CRJ900

binnenkort moeten niet VC-leden mischien wel met een of ander tekentje op hun jasje lopen zodat ze snel herkent worden.:mad:
 
Een betere regeling voor alleen vc' rs is onzin, kan gewoon niet, we hebben een senioriteitslijst en een ieder die niet lid is kan daarop niet gepasseerd worden omdat er een paar vc'rs boos zijn omdat ze het vertrouwen hebben verloren. Weet je waar zoiets wel kon vroeger? Bij de mafia, die hadden alle vakbonden in handen en konden daardoor doen wat ze wilden.

Een vakbond vertegenwoordigt de belangen van AL het personeel en niet alleen van de leden. Een cao geldt voor ALLE werknemers van een bedrijf en niet alleen voor de vak bondsleden. Laat je niet zoiets aanpraten, P.P. heeft wel vaker rare dingen gezegd.

Cheers!
 
Laatst bewerkt:
@ ben dover & receive:

met P.P. bedoelt slambam volgens mij Patrick Pesch...

hoe dan ook:

TREKVOGELS A GO GO:biertje:

toch wel weer opvallend dat hier weer 'ns meer info bekend is dan op het CLH forum...
 
Slamdunk,

je opmerking over dat een bond er is voor ALLE werknemers is kul. De bond vetegenwoordigt alleen de leden. De CAO ja, die geldt voor iedereen, of je nu lid ben of niet. Daar komt dan overigens ook het standpunt uit voort van niet dokken maar wel mee peuzelen. Oftwel parasitair gedrag zoals dat eigenlijk nergens thuishoort behalve op National Geographic.

De ballen,

Roel.
 
Inderdaad Teringbillie, zoals jij het zegt klopt het ook ! Van dat parasitair gedrag krijg ik grijze haren, zoiets hoort enkel en alleen thuis op National Geographic.

Klein toevoegseltje nog...iedereen die wil wisselen kan en mag wisselen, waarbij er niet meer zal gekeken worden naar de "Einstellungskriterien" die tot nu toe voor Ready Entry´s geldig waren, oftewel...Abitur of niet, te dik of te slechtziend of wat dan ook...voor CLH´ers die wisselen valt deze "Voraussetzung" weg, en dat is écht goed...(zowel voor cptá als voor f/o´s). Volgens mij lopen er nu al weer een aantal ex-VC´ers snel naar de brievenbus om zich heel snel weer lid te maken...wat goed dat de VC echter weet dat wie wanneer etc. is "uitgetreden"...

Trouwens, er zullen eerst vacatures bij LCAG en 4U opgevuld worden met CLH´ers, daarna gaan de deuren bij DLH en CFG ook open, maar dat zal waarschijnlijk deze zomer al zijn ! Naar mijn mening is de deal heeeeeeeeel goed, voor VC´ers uiteraard !!!!

Groetjes vanuit MUC, hermafrodiet !
 
Dus dit betekent dat ik op 1-6-06 (ben dan geen lid meer), zelf kan gaan onderhandelen over mijn persoonlijke Vertrag, binnen de firma?? Of mag dat dan ook niet???

Wat een dom gelul zeg over parasitair gedrag. als ik geen lid ben vsn een vakbond betekent dat ik moet gaan werken indien er gestaakt gaat worden, mijn eigen rechtbijstand moet regelen en de overeenkomsten zal moeten accepteren die door betreffende vakbond in naam vd werknemers wordt gesloten (goed dan wel slecht).

Of dit een goede overeenkomst is zal de toekomst uitwijzen!
 
Het dubieuze aan de nieuwe regeling vind ik dat alleen de cpt's aan de senlijst passage worden gehangen. Waarom wij co's nu weer niet? Komt dat omdat binnen de cpt groep de meeste domweg niet voldoen aan de RE eisen? En dus later bij een eventuele KTV eintritt als de Embraer komt buiten de boot dreigen te vallen?

Wat betreft de vakbond oboema: ga aub in december je eigen onderhandeling dan maar aan! Ik wens je veel succes daarbij.

En hermafrodiet: wat is er nu zo belangrijk aan dat de VC weet wie wanneer is uitgetreden? Dat boeit dus echt niet voor een eventuele wissel. Iedereen heeft zo zijn eigen recht om doen en laten wat ie wil. Ik heb zelf ook lang getwijfeld, ben bijna tenonder gegaan aan dat Verdi gedoe, maar wilde toch nog deze regeling afwachten. Ik vind wel dat iedereen die de afgelopen tijd eruit is gegaan uit onvrede over de gehanteerde politiek nu weer terug moeten komen uit loyaliteit aan deze op het eerste gezicht toch niet onaardige deal. Wat het in de praktijk waard is moet natuurlijk nog maar blijken.
 
Tuurlijk heeft iedereen het recht om te doen en laten wat hij/zij wel of niet wil, daar mag geen discussie over bestaan ! Echter weet de VC meer dan goed dat enkelen (lees: +/- 50 CLH´ers) destijds zijn uitgetreden omdat ze de politiek die de TK voerde volgens hen niet goed was. Het lijkt me laf dat net diegene, die toen met veel "blabla" zijn vertrokken, nu voor anderen alsnog in het Konzern zouden mogen wisselen (volgens CLH senioriteitslijst), vandaar mijn "stille hint" (betreffende wel of niet VC), die in eerste instantie NIET van mij komt, maar van "hogerop"...En nu ga ´k Thais eten, groeten uit MUC !

P.S. over hoe we nu wel of niet aan de sen. lijst van DLH worden gehangen is niets officieels, zoals gezegd, de Veröffentlichung komt er volgende week aan, met officiele data !
 
Oorspronkelijk gepost door Robin200
Ik vind wel dat iedereen die de afgelopen tijd eruit is gegaan uit onvrede over de gehanteerde politiek nu weer terug moeten komen uit loyaliteit aan deze op het eerste gezicht toch niet onaardige deal.

Bull Sh*t... Dan had je er misschien maar wat langer over na moeten denken/ meer geduld moeten hebben. De slogan blijft nog altijd: Share the pain, share the gain.

PS: Dit klinkt allemaal héél erg goed, maar ik moet het allemaal nog maar zien...

Groeten van thuis!
 
Herma, ik zie het verband niet zo tussen de vc en in het concern wisselen. Je gaat niet voor de vc werken. Trouwens, wij (CLH) worden toch genaaid, linksom of rechtsom dat zal duidelijk worden als de details bekend worden. Misschien moet er overigens een kliklijn geopend worden, kunnen we iedereen aangeven die ooit slecht over de vc gesproken heeft. history repeats itself:eek:

ps roel je bent mijn stem al kwijt met je opmerking over parasitair gedrag
 
Als vrij tot zeer seniore Co ben je maar mooi in je arsch gefickt met de abschluss zoals ik die begrepen heb.

Wisselen doe je als seniore co dit jaar toch wel, maar je bent hoe dan ook al je senioriteit kwijt en alle LFT jongens van de afgelopen 5 jaar zitten lekker voor je.

En snel CPT worden is er niet bij want daar komen even 30 Lufhanseaten voor je neus je linkerstoel inpikken!

Maar gelukkig zit ik nog wel in de VC hahahaha :grijns: :grijns:
 
Ga ik wel bij de VNV voor je..

VC of niet VC, ik zou gewoon even afwachten met de loftrompet te steken totdat in concreto duidelijk is wat dit voor ons betekent.
Vooral senioriteitstechnischvertrouw ik dit verhaal voor geen meter eigenlijk.

1 voor allen , allen voor 1 is een nobel credo maar IMHO helaas schaamteloos aangerand door ons aller VC, het spijt me zeer...no offense meant.
Dat ze nu met deze slappe "Wiedergutmachungsschnitzel"het effect van hun prutswerk van 2 jaar terug weer een beetje proberen af te zwakken neemt niet weg dat velen (Avro-cockpit , rest kan ik niet over oordelen) zich nog steeds zwaar door die TK-lui genaaid voelden en voelen, Einmalzahlung hin oder her.
(On a lighter note:Misschien komen er binnenkort wat jongens van Berlusconi vrij die orde op zaken kunnen gaan stellen bij de vakbond, u kent ze wel, die naar knoflook ruftende "we make problems go away"types:grijns: )

Ah , de koffie is bruin , ik groet u!

Chris G.punkt
 
Vraagje aan alle VC´ers. Waarom is het voor Cityline een probleem om een paar grotere vliegtuigen te kunnen mogen vliegen. Waarom moeten wij als co piloten nu eeuwig rechts zitten. 20 kleine crj weg 12 grote terug en de up gradings zijn nu gereserveerd voor de hansa co´s. Zijn er co-piloten van de Hansa captain geworden bij Air Dolomiti die toen ineens zonder slag of stoot Bae 146 kregen? Hoe zit dat met groei bij Cityline? Waarom zie ik bij ons op de apron in muenchen steeds meer vliegtuigen van LOT,Adria airways;croatia en niet te vergeten Cirrus. Die vliegen allemaal onze oude cityline routes. Afgelopen twee jaar in Zagreb geweest bijvoorbeeld? In de geruchten keuken zie ik voor alsnog geen antwoord op deze vragen en zie ik dus geen enkele reden om lid te worden van de VC. Het is weer Kortweg Uitermate Teleurstellend. Servus
 
Terug
Bovenaan