CRJ900

Tja,daar helpt een Desinfectionstuch niet meer:haha:Een late dienst ,2-leg stationsdienstje DUS zeker?Don't answer that..
Wens 'm alle goeds bij LH namens mij.

Even wat anders :is onze overurenbetaling( met dat 1/100ste, 1/90ste enz.)nou veranderd of niet?Ben 't overzicht even kwijt..
 
Die cpt. die onderaan de lijst staat, gestationeerd te ZRH, is de Sachverständiger van het Zwitserse LBA. Hij heeft voor Crossair gevlogen maar gezien de huidige ontwikkelingen aldaar heeft hij er z´n boeltje gepakt en is bij CLH gaan vliegen, puur en alleen maar om z´n brevet geldig te houden. Hij vliegt dus enkel maar de minimum aantal vereiste uren bijeen, meer doet hij ook niet, is zo´n beetje zoals FCX, die staat ook tussen alle co´s als cpt. maar werkt voor het LBA en vliegt +/- 50 uur per jaar op de lijn (als het er al zo veel zullen zijn...). Groetjes !
 
YO Hektisch,

beter lezen voor je gaat bleren. Ik heb geschreven dat daar HET standpunt over parasitait gedrag vandaan komt. Dat dat MIJN standpunt is heb ik nooit beweerd. Denk je nu werkelijk dat ik me nooit eens heb afgevraagd of we wel of niet bij de bond moeten blijven.

Mijn redenen om te blijven gaan een stuk verder dan dit 900 gejank.

Jammer dat hier net als in het VC forum iedereen leest wat ie wil lezen. Op het moment dat je eens een gevoelig snaartje raakt begint meteen iedereen wilt om zich heen te meppen. Ondanks dat de meute zich altijd zo koel en zelfbeheerst voordoet, lijkt het huidige gedrag bij Shitlijn meer op mijn kleuterklas van een jaar of 30 geleden. Inclusief onze grote helden bij de bond.

Tzijn dit soort tijden dat ik me afvraag waarvoor ik me opstel. De lijngasten hebben gelijk maar de vertegenwoordiging loopt te janken als een stel schooltrutjes van een jaar of 14. Het hele stelletje loopt over van verwachtingen en hoop, jammer alleen dat ze te arrogant zijn om eens na te vragen bij de rest van de club. Ik heb het al eens geschreven en herhaal het hier nogmaals; de tent is voortgekomen uit afgave van 737 routes voor de stofzuiger uit Canada, NIET omdat de vakbond helden zich zo tof opstellen in Isenburg. VC is een LH club en geen CLH club. Hoop op integratie is ijdele hoop.

Paniek en emotie daar is de tent van vol, gebakken lucht met een rietje het hele CLH.

Mocht je je nog afvragen waarom ik me überhaupt opstel; om mij en jou reet te beschermen van dit soort netengedrag. Of heb je de KTV brief zonder CLH in het briefhoofd nog niet gelezen? Wake up and smell the coffee. Uitverkocht voor een kruimel ---> je kunt alleen nog maar intern knokken. Dwz munten en vrije tijd, de rest is voor de katze. Wil je toekomst? Dan moet je niet hier wezen. Ik heb me al voorbereid op een jaartje of 8 rechts op de AVRO. Jij ook?

De ballen,

Roel.
 
Barbierpaal (kapperslul?),

hoe kom je erbij dat de 900 alleen bij ons kan vliegen? Integendeel, hadden ze hem ergens anders ondergebracht, had je niks te zeggen gehad.

Ik moet die bak niet hebben maar als ie dan toch zo nodig de lucht in moet dan maar met jouw achter het stuur. Of dacht je dat EW er niet mee overweg zou kunnen. 6% van de paxsitzkilometers mag worden uitbesteed buiten het konzern. Met de lange afstand gerekent betekent dat dat je ongeveer de hele CLH ergens anders kunt onderbrengen. Bijvoorbeeld bij EW, dus nou niet aankomen dat wij de enige zijn die het kunnen. Eigenlijk is het gewoon domme pech voor de concurrent dat wij hem hebben.

De technik doet er overigens 2 en een half uur over met de omscholing...

De ballen,

Roel.
 
Roel, volgens mij was jij het jochie dat altijd gepest werd in je keuterklas van 30 jaar geleden.

succes ermee.
 
Hee Billie (Kontje?),

EW kan de 900 niet zoals wij vliegen op de 100/200 rating omdat ze geen 700 hebben en de stap daardoor te groot is voor het LBA. Dat betekent voor hun dus extra groundschool en volledige typeratingcourse. Daarnaast mag je in je europese brevet nog maar 1 rating hebben als het om commerciele vluchten gaat dus betekent dat een hele extra tak opzetten voor de 900.
Denk jij werkelijk dat Mayerhueber dat toestaat? En dat dan nog vliegen door piloten van zn eigen club die 4x zo duur zijn. Lijkt me niet hoor. Dus die optie is nooit realistisch geweest.

Wel een beetje geinformeerd blijven hoor als je gekozen wil worden. Anders is jouw kontje van mij.

Oh ja, als je een beetje ballen hebt help dan ff mee met het afbranden van PP in het CLH forum want die knakker heeft het dus wel mooi zo geregeld dat hij met zijn leeftijd nog net ff op de Langstrekke kan gaan straks, dat staat in de overeenkomst die net is afgesloten; op blz. 3. En die nieuwe senioriteitslijst in het CIT heeft nog steeds enkele namen erop staan die niet meer bij ons in dienst zijn. Het puzzeltje valt precies in elkaar...
 
Onzin die Typerating course. Ik weet niet of je je nog kunt herinneren hoe wij onze omscholing naar de 700 was als je die uberhaupt gedaan hebt, maar dat was een dagje CBT klikken, 4 uurtjes in de 700 sim IPV (!) 100 sim en een dagje op de 700 met een TCapt.

Oh en die 60 capt die naar KTV kunnen komen HELEMAAL onderaan de sen lijst bij LH. Daarvan uitgaande gaat PP tenzij die 190 wordt en een sondergenehmigung van het LBA krijgt dat ie tot zn 120e mag vliegen nooooooooit ICA vliegen bij LH. En wel om de simpele redene dat je daar momenteel ongeveer 18 jaar senioriteit voor hebt (A340, 744 is nog meer)

Vraag: Waarom zouden de 4400 KTV-ers in godesnaam voor 30 captainsplaatsen op een CRJ opeens 800 man op hun senioriteitslijst toelaten?!?!

Antwoord: Zouden wij de X100 EW piloten bij ons integreren als zij ons 8 captainsplaatsen aan zouden bieden op de ATR?

De abschluss is echt bagger, maar wie KTV integratie voor mogelijk hield is wel heel naief en zelf schuld aan een (nog) grotere teluerstelling.


Greetz from Paris Hilton :D
 
Kortom:We zijn als kleintje ouderwets genaaid door een stel Kumpelnähers (ja , dat is vanaf nu bij deze officieel een Duits woord, vind ik :grijns: )die ons wijs hebben gemaakt dat ze er voor ONS zitten , hetzij in de bond of de PV.
Sommigen hebben dubbel daarvoor betaald , anderen niet.
De een is blij met zo'n Abschluss , de wat kritisch ingestelden nou niet echt bepaald.

Het deksel op je neus en een zere ster de volgende ochtend , met een vijf-euro biljet en een nieuwe tube Sensilube op het nachtkastje.

Ik verbaas me echt nergens meer over ,eigenlijk..ja , of het moet de brutaliteit van dien langen PP zijn, zo zout heb ik het nog nooit gegeten,:haha: :haha: :haha:
 
Laatst bewerkt:
@ pander triple 2, ik wil ook helemaal niet in KTV. Ik wilde gewoon die CRJ 900 bij ons op het apron hebben. Zoals Air Dolomiti zonde slag of stoot die Bea 146 hebben gekregen. Wij hebben ook die 900 allang zelf betaald, alleen al door het uitgespaarde geld aan onbetaalde proceedings en winstuitkeringen. En voor die 30 ktvérs hadden ze best wel 30 copiloten van CLH met behoudt van senioriteit in de lijst van passage kunnen opnemen. Maar zelfs dat nog niet eens, we kunnen alleen wisselen naar Cargo en GERMAN WINGS als deze ready entries kunnen gebruiken. Vanaf nu hoef cityline ook niet meer te vragen of ik nog een paar legs meer vliegen wil, of ff mijn vakantie wil terug geven. Voorbij met flexibiliteit. SERVUS
 
Niks onzin, wij mogen hem zo vliegen door die 700 conversie. EW heeft de 700 niet als tussenstap dus dat betekent volle typerating en niks conversie cursus. Bel anders zelf het LBA.
 
Ik zou zeggen dat iedereen die zo'n grote bek heeft hier dat ze zelf PP bellen. Die kan het jullie haarfijn uitleggen. Maar dat doen de meesten hier toch niet want zij weten het wel beter...toch?

Zeker is het allemaal niet super, maar is het slechter dan een week geleden? Nu kan bijv. tenminste iedere co in het KTV wisselen. Klein, groot, dik maar vooral ook domme!! En wat een onzin dat andere niet die 900 had mogen vliegen!! Wij hadden die zeker niet mogen vliegen als de LH TK die 700 regeling niet gedeeltelijk had laten vallen.

Maar bel vooral eens met PP, hij weet meer dan ik.

Mzl Teun

Ps: wij hebben meer over KLM gesproken dan over CLH ;)
 
Oorspronkelijk gepost door Barberpole
Niks onzin, wij mogen hem zo vliegen door die 700 conversie. EW heeft de 700 niet als tussenstap dus dat betekent volle typerating en niks conversie cursus. Bel anders zelf het LBA.

BP , ik weet niet wat voor ingewikkelde "typerating" jij destijds hebt gehad voor de 700, maar ik heb destijds de in mijn vorige post beschreven CONVERSIE cursus gehad. De 700/900 typerating is e-e-n en dezelfde. Dat betekent dat om met een -100 rating de -900 te mogen sturen je dezelfde "conversie" moet doen als voor een -700. Als je de 700 al vliegt zoals wij dan hoef je i.d.d. niks extra te doen behalve misschien 2 legs lijntraining maar....

- dagje CBT klikken ipv workpadday
- 700/900 sim ipv 100 sim
- 4 legs linetraining ipv linecheck

....dat kunnen ze zich bij EW ook nog wel leisten.

En das ook bij het LBA niet de definitie van een "volle" typerating denk ik ;)
 
Laatst bewerkt:
Ps: wij hebben meer over KLM gesproken dan over CLH

Logisch, in de huidige situatie wil hij natuurlijk ook weten wat zijn mogelijkheden in Amsterdam zijn. :p:




maar is het slechter dan een week geleden?

Is het beter dan een week geleden. Had ik stiekem toch wel gehoopt.

Toch wens ik je veel plezier en succes bij klm.
 
Laatst bewerkt:
Tja das nou echt n beetje jammer, ik denk dat we met deze lage persoonlijke aanvallen niets opschieten in deze discussie.

Dat die Duitsers elkaar binnen CLH afknallen is jammer, maar als NLers moeten we toch een beetje de eer aan onszelf kunnen houden en blijven lachen.

P222
 
Als je de 700 al vliegt zoals wij dan hoef je i.d.d. niks extra te doen behalve misschien 2 legs lijntraining maar....
[/B]


Dat is het probleem. Zij vliegen de 700 niet.
Zoals ik het begreep staat het LBA niet toe dat men de 900 vanuit de 100 vliegt met een conversie. Maar wel vanuit een 700. En ik geloof dat dat iets te maken heeft met de contacten van Udo U.
 
Terug
Bovenaan