CRJ900

Kortom,om met de legendarische woorden van Jos van Casteren te spreken nadat hij voor de zeventiende keer faalde om het Open West-Brabants kampioenschap driebanden op zijn naam te zetten:

"Wa zullen we nou krijgen?!"
 
Red Heat het antwoord op jouw vraag staat bijvoorbeeld op de -PQ en luidt STAR ALLIANCE. En het bestaansrecht van CLH rust voor een groot deel op die (Lufthansa-) uitvinding.......
 
En JA, vorige week was ik nog in Zagreb, met de AVRO. Ieder moet voor zichzelf besluiten of ie lid wordt, maar ik vind de Einigung best aardig, we hadden harder genaaid kunnen worden!
 
De toekomst ziet er goed en heel mooi uit, voor iedereen, tenzij je niet /niet meer lid bent van de VC !
Dat je dat ook nog eens gelooft Herma!
Haha! Hiep hoi! We gaan weer terug naar oude DDR tijden! Alleen toekomstperspectieven voor leden die lid zijn van de partij!! De rest zijn parasieten (oei, daarvoor moet ik NOG verder terug in de duitse geschidenis:rolleyes: )

Schaam je voor die opmerking over parasitair gedrag Teringbilly, is niet echt gepast. Ieder zn mening en daar moet JIJ zeker als kandidaat pv zonder dit soort opmerkingen op kunnen reageren.

Maar gelukkig blijkt dat gezeik over ktv voor alleen vc leden nu allemaal idd onzin te zijn. Heb er niets over kunnen lezen in die tk offenbahrung. Volgens mij probeert de tk hiermee enkel een positieve draad aan het hele te geven en iedere naieve vc´r maar blijven hopen op meer.....zoals het al sinds 92 gaat.....en Pesch lacht zich kapot.....

Gaan de niet VC leden hier nu van de zijlijn staan toekijken hoe de VC voor ons de situatie gaat verbeteren op kosten van de VC leden en daar dan later wel van mee-profiteren?

Pfff, zoals nu zeker..haha. En daarintegen zijn het wel de NIET vc´rs die ook "genomen" worden als de vc weer eens scheisse baut! En dat zonder te betalen!!
 
Herr laurens heeft nog niet zo lang geleden geschreven dat een regionaal vliegtuig zich niet rendabel laat vliegen met een cockpit tegen het KTV tarief. Nu komen er dus copi´s van de Hansa bij ons captain spelen. Dus het kan wel. Krijgen we nu salaris verhoging? Kan ik wat meer glijmiddel kopen, doet het genaaid worden wat minder zeer. Zestig captains van ons worden aan de lijst van de Hansa gehangen, mmm welk nummer heeft PP als je de captains die niet meer vliegen niet mee telt maar toch nog op de lijst staan? kom je volgens mij in de buurt van de zestig. Ja PP lach zich de ballen uit de broek. Servus
 
PV=Persönlicher Vorteil:1855:

Wat betreft VC:Ik heb laatst eens pi maal duim berekend dat ik sinds de vorige Abschluss in die twee jaar ongeveer 5 tot 6000 euri aan centen voor proceedings ALLEEN AL ben misgelopen-volgens mij dus bij anderen hetzelfde , zoniet meer.
Hebben we meer dan voldoende aan de TK/ VC "betaald" voor de komende 20 jaar,is mijn gedacht..
Ze worden hartelijk bedankt voor hun nimmer aflatende strijdbaarheid en verantwoordingszin.
Vakbroeders , 't mocht wat!
Oeps:DDat wordt geen wissel naar LH voor den Jaap:grijns:

Wel lekker weer vandaag,overigens;)

Chris G.punkt
 
Laatst bewerkt:
Oorspronkelijk gepost door papierprikker
Gaan de niet VC leden hier nu van de zijlijn staan toekijken hoe de VC voor ons de situatie gaat verbeteren op kosten van de VC leden en daar dan later wel van mee-profiteren?

Lekkere houding jongens!

Hoelang ga jij er eigenlijk nog voor betalen dat mijn toekomst naar de klote gedraaid wordt?

En die van jezelf?

Er staat voor ons echt helemaal NIETS op papier. Als er al 60 copi's van ons overgaan (waar ik ernstig mijn twijfels over heb, er staan nog 400 wachtenden voor u op de NFF lijst en er wordt in ras tempo klaargestoomd) mogen we (die 60) hun handen dichtknijpen. De komende 15 jaar gaat die deur namelijk weer vol in het NFF slot. Ondertussen moeten wij vakkundig leren doorslikken hier want er komen wel met elk extra toestel leihmeiers bij ons de captain uithangen.
En kom niet aan met dat gel*l dat we op onze blote knieen dankbaar mogen zijn dat dat ding straks bij ons op de apron staat, want als wij dit niet op deze manier aangenomen hadden was deze hele bal direkt in het gezicht van de Meijer piloten gekaatst en hadden we hier eindelijk een fatsoenlijke oplossing voor de hele 70-sits regeling gevonden.
 
Laatst bewerkt:
Niet snel tevreden zijn als werknemer vind ik een goede houding. Het is logisch om altijd te streven naar beter. Dat is ook precies hetgeen de VC doet. Jammer dus dat sommigen van jullie niet in de VC zijn.

Je denkt toch niet echt dat we er zonder vakbond beter aan toe zouden zijn he?
2 verschillende vakbonden binnen 1 werknemer groep is al helemaal katastrofaal, of heeft iemand hier misschien een voorbeeld van waar dat wel goed werkt?

Vwb de nieuwe regeling:
Voor het eerst wordt er nu een tarifliche Wechsel in het Konzern geregeld. Hier stond vroeger niets over op papier.

Dat de 900 naar CLH komt is ook een pure gunst voor ons. Die had ook ergens anders naartoe gekund, bv LH of eurowings.

Een embraer zou eventueel in de nabije toekomst op dezelfde manier als nu de 900 bij CLH kunnen worden ingezet, wat voor een behoorlijke groei ook bij ons zou kunnen zorgen.

Mensen die gefrustreerd zijn over de 70 sitze regel: Begin jaren 90 hebben de LH piloten ervoor gezorgd dat LH kon blijven bestaan door ongeveer 30% van hun salaris in te levern. Als tegenprestatie hebben ze toen de 70 sitze regel afgedwongen en de garantie dat zodra het weer beter zou gaan met LH, zij weer naar hun oude salaris terug zouden gaan. Sindsdien hebben ze echter geen grote salarissteiging meer gehad. Voor mij verklaard dat wel waarom de VC de laatste jaren vooral pro LH is.

groetjes uit KRK
 
De 900 kon zowiezo alleen bij ons komen. Nu hebben we hem dankzij de VC met allerlei belastende voorwaarden waar wij de komende jaren aan de rechterkant over na kunnen denken. Die Tarifliche wechsel houdt per saldo in dat jij straks met b.v. 8 jaar senioriteit in stufe NUL mag beginnen bij b.v. Cargo? Dat is tegen die tijd nog meer slikken als nu instappen bij de KLM. En daarnaast wordt je nog steeds gewoon aangezien als een Ready entry.

Die embraer of waarschijnlijker de RRJ zal door deze overeenkomst JUIST aan onze neus voorbijgaan. Als we nu afgedwongen hadden tegenover de KTV (inplaats van met) dat dit formaat toestellen bij ons hoort hadden we dit probleem kunnen oplossen.

Servus maar weer.
 
Mij gaat het erom dat ik geld betaal voor een vakbbond die ons niet vertegenwoordigt! Zeg eens heel eerlijk, wat is nu het voordeel voor een cityline co tov een passage co na deze afsluiting? In mijn ogen dat we eventueel, misschien, als het mee zit eens een keertje kunnen overstappen zonder behoud van senioriteit. Kortom, voor veel co's van ons is deze optie niet eens meer rendabel omdat ze dan de cpt funktie wel kunnen vergeten omdat ze te oud zijn. Ik voel me na deze abschluss helemaal niet door de vc vertreten. Okay, we krijgen een 900'r maar geven hiervoor veel heel veel cpt stellen af zonder er voor de co's iets concreets voor in de plaats te geven. Zo zie ik het. Annaehrung naar de ktv, tja...als het zo op deze manier moet, hoeft dat niet zo voor mij. Ik betaal ook maandelijks geld voor de vc maar tov een hansa co worden mijn belangen niet echt behartigd maar moet wel mn cpt stelle afgeven.

Cheers!
 
Oorspronkelijk gepost door papierprikker
Begin jaren 90 hebben de LH piloten ervoor gezorgd dat LH kon blijven bestaan door ongeveer 30% van hun salaris in te levern. Als tegenprestatie hebben ze toen de 70 sitze regel afgedwongen en de garantie dat zodra het weer beter zou gaan met LH, zij weer naar hun oude salaris terug zouden gaan. Sindsdien hebben ze echter geen grote salarissteiging meer gehad

Boehoehoe, moeten we nou medelijden met Maiers krijgen ofwa?
Reken het eens uit en kijk eens wat WIJ aan salaris en vergoedingen hebben afgegeven , dan springen pas de tranen in je ogen...

VWB garantie dat je wat terugkrijgt als het weer beter gaat:
Recent verleden: "LH belooft dat , als er expansie in het Regional segment plaatsvindt, dat uitsluitend bij CLH zal zijn"
Week later stonden de eerste Dolomiti BAe's in MUC:grijns:
Quote van een captain laatst:"Hoe weet je of iemand van het management tegen je liegt?AW;Dan bewegen z'n lippen."

Zo, 't is koffietijd!
 
Oh Jaap toch, wat erg van dat geld dat je niet hebt gekregen tijdens je heen en weer "geproceed"...je bent heus niet alleen hoor, dat wordt dan hoogstwaarschijnlijk 1 boterham minder vandaag...Vraag me af hoe sommigen van de "negativisten" onder ons het hier ooit zullen kunnen volhouden als ze na amper 3 jaar CLH de boot al helemaal vol hebben (zonder namen te noemen, maar de Senioritätsliste zegt al genoeg)...En als we gaan vergelijken met KLM, wat houdt diegene dan tegen om ernaar toe te gaan, het gras is tenslotte groener aan de andere zijde...Zo, en nu ga ´k verder vanalles doen !
 
Oorspronkelijk gepost door hermafrodiet
Oh Jaap toch, wat erg van dat geld dat je niet hebt gekregen tijdens je heen en weer "geproceed"...je bent heus niet alleen hoor

Dat zeg ik toch ook niet?Stoort je dat dan niet in het minst, jij bent toch ook Avro in Düsseldorf, jij ondervindt dat toch ook aan den lijve?(Niet dat andere stations minder proceeden uiteraard)

En 't gras is nergens groener , hooguit wat minder bruin;)

Ik ga ook iets nuttigs doen,

laters
 
Voor Mayerhuber en Dräger is het natuurlijk een goede deal. Het is beter om met een paar piloten van cityline een geschil te hebben dan met 4400 piloten van de Hansa. En zoals von Sturm altijd gezed heeft, wat intresseert mij nou Cityline.. Ja dat blijkt nu maar weer, niemand. En toch blijven er nog vele geloven in de magie van een vakbond. Moeten wel erge dikke muren zijn voor deze hoofden. Wat Jaap al geschreven heeft over de onbetaalde proceedings, wat een geld we daar al aan verloren hebben, dat blijft niet bij 1 boterham. Winstuitkeringen van 2004 en 2005? 2004 is afgesloten daar zien we echt niets meer van. Nog wat, waar komt die Cpt vandaan die bijna onder aan de lijst staat met station ZRH? Wil ik ook wel station ZRH, scheelt wel ff veel steuer. Servus
 
Terug
Bovenaan