Ik ben daar wel mee bezig ja.
@Rudy,
Nu ben ik iemand van de oude stempel (lees: vliepopleiding), maar het is m.i. niet onverstandig om de IR basis te leggen in een (Variable Pitch en RG) trapperbox.
Eenmaal je de basisscan goed beheerst incl. partial panel, unusual attitudes en turbulentie, Jeppesen cursus volgen om vervolgens op de trapperbox verder te gaan met NAV AIDS (QDM/QDR, Intercepts, Holding, ILS, DME arc. SID's en STARS, enz).
Met voornoemde, ben je zeker een uur of 20 aan het trapperboxen
Pas dan op de kist stappen, veel trainen en meteen door naar het IR examen.
Opm. hoe meer actueel (IMC) liefst 's nachts, hoe beter.
Als ik terug kijk, dan heb ik in moeilijke situaties ontzettend veel aan m'n trapperbox basis gehad
Voorbeeld: m'n eerste actuele down to minima (DA) missed ILS approach (EGJB), vond ik net zoals in de trapperbox :grijns:
@TMG,
De BE36TC versie wel
:
Seneca's hadden letterlijk het nakijken :haha: