Amateurisme in de media

De Rijksluchtvaartdienst (RLD) stelt een onderzoek in.

Journalist is gewoon een oude rot in het vak. Zo noem ik die organisatie ook nog steeds. Ben al lang genoeg NL uit om niet meer te weten hoe die club nu heet. En waarom er van naam veranderd moest worden?
 
Metrodriver, dat is wel heel lang geleden dus .... Inmiddels zijn er zeker twee naamsveranderingen geweest. Na RLD (rijks langzaamste dienst) , IVW (Incompetent Voorheen Werkloos) en nu ILT (Incompetent Langzaam & Traag).
Het belastinggeld, waar we toch veel te veel van hebben, moet op! Dus dan gaan ze naamsveranderingen doorvoeren. Gevolg nieuwe logo's nieuw briefpapier etc etc etc, maar op productiviteit -en kwaliteitsverbeteringen kun je ze niet betrappen!

Ik gebruik ook vaak nog RLD. Helemaal als ik met een leek praat, want bij de naam Rijks Luchtvaart Dienst kan ook een leek zich wat voorstellen.
Inspectie Verkeer en Waterstaat of Inspectie Leefomgeving en Transport is veel te abstract en een buitenstaander denkt hier bij niet direct aan de Nederlandse luchtvaart autoriteit.
 
Hier nog zo'n gevalletje.... De eerste beste ooggetuige lijkt te zijn geinterviewd, terwijl die duidelijk er niet al te veel verstand van heeft...

'De lier trok een zwever op en dan kijken we altijd vanaf dit punt hoe dat gaat. Ik denk dat ie op een tachtig tot honderd meter was en toen donderde hij in één keer zijwaarts naar beneden. Maar had hij nou op acht-, negenhonderd meter gezeten met het optrekken met de lier, dus op het hoogste punt zo'n beetje, dan had hij zelf nog thermiek kunnen pakken. Dan had ie gewoon normaal kunnen landen'
800/900 meter op Malden? Dan nog thermiek pakken om te kunnen landen? Jammer...

klik

Ik ben gisteren nog ophaler geweest op deze wedstrijd :(
Mijn gedachten gaan uit naar alle betrokkenen...
 
http://www.telegraaf.nl/binnenland/21677765/__EU_bedreigt_vliegveiligheid__.html

Geen amateurisme van de media, maar van ons Lieve Brussel. Als dit waar is, dan moet er echt een Staking komen. Ik ben normaal tegen het stelselmatig staken, maar dit is gewoon ontzettend gevaarlijk.

Vliegtijden rekken naar 12 uur aaneen.

Ik zie dat je een echte expert bent V1.
Hoeveel uur operationele ervaring heb jij eigenlijk ?
Ik vermoed evenveel als de journalist die dit stukje schreef
 
V1, ik ben het met Jafar helemaal eens!! Ga nu eerst eens je opleiding afmaken, een betaalde baan zoeken, ervaring opdoen en daarna je hersens wil inschakelen voordat je gaat schrijven
 
Begint een beetje te lijken op snoer V1rotate zn mond. Alsof ik achterlijk ben en geen inbeeldingsvermogen heb. Probeer hier alleen maar aan te geven wat er aan de hand is. Ik denk ook aan mijn eigen veiligheid, alswel jullie veiligheid.

Kan mij niet voorstellen dat jullie het met de ideeen eens zijn.

Ik heb in mijn voorgaande beroepen ook soms lange dagen als deze gemaakt. Dus weet heus wel wat voor effect dat heeft of je concentratie en je fysiek.
 
http://www.telegraaf.nl/binnenland/21677765/__EU_bedreigt_vliegveiligheid__.html

Geen amateurisme van de media, maar van ons Lieve Brussel. Als dit waar is, dan moet er echt een Staking komen.

Staken? Vooral doen, dan heb je binnen de kortste keren meer rust dan je lief is!
Wie denk je daarmee onder druk te zetten behalve je eigen werkgever waar jij elke maand je salaris van krijgt?

Natuurlijk ben ik zeker geen voorstander van verlenging van de werktijden.
We zijn allemaal wel eens hondsmoe aangekomen, echter vergeten we eerlijkheidshalve ook vaak te vermelden dat wij het met de "rust"tijden ook niet altijd even nauw nemen. Uitrusten doe je niet aan de bar..... (en ja, daar betrap ik mijzelf ook wel eens op) :biertje:
 
Staken? Vooral doen, dan heb je binnen de kortste keren meer rust dan je lief is!
Wie denk je daarmee onder druk te zetten behalve je eigen werkgever waar jij elke maand je salaris van krijgt?

Natuurlijk ben ik zeker geen voorstander van verlenging van de werktijden.
We zijn allemaal wel eens hondsmoe aangekomen, echter vergeten we eerlijkheidshalve ook vaak te vermelden dat wij het met de "rust"tijden ook niet altijd even nauw nemen. Uitrusten doe je niet aan de bar..... (en ja, daar betrap ik mijzelf ook wel eens op) :biertje:

Misschien moet ik het anders verwoorden. Actievoeren is denk een betere uitleg, want idd, je werkgever probeert zich gewoon aan de regelementen te houden. En dat kun je ze niet kwalijk nemen. Als 12 uur is toegestaan, dan kun je gewoon ingezet worden op vluchten van 12 uur. Diegene die met dit achterlijke voorstel komen. Die moeten weten dat dit gewoon niet kan, dit door krachten te bundelen van verschillende piloten vakbonden en dan aankloppen in Brussel.
Want blijkbaar naar die petitie luistert men ook niet van een paar maanden geleden.
 
Zie ook VNV Website

Tweede Kamer stemt voor motie voor veiliger Europese WRR


Zojuist is in de Tweede Kamer, na een intensieve lobby vanuit de VNV, tijdens de stemmingen de motie van het SP-kamerlid Bashir (31 936, nr. 152) over een maximum werktijd voor nachtvluchten aangenomen.

Dit betekent dat het parlement hiermee de Nederlandse regering verzoekt “zich binnen de komende bijeenkomst van de EASA committee nadrukkelijk uit te spreken voor een veilige Europese werk- en rusttijdenregeling in de luchtvaart en daarmee tien uur werktijd het maximum te laten zijn voor nachtvluchten voor een basisbemanning zonder aflosmogelijkheid.”
 
Is het misschien een idee hierover een apart topic te maken, zodat we ons hier weer lekker kunnen ergeren aan de amateuristische media? ;)
 
Van dezelfde pagina kunnen we reeds vernemen dat Ryanair niet wacht op boeing en zelf al een 737-8 heeft waar meer dan 189 pax aan boord zitten...
 
Laatst bewerkt:
Er kunnen meer dan 189 pax aan boord zijn, kleine kinderen mogen bij de ouders op schoot. Vluchten naar Marokko zie je regelmatig 190+ pax.

Wat amateurisme uit de VS:
http://www.wthr.com/story/22786664/...tudents-learning-from-san-francisco-jet-crash

Kuhn said take-off and landing are the busiest times for a pilot, including how low the plane should be on approach. (...) "Yes, San Francisco has the water, which makes the depth perception. We do practice this," he said. Like professional pilots, the aviation students practice flying in and out of every airport in flight simulators.
 
Terug
Bovenaan