De stand van zaken [Deel 12]

Status
Niet open voor verdere reacties.
@degene die de pvs gedaan hebben, ik wou ff kijken of ik het goed begrepen heb,

met de throttle beinvloed je de inlaatdruk
met de prop speed beinvloed je het toerental
als je gaat stijgen verander je eerst de prop speed en daarna pas de throttle en met dalen andersom
en de mixture word door de instructeur gedaan

klopt dit zover een beetje?
 
je hoeft zelf "alleen" de throttle te bedienen!

door cruise/climb/descent checks te zeggen veranderdt de instructeur de powersetting en controle oliedruk, temperatuur e.d.

moet je morgen vliegen? zo ja, succes!
 
ik moet gewoon wachten op het telefoontje, de man bij TTC had het over dat ze dinsdag zouden bellen, zit nu als een gek te leren, heb gistermiddag pas het instructieboek gehad, but thnx ik dacht dat je zowel throttle als prop speed moest gebruiken omdat ik zowel toeren als inches zie staan bij de power settings, niet echt duidelijk haha, thnx singh
 
Goedemiddag dames en heren,

Allereerst wil ik u op de hoogte stellen van het feit dat dit forum voor mij onbekend terrein is. Ik stel voor dat ik mijn redevoering nu direct start. Reeds heb ik mijn neus aan het venster gestoken bij de bij u bekende manifestatie van de luchtmacht te Gilze-Rijen, aldaar heb ik een uitzonderlijke hoeveelheid aan waardevolle informatie ingewonnen. Tevens heb ik tot mijn grote vreugde een fenomenaal pakket aan formulieren ontvangen. Heden ten dage heb ik alsmede een convocatie en een anamnese formulier in ontvangst genomen. Op de 12e van februari mag ik mij reeds melden bij het CML te Soesterberg voor mijn eerste test, de psychologische keuring.

Tot slot wil ik allen op dit forum veel fortuin toewensen, met een eventuele test.


Met gevleugelde groeten,

Dhr. J Siebers
 
Damn, het is niet zo dat je hier een prijs moet winnen met beste taalgebruik ofzo hoor!! houdt het een beetje informeel....
iig succes met de selectie! en welkom op het forum!:rt:
 
Oorspronkelijk gepost door Dhr.siebers
Goedemiddag dames en heren,

Allereerst wil ik u op de hoogte stellen van het feit dat dit forum voor mij onbekend terrein is. Ik stel voor dat ik mijn redevoering nu direct start. Reeds heb ik mijn neus aan het venster gestoken bij de bij u bekende manifestatie van de luchtmacht te Gilze-Rijen, aldaar heb ik een uitzonderlijke hoeveelheid aan waardevolle informatie ingewonnen. Tevens heb ik tot mijn grote vreugde een fenomenaal pakket aan formulieren ontvangen. Heden ten dage heb ik alsmede een convocatie en een anamnese formulier in ontvangst genomen. Op de 12e van februari mag ik mij reeds melden bij het CML te Soesterberg voor mijn eerste test, de psychologische keuring.

Tot slot wil ik allen op dit forum veel fortuin toewensen, met een eventuele test.


Met gevleugelde groeten,

Dhr. J Siebers

:radar: :1855: :D

Kijk maar uit, straks wordt je bij voorbaat afgewezen omdat ze denken dat je 48 bent ipv 18/19....
 
@Dhr Siebers
Ik heet u van harte welkom op het forum. U zult worden bijgevoegd aan de stand van zaken. U heeft verkondigd dat u reeds een uitnodiging heeft ontvangen voor 12 Februari 2006. Na enig onderzoek te hebben verricht, valt naar mijn inziens 12 Februari op een zondag. U kunt zich dan wel melden bij het CML te Soesterberg, alleen denk ik dat u 24 uur moet wachten voordat de deur voor u geopend wordt:D

Ciao Jimmy
 
Laatst bewerkt:
Oorspronkelijk gepost door Singh
Damn, het is niet zo dat je hier een prijs moet winnen met beste taalgebruik ofzo hoor!!

hee dat is niet wat je tegen mij zei ;)


maarre Siebers, toch niet familie van T. Siebers, lid van de ACvZ op soesterberg?
 
zo...
heb net het CML aan de lijn gehad! en ik heb besloten om voor GL te gaan! ik moet nu nog 2 testen doen... te beginnen met 18 jan de FEAST! kan iemand ff vertellen wat dat ook alweer is...want ik heb alleen old school po2 gedaan!!
en dan heb ik 23 jan. GVSB...en als jullie zo vriendelijk zijn om ook ff te vertellen wat dat inhoud, want daar weet ik niks vanaf!

als ik die allebei met positief resultaat afleg zou ik nou in feb. kunnen beginnen op de KMA! wat voor mij toch wel erg belangrijk is aangezien ik al ruim anderhalf jaar thuis zit :( :(
 
Oorspronkelijk gepost door Swami
@pilatus: Bij nader inzien heb ik besloten om niet in februari te (willen) beginnen. Als ik nu mijn studie opzeg wordt ik voor 3 jaar verbannen van de universiteit. Gaat er dan wat mis op de KMA of EMVO, wat wel eens schijnt te gebeuren, dan zit ik met de gebakken peren omdat ik mijn studie dan niet kan afmaken en ik heb ook geen zin om iets anders te gaan doen dan. Als ik echter dit jaar mijn propedeuse haal kan ik wanneer ik wil weer verder gaan met jaar 2. Dus dan kan ik veilig in Augustus beginnen.

Om des veiligheidswille dus. Ik heb dit ook gezegd bij het TTC en nu geven ze de voorrang aan mensen die wel graag in februari willen beginnen, zodat die klas ook nog een beetje vol komt. Dus nu heb jij een beetje de voorrang op mij zodat we waarschijnlijk niet tegelijk gaan PVS-en :(

Anyhow, leer die powersettings goed :rolleyes:
is het niet zo dat als je op EMVO afvalt je al aan je contract vast zit?

volgens mij zit je na 0.5 half jaar KMA vast en word je dan in een andere functie ingedeeld...
of zeg ik hier iets doms:rolleyes:
 
@Singh
Ik zal het gelijk even veranderen in de stand van zaken. Veel succes 18 Januari met de FEAST en 23 Januari met de GVSB. Ik hoop voor je dat je die testen haalt en nog in de Februari klas wordt geplaatst.

Ciao Jimmy
 
Mocht je afvallen op de EMVO en je mag uiteindelijk niet meer verder als leerling vlieger, dan word je contract ontbonden alszijnde off. vliegoperatien. Je hebt dan (meestal) de keus voor een andere functie bij de klu waarvoor weer een ander contract wordt opgesteld. Bijv. als je voor GL gaat teken je voor 6 jaar bij ofziets. Dan dien je gewoon verder adhv dat nieuwe contract. Ik, bijv., heb hier dus niet voor gekozen en werk nu nog op basis van een tijdelijke tewerkstelling bij de Klu. Als ik er voor zou hebben gekozen om asap de dienst uit te vliegen, dan was het binnen een maand gedaan.


overigens..

Sommige mensen hier zouden nog wel is wat kunnen leren van discreet en net taalgebruik zoals dhr Siebers dat gebruikt. Al is het wat overdreven ;)

think about it, Diana heeft het niet voor niets meerdere keren aangekaart.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan