De stand van zaken [Deel 12]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oorspronkelijk gepost door Bimmer
Ook de intaketest van de GVSS krijg je nu een paar dagen voor de daadwerkelijke GVSS (niet meer tegelijk dus), zo worden de simulators wat beter benut. Na de GVSS krijg je ook gelijk een ogentest.

Ik zou zeggen dat de intake een paar weken voor de GVSS is, maar het belangrijkste: de ogentest is afgeschaft. Je krijgt nu alleen nog een ogentest bij VMO.
 
Ze konden je er toch niet op afkeuren, mensen moesten zelf hun spreekwoordelijke biezen pakken en hun keuring afbreken, maar een aantal deed dat toch niet omdat ze wilden GVSS-en (wat ik heb gehoord dan). Misschien dat dit tot frustratie leidde of dat men het nut er niet meer van in zag.
 
Maar, als blijkt dat je kleurenblind bent bv na aanleiding van die ogentest. Waarom kunnen ze je dan niet al afkeuren? Waarom geven ze alleen maar een advies dan? Ik bedoel, als blijkt dat iemand die openingen in de rondjes al niet normaal kan zien, waarom zou je hem dan toch nog door laten gaan als je al weet dat je VMO-1 dan toch niet haalt?

Ik zit nu ong op 8 a 9 maanden met de keuring en moet nu nog medisch doen en daarna hopelijk pvs, maar die pilatus zit er nog geen half jaar en mag al pvs :mad: het is ook zooooo oneerlijk :'( :p

Nah gun het je wel hoor kerel :p (love)
 
Heb ik ook niet helemaal begrepen, omdat volgens mij alleen een arts je af kan keuren, en die testen worden niet geregistreerd en niet door een arts behandeld. Geloof ik hoor, dus correct me if I'm wrong
 
Ze zouden je toch gewoon na de ogentest dan door kunnen sturen naar de arts, als blijkt dat je wat niet goed hebt zitten? Maarja, dat moeten ze zelf allemaal maar weten, daar is vast al zeer uitgebreid naar gekeken. :p
 
Er zitten altijd haken en ogen aan, ik had bijvoorbeeld mn ene oog toen ook een bedenkelijk resultaat, maar samen met het andere oog viel het net binnen de marges. Bij VMO ben ik gewoon goedgekeurd en heb ik er verder niks van gehoord. Wie ga je dan doorsturen naar een arts en wie niet (kosten?)?.
 
Iemand van het CML zei tegen mij dat het was afgeschaft omdat je toch al een anamneseformulier hebt ingevuld. En als je daar niet op invult dat je een oogafwijking hebt, heeft het dus geen zin om je te testen, want je hebt geen oogafwijking, want dat staat op je formulier. Maar het lijkt mij dat niet iedereen weet of hij een afwijking heeft.

Waarschijnlijk ging het bij die oogtest alleen om grote afwijkingen, zoals kleurenblindheid en sterkte. En dat ze het dan bij VMO uitgebreider gaan testen.
 
@alien, de voorlichter zegt dat de keuring gemiddeld 9 maanden duurt, (het is echter mogelijk dit in de helft van de tijd te doen)

@xtra thnx dude.

@allen heeft iemand nog iets van spirit zijn FAM gehoord?

@swami moet je deze week nog pvssen, wie weet zie ik je dan
 
Dat ogentestje voor GVSS was maar heel globaal. Als het niet goed genoeg was moest je volgens mij naar een burger oogarts om dan de precieze sterkte laten meten en daarmee naar de KLu gaan, maar weet ik niet zeker.

Het zal wel te omslachtig zijn geweest ofzo.

Die arts zei toen ook tegen mij dat als je slecht geslapen had, de uitslag lager kon zijn. Dus hij was wel behoorlijk onnauwkeurig.
 
Oorspronkelijk gepost door Sebastiaan87
@ Singh

Echt zwaar klote.

@ Cyrus

Gefeliciteerd.

Daar word zelfs ik ff stil van........

@ Singh

Mail me ff, en vertel ff waarom. Ik heb om een of andere vage reden het verkeerde emailadres van je.
 
Zo ik heb het even aangepast van die ogentest en van de GVSS.
Als er nog meer op of aanmerkingen zijn hoor ik dat graag?
Wie weet hoet het met de FAM van Spirit is afgelopen?

Ciao Jimmy
 
@pilatus: Bij nader inzien heb ik besloten om niet in februari te (willen) beginnen. Als ik nu mijn studie opzeg wordt ik voor 3 jaar verbannen van de universiteit. Gaat er dan wat mis op de KMA of EMVO, wat wel eens schijnt te gebeuren, dan zit ik met de gebakken peren omdat ik mijn studie dan niet kan afmaken en ik heb ook geen zin om iets anders te gaan doen dan. Als ik echter dit jaar mijn propedeuse haal kan ik wanneer ik wil weer verder gaan met jaar 2. Dus dan kan ik veilig in Augustus beginnen.

Om des veiligheidswille dus. Ik heb dit ook gezegd bij het TTC en nu geven ze de voorrang aan mensen die wel graag in februari willen beginnen, zodat die klas ook nog een beetje vol komt. Dus nu heb jij een beetje de voorrang op mij zodat we waarschijnlijk niet tegelijk gaan PVS-en :(

Anyhow, leer die powersettings goed :rolleyes:
 
@swami, jammer kerel had me wel gezellig geleken, iig veel succes op de universiteit, en thnx voor de tip ik was al druk bezig met een schema te maken van de powersettings ( het staat een beetje ongelukkig beschreven in het boek) bovendien heb ik het sim boek er ook ff bijgepakt, kan ook geen kwaad i guess
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan