Lufthansa heeft met deze regeling weer precies bereikt wat ze willen hebben. De 900 interesseert ze geen moer, kaptainposities is natuurlijk wel interessant, ze hebben de helft gekregen. Copiloten hebben ze voor hun eigen vliegtuigen al te weinig. Ook geen probleem, deze regeling dwingt elke co bij clh die nog wat anders wil doen dan co op de canadair te blijven, te wisselen. En dan zonder senioriteit, das lache zeg. Het geheel wordt verkocht alsof ze clh ontzettend matsen en serieus nemen. Die gasten gaan schuddebuikend door de societeit samen met hun vrinden van de vc.
Het ergste is nog dat onze tk het allemaal voor zoete koek aanneemt, terwijl nu de tijd is om toe te slaan. Lufthansa krijgt een groot tekort aan piloten. Wij hebben allemaal dlr en jaren ervaring. Ze kunnen niet zonder ons, zou een niet te rechtvaardigen kapitaalvernietiging zijn. Dit diktaat geeft weer aan dat clh een identiteitsprobleem heeft, als je zelf al denkt dat Lufthansa ons niet nodig heeft, hoe kun je dan onderhandelen over een positieverbetering. clh is snel groot geworden maar het blijft een bedrijf van kleine geesten.
veel geluk en wijsheid met de keuzes die gemaakt moeten worden