CRJ900

Doe het maar gewoon. Vertel hem wat jij zo slecht vind en laat hem het geheel verdedigen. Hij heeft een heel verhaal er achter zitten dat wij een KTV airline langzaam worden etc etc. Wat in het forum staat klopt ook niet allemaal.

Mzl Teun
 
Vergeet niet dat dat "slechts" zijn meningen zijn. Er zijn geen garanties voor af te geven. De reden waarom wij wel als CLH boven onze eigen brief staan, maar niet die boven die van LH, doet hij af als zijnde dat de VC `achter` loopt. Hij doet net alsof hij met zijn vele jaren ervaring VC de boel aan het sturen is. Ik vind dat gevaarlijk en heb hem dat ook gezegd. Hij kan daarmee ook veel kapot maken. Laten we hopen dat het echter de goede aanpak is, anders ziet het er somber uit voor ons copi´s.
Verder moeten we nu als FO zo veel mogelijk onze ´bek´ open trekken (schön taalgebruik waarde kollega) en proberen de FO´s binnen onze TK trachten te sturen c.q. van initiatieven voorzien. Volgens PP de juiste taktiek voor het moment. We moeten vooral niet doen alsof we tevreden zijn!
Wat betreft die interne wissellijst van de VC, daar gaf ie geen antwoord meer op.
Het lijkt mij dat we pas weten wat onze tent waard is, als de embraer op het veld staat, dan wel zijn eerste painting moet krijgen. Dat duurt nog wel eventjes en tot die tijd vermoed ik dat er geen upgradings komen bij ons.
Ik hoop maar dat de blauwe zus snel hun eisen naar benee halen.

Maar aan de andere kant...
 
Oorspronkelijk gepost door Robin200
We moeten vooral niet doen alsof we tevreden zijn!

Mwoa, als ik de posts hier zo lees denk ik niet dat je daar bang voor hoeft te zijn:grijns:
 
Lufthansa heeft met deze regeling weer precies bereikt wat ze willen hebben. De 900 interesseert ze geen moer, kaptainposities is natuurlijk wel interessant, ze hebben de helft gekregen. Copiloten hebben ze voor hun eigen vliegtuigen al te weinig. Ook geen probleem, deze regeling dwingt elke co bij clh die nog wat anders wil doen dan co op de canadair te blijven, te wisselen. En dan zonder senioriteit, das lache zeg. Het geheel wordt verkocht alsof ze clh ontzettend matsen en serieus nemen. Die gasten gaan schuddebuikend door de societeit samen met hun vrinden van de vc.
Het ergste is nog dat onze tk het allemaal voor zoete koek aanneemt, terwijl nu de tijd is om toe te slaan. Lufthansa krijgt een groot tekort aan piloten. Wij hebben allemaal dlr en jaren ervaring. Ze kunnen niet zonder ons, zou een niet te rechtvaardigen kapitaalvernietiging zijn. Dit diktaat geeft weer aan dat clh een identiteitsprobleem heeft, als je zelf al denkt dat Lufthansa ons niet nodig heeft, hoe kun je dan onderhandelen over een positieverbetering. clh is snel groot geworden maar het blijft een bedrijf van kleine geesten.

veel geluk en wijsheid met de keuzes die gemaakt moeten worden
 
De school in bremen zit nu alweer in de hoogste versnelling om op het moment dat er een tekort dreigt (dat is nadat eerst nog ca. 500 van de wachtlijst opgeleidt zijn) voldoende aanbod te leveren. De PV van LH heeft net toegestaan dat er tijdelijk meer uren gedraaid kunnen worden op het bestaande verdrag. Als je die uren even doorrekent over de hele cockpit bij de hansa begrijp je meteen hoeveel potentiele banen daarmee het komende jaar opgevangen worden. Tegen die tijd zijn ze in Bremen echt wel weer bij hoor. De kans dus dat er daadwerkelijk RE gebruikt gaan worden is verwaarloosbaar klein. De laatste keer dat er RE zijn aangenomen stamt volgens mij uit 1992. Dit om even aan te geven hoevaak dit voorkomt en wat we hier precies aangeboden krijgen.

Dus eenieder die dacht binnenkort lekker in de KTV te komen doordat ie bij de eerste 60 zit raad ik aan hier te kündigen, 10 jaar bij Cathay ofzo te gaan vliegen en daarna je aan te melden als RE bij Passage want die deur is voor ons bij CLH momenteel dik op slot. Dan ben je er echt nog 30 jaar eerder als via de weg die ons wordt aangeboden.
 
Zoals de feiten nu bekend zijn en op tafel liggen heb je helemaal gelijk Barber. Hier is heel veel erklärungsbedarf. Onze TK gaat er op dit moment prat op dat binnen nu en 1,5 jaar circa 100 lieden kunnen wisselen. Zij denken naar alle konzernbedrijfen, Raps denkt alleen Cargo en GWI. De interpretatieverschillen beginnen dus nu al!
Ik vind het ook opvallend wanneer ik tegen mijn principes in met Pesch bek, dat ie meteen begint wat voor voordelen er voor mij persoonlijk zijn. Dat de een na de andere ´voordeel´af valt, kan hij ook niks mee. Er wordt in ieder geval niet gesproken hoe dit voor het hele corps goed is. Het is slechts voor een select groepje die er evt. voordeel uit haalt op korte tot middellange termijn. (2 maanden vind ik kort, 1,5 jaar middellang). Hij vertelde zelfs dat als je nu als CLH´er bij Emirates solliciteert, je waarschijnlijk zonder selectiegesprek een contract zou opgestuurd krijgen! Waar hebben we het over??!!

Ik ben er nog niet uit of ze nu een aardige deal (we zinken (nog) niet af tot EW niveau) of een verrot iets hebben onderhandelt, waarvan ze zelf nog niet weten dat ze belazerd zijn.

Lima Bravo, ik hoop dat je geen gelijk gaat krijgen. Ik dacht toch verschoond te zijn van dat getob in de toekomst. Het staat in de sterren geschreven zullen we maar zeggen.
 
Persoonlijk zie ik primair niet zoveel voordeel in het wisselen naar passage zonder senioriteit, je doet hetzelfde als nu vanuit een stad waar je niet wil zitten, voor nog eens 5 jaar, voor minder geld. Secundair bestaan natuurlijk veel voordelen, al was het alleen maar het feit dat je daar goed vertegenwoordigd wordt en de vc een keer achter je hebt.

Barber, in 2000/2001 zijn oa nog een mannetje of 80 klsers aangenomen bij dlh als RE. Nu komt de volgende cyclus eraan.

Onze PP moet zijn kop uit het zand trekken, zijn golfclubs nog even in de schuur laten en oproepen tot strike. Een anteilige expansie zie ik namelijk bij clh ook niet plaatsvinden.

Mzl, ik moet me mentaal voorbereiden op fuckin' cargo. Hebben ze daar 75 % deeltijd?
 
Heb je al een datum voor cargo? Of bedoel je voor 'onze' cargo afdeling in china?

Tis toch eigenlijk te sneu voor woorden dat we sinds een week serieus moeten nadenken over wisselen naar een ander bedrijf..
Daar had ik twee weken geleden absoluut nog geen last van.
 
Hij vertelde zelfs dat als je nu als CLH´er bij Emirates solliciteert, je waarschijnlijk zonder selectiegesprek een contract zou opgestuurd krijgen!



Sterker nog, kreeg een mailtje van NASA, ze zijn op zoek naar piloten voor hun nieuwe marsexpeditie. Hun oog was ook gevallen op CLH-piloten. Wordt nog moeilijk al die keuzes.
 
Kunnen we niet allemaal tegelijk opzouten naar Nasa Qatar emirates or whatevver. Staan er ineens 70 vliegtuigen stil, da´s pas lachen. Ja ik weet het I keep on dreaming. Servus
 
oh ja jongens,

hoe zat dat ook alweer?? als je VC lid bent dan... heb je voordeel van de regeling...?? HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAH

Eerder nadeel volgens mij: kost maandelijks alleen maar geld:rolleyes:

Van dat geld ga ik binnenkort maar es een deel van mn Übergangsversorgung regelen... :(

TK, keep up the good work, hahahaha wat een grap...

gr
C
 
@Robin 200

Ik denk dat het goed is dat je nog even nadenkt over je stem, hij geldt immers voor een paar jaar.

@Oboema

Tja, ik zoek nog steeds naar een constructieve post van jou, mijn O/R loopt nog tot 21:30 wie weet vind ik hem nog.

@Barberpole

Helaas zul je mij PP niet zien afbranden, het is dit soort gedrag in internetforums dat onnodig olie op een vuurtje gooit wat van zich uit al onrustig flakkert.

Zonder erop prat te willen gaan dat ik mijn eerste lustrum reeds lang achter me heb in de vliegerij, lijkt het mij zinvol als eenieder eens zijn communicatieve vaardigheden aan een kritisch onderzoekje onderwerpt. De beste stuurlui zijn staan aan wal, sprak de senioriteitsjongere die als enige dutchy op de lijst staat.

Veel succes met het gewissel, in welke richting het dan ook moge zijn...

Roel.
 
Bijna vergeten,

@lekker belangrijk

PP heeft de authoriteit niet om op te roepen tot strike, de VC heeft zich aan de deal gehouden evenals de LH-Vorstand. Met legioregiopartners is ook het machtsmiddel reeds lang verdwenen om voor konzernredenen te staken...

Vandaar dat de enige oplossing nog ligt in de interne politiek --> PV, de rest ligt helaas in de handen van maiers goodwill. Triest maar waar. Het recht van de sterkste en dat zijn wij definitief niet. Overigens zullen we dat ook nooit worden zolang er in deze mate op elkaar wordt ingehakt, maar dit terzijde.

Sweet dreams,

Roel.
 
Dat ben ik niet met je eens Roel. Zolang wij niet met open armen in de KTV worden ontvangen hebben we gewoon niks in de VC te zoeken. Vanuit een onafhankelijke groep (het enige alternatief is momenteel verdi) kan momenteel veel beter gewerkt worden voor onze belangen doordat er geen interne belangen verstrengelen. Dan kun je tenminste nog eens een keer oproepen tot staken als je zulke onzin door je strot gedrukt krijgt. Vanuit de PV kun je, hoezeer ik het je ook gun, helemaal niets voor elkaar krijgen op dit moment.
 
De aanwezigheid van een vakbond in een bedrijf gaat wel degelijk verder dan alleen een economisch/carriere perspectief voor de medewerker te bewerkstelligen. Zonder vakbond bepaalt ALLEEN de werkgever wat jouw werkomstandigheden zijn (inclusief alle aspecten in vorm van vergoedingen en vrije tijd). In zo een situatie heb je een individueel contract. Een CAO bestaat dan niet.

Zou de werkgever op een moment besluiten dat er brood zit in het vervoeren van pakjes tussen Teheran en Lagos, ben jij verplicht deze werkzaamheden uit te voeren. Weigering leidt tot ontslag. Deze situatie heb ik aan den lijve moge ondervinden in een circustent die destijds met de naam KLM exel pronkte. Zonder voorbereiding naar Kameroen om daar in 3 weken ritme zonder enige vorm van medische voorzieningen over de jungle te gaan hangen, dat het aan het benodigde emergency equipment ontbrak voor zo een operatie moge duidelijk zijn. Ik heb geweigerd omdat ik een contract was aangegaan voor regionaal vliegen met homebase MST. Toen ik met ontslag werd bedreigt heeft het VNV kostenloos een procedure ingeleid voor mij en 4 anderen. Resultaat we zijn niet gegaan. Doe dat maar eens in je eentje. Wat dacht je van rusttijden/off dagen/vakantie/omstationering/vergoedingen/standbydiensten enz. Allemaal zaken die door de organisatie van vliegers in vakbond en PV vorm zijn ontstaan. Kijk voor de lol eens op www.vnv-dalpa.nl onder geschiedenis. Denk je dat de eerste gasten zich meer bezighielden met werkomstandigheden of wissel op de volgende grote bak?

Als 2nd choice airline in de VC heb je weinig te bieden, iemand in het forum omschreeft het als 'zahnlose Tiger'. Het enige waar je wat aan kunt doen zijn de interne omstandigheden en de daarmee samenhangende vergoedingen in CAO vorm. Al het andere is plus.

Ik kan de frustratie van velen begrijpen maar mij moet nog iemand uitleggen hoe verdi bij Mayrhuber een grote bak met beter salaris voor ons gaat lospeuteren. Met minderheidsvertegenwoordiging in het konzern gaat er maar een ding gebeuren... je salaris gaat zakken. Hoever? In Duitsland bestaat helaas nog geen minimumloon...

Groetjes,

Roel.
 
Die grote bak hoeven we niet bij mayerheuber los te peuteren. Als het aan hem lag vlogen we die al. Die moeten we losweken uit de VC. Dat is toch precies het probleem.
Dat kan dus niet als je zelf in de VC zit.
En het loon en cao kun je vanuit elke vakbond verder regelen. VC of Verdi, dat is geen verschil.
 
Terug
Bovenaan