Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Heb je aan het gewicht van bagage gedacht?
Vandaar ook dat ik niet de rechtstreekse route neem, maar over Slovenië wil vliegen. Enkel voor het laatste been moet ik dus een obstakel van 5000 ft overvliegen, daar kom ik echt niet onderuit. Dit is echter een stuk van 47nm, dus vrij kort.
Persoonlijk zou ik deze zakelijke expeditie niet met een EADS TB10 doen.
Service ceiling: 13.000ft.
65% @6000 109KTAS
enz.
Gerommel in de marge dus, zeker hot, high and heavy.
Met een Trinidad (liefst Turbo) heb je veel meer over (payload, service ceiling).
Een klassieker is CFIT (controlled flight into terrain).
Worden de weersomstandigheden onverwachts minder, ga dan omhoog (VMC on Top) en ga a.u.b. niet Low level zitten klooien in onbekend bergachtig gebied. Schroom niet om ATC te verwittigen, wijk uit naar een VMC veld.
Eventueel kan ik je aan een N-reg PA28RT201T + safety (FAA CFII) pilot helpen (Officeel factuur/BTW).
@ FlyEye Nog ff over die oxygen boven 12.500 ft, waar baseer jij dat op?
Ik kan zelf niks terug vinden in de regulations FAA JAA CAA etc.
Het wordt echt veel gebruikt hoor! (>12.500 ft) of is het iets van de fabrikant? (Cirrus).[/qoute]
-------------------------------------------
FAR 91.211
(a) General. No person may operate a civil aircraft of U.S. registry--
(1) At cabin pressure altitudes above 12,500 feet (MSL) up to and including
14,000 feet (MSL) unless the required minimum flight crew is provided with
and uses supplemental oxygen for that part of the flight at those altitudes
that is of more than 30 minutes duration;
(2) At cabin pressure altitudes above 14,000 feet (MSL) unless the required
minimum flight crew is provided with and uses supplemental oxygen during the
entire flight time at those altitudes; and
(3) At cabin pressure altitudes above 15,000 feet (MSL) unless each
occupant of the aircraft is provided with supplemental oxygen.
(b) gaat over pressurised cabin aircraft
----------------------------------------
Overigens heb ik de Soesterberg decompressie training gedaan, en zelf met pulsoxymeter gevlogen en ik raad iedereen boven FL100 zoiezo O2 aan om niet al te vrolijk fouten te maken .....assed:
ik raad iedereen boven FL100 zoiezo O2 aan om niet al te vrolijk fouten te maken .....
Was mijn eerste keer in een DA40 (vlieg normaal P28 of C172); erg goed bevallen!!!
Het vliegen met een stick tov een yoke viel mij ook reuze mee.
Nu eens opzoek naar een DA42 om in te vliegen.
Leuk om te lezen. Moet echt een mooie vlucht geweest zijn!
Super mooi gebied.
Jaap de Visser ken ik ook nog wel, heb nog op zijn ph-tvb gevlogen (waarvan 1x met hem), eind 2004.
Heeft hij die ook nog steeds op EHMZ staan?
Hey,
Wat kost dat eigenlijk om je kist op LIMC neer te zetten en waar heb je dit gevonden?
Bedankt,
Naud
Hey N2024,
bedankt voor de snelle reactie. Heb je misschien ook informatie over LIME (Milan Bergamo)?
Bedankt,
Naud