over te zeggen hebben. Waarom zou het er over 4 jaar nog steeds niet goed uitzien voor een A.I.?

(ik wil geen piloot meer worden, ik stel deze vraag meer zodat andere er wat aan hebben)

GR
 
Degene die nu op de bank zitten, verdwijnen niet zomaar en opeens in het niets ;)
Je moet gewoon achteraan aansluiten
 
Waarom zou het er over 4 jaar nog steeds niet goed uitzien voor een A.I.?



GR

Dat is op zich een valide vraag waar niemand 100% zeker het juiste antwoord op heeft. Geheel in tegenstelling tot de vraag of het verstandig is om NU een vliegopleiding te gaan doen....

Er zal heel erg veel moeten gebeuren de komende jaren met oa een economische groei "to the moon" om er voor te zorgen dat A.I's over 4 jaar met limo's thuis worden opgehaald terwijl de heer O'Leary tijdens de rit naar het interview je schoenen nog even voor je poetst.

Het advies voor de mensen voor wie de natte pilotendroom als een zeiknatte tsunami elke ochtend weer het leven beheerst is al een keer of 900 op Airwork te lezen.
Dit advies luidt om de komende 2 a 3 jaar eerst even wat anders te gaan doen. Mochten er wonderen gebeuren over pak m beet 4 jaar dan komen de dames en heren die het verst van de opleiding komen als eerst aan de beurt voor die handgelooide Texaanse waterbuffel zetel naast Mr MOL in de limo.
En de mensen die maart 2013 waren begonnen zijn vanuit de limo in de struiken te bewonderen met iets wat opvallend veel op een papierprikker lijkt....
 
Dat is op zich een valide vraag waar niemand 100% zeker het juiste antwoord op heeft. Geheel in tegenstelling tot de vraag of het verstandig is om NU een vliegopleiding te gaan doen....

Er zal heel erg veel moeten gebeuren de komende jaren met oa een economische groei "to the moon" om er voor te zorgen dat A.I's over 4 jaar met limo's thuis worden opgehaald terwijl de heer O'Leary tijdens de rit naar het interview je schoenen nog even voor je poetst.

Het advies voor de mensen voor wie de natte pilotendroom als een zeiknatte tsunami elke ochtend weer het leven beheerst is al een keer of 900 op Airwork te lezen.
Dit advies luidt om de komende 2 a 3 jaar eerst even wat anders te gaan doen. Mochten er wonderen gebeuren over pak m beet 4 jaar dan komen de dames en heren die het verst van de opleiding komen als eerst aan de beurt voor die handgelooide Texaanse waterbuffel zetel naast Mr MOL in de limo.
En de mensen die maart 2013 waren begonnen zijn vanuit de limo in de struiken te bewonderen met iets wat opvallend veel op een papierprikker lijkt....

Geweldig man. Zo mooi het ik het zelf niet kunnen verwoorden.
 
Maar hoeveel van die 12000 Indische piloten heeft ook daadwerkelijk een (door de overheid uitgegeven) brevet ;-)

Ik begrijp dat de markt slecht is voor mensen zonder uren, echter heb ik het gevoel dat de markt voor mensen met uren wel redelijk aan het aantrekken is hier op het eiland. Volgens BALPA vertegenwoordigers begint de markt met mensen die rated zijn op type inmiddels redelijk op te drogen. Dit werd onderstreept door de training manager van Jet2 die ik laatst tegen kwam in LGW. Ze hebben plannen om 100 nieuwe piloten aan te nemen voor 2014, hij heeft er echter een zwaar hoofd in, na de moeite die ze dit jaar hadden om de 100 aangenomen typerated mensen te vinden (dat nadat baby piloten op de markt kwamen) dat die ook daadwerkelijk typerated mensen gaat vinden voor volgend jaar. Hij verwacht dat 80% non rated is. Behalve Jet2 hoorde ik nog 2 andere grote uk maatschappijen die ieder plannen hebben om voor volgend jaar 100 man aan willen nemen.
 
Jumbo, de "ik heb gehoord dat..." Verhalen kennen we nu zo langzamerhand wel. Op dat soort speculaties zijn jaren lang de financieringen van vliegopleidingen gebouwd ( als toekomst perspectief) en niemand heeft er iets aan!
Kijk naar de realiteit. Er zitten duizenden werkeloze vliegers thuis, rated en non-rated! DAT is de realiteit! Een grote groep afgestudeerde vliegers zonder baan, rated en non- rated, gaat zelfs de abn- amro aanklagen voor oa misleiding. DAT is de realiteit!
 
Als Jet2 voltijd contracten gaat aanbieden met een prima salaris kunnen ze makkelijk mensen wegplukken bij andere maatschappijen. Ik ken genoeg mensen die daar willen vliegen maar die geen full time contract op willen geven voor slechts een zomercontractje.....
 
Als Jet2 voltijd contracten gaat aanbieden met een prima salaris kunnen ze makkelijk mensen wegplukken bij andere maatschappijen. Ik ken genoeg mensen die daar willen vliegen maar die geen full time contract op willen geven voor slechts een zomercontractje.....

Helemaal mee eens, echter wat het wel aangeeft is dat de Engelse markt met ervaren vliegers die 737 rated zijn langzaam opdroogt. Als je als Engelse piloot werkloos thuis zit en je krijgt een 70% contract aangeboden lijkt me dat je dit aanpakt. (alleen maar een positieve ontwikkeling mijn inziens, ze worden nu gedwongen om normale contracten aan te bieden)
 
Jumbo, de "ik heb gehoord dat..." Verhalen kennen we nu zo langzamerhand wel. Op dat soort speculaties zijn jaren lang de financieringen van vliegopleidingen gebouwd ( als toekomst perspectief) en niemand heeft er iets aan!

Daarom had ik ook ervaren vlieger dik gedrukt. Zoveel ervaren rated UK piloten zitten er niet thuis, wel heel veel onervaren piloten. De piloten die voor baby werkten hebben allemaal binnen no time een nieuwe baan gevonden. Ik begreep dat sommige naar Norwegian zijn gegaan, een groot gedeelte naar Jet2 en een paar naar RyanAir en het midden oosten. Dit geeft aan dat er wel banen zijn voor de UK piloten. Hoe de markt eruit ziet buiten de UK geen flauw idee. Wel is bekent dat er verscheidende bedrijven weer een behoorlijke hoeveelheid piloten gaan aannemen voor komend jaar.
 
UK zit dicht.... Pot dicht...

Er zijn cadets voor de gerenomeerde airlines en de rest kijkt naar elkaar.

De chef piloten zijn ook mates en die bellen elkaar gewoon op om leegloop
praktijken te voorkomen...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Wij hebben in 2012 100 piloten aangenomen en nemen in 2013 weer 100 piloten aan. De sollicitatie gesprekken beginnen over een maand of twee. We nemen 1/3 cadets, 1/3 non type rated en 1/3 type-rated aan.

De type-rating wordt door het bedrijf betaald en iedereen krijgt een vast contract.

Vorig jaar kon men sollicitatie brieven insturen en binnen twee dagen hadden we 1000+ brieven ontvangen.
 
Wat een vliegschool advertisement, is niet de eerste keer...

Zijn pak banen verloren gaan in de UK de laatste jaren.
Enig idee hoeveel ervaren piloten er bij Thomson zijn uitgetrapt de laatste jaren?
 
Enig idee hoeveel ervaren piloten er bij Thomson zijn uitgetrapt de laatste jaren?

Niet alleen Thomson. Wat te denken van baby, excel, flyglobespan, etc. Er zijn heel veel banen verdwenen over de afgelopen 5 jaar. Echter het merendeel van deze mensen heeft binnen afzienbare tijd een baan gevonden. Een hoop mensen hebben die baan gevonden op locaties ver van huis en juist die mensen zijn de mensen die de eerder genoemde vacatures vullen. Ik wil niet zeggen dat de markt goed is, verre van, de hoeveelheid nieuw opgeleide piloten die waarschijnlijk nooit een carriere als piloot zullen hebben is enorm. Wat ik aan probeer te geven is dat er redelijk wat maatschappijen in de UK (minimum 1500-2000hrs) ervaren piloten aannemen. Mijn inziens is dit een indicatie dat de luchtvaart langzaam de goede kant op gaat. (UK loopt meestal wel voor op NL, eerder in de ellende maar ook eerder uit)
 
Terug
Bovenaan