Amateurisme in de media

Het is toch een 'interessante' plek waar hij hem heeft neergezet, als het echt een ongedwongen keuze was.
300 meter grasveld? Er maken in een mooi weekend tientallen zweefvliegers landingen in soortgelijke velden.
Tegenwoordig bel ik standaard 112 om te voorkomen dat er 5 ambulances, 7 brandweerauto's, 9 politieauto's en 42 journalisten staan, een half uurtje na een prima landing...

Toch frappant hoe we klagen over paniekverhalen in de media, maar zodra het onze eigen groep niet meer betreft net zo hard veroordelen, niet gehinderd door enige kennis of kunde in die richting...
 
Ok, maar leg me dan uit waarom hij niet in het grote veld verderop is geland, maar op een veldje tussen huizen en een spoor in, letterlijk aan de rand van de stad. Als hij ergens buiten op een veld geland was dan had er geen haan naar gekraaid, zoals je zegt, dát gebeurt vaker.

Ik zeg niet dat het abnormaal is, maar het is niet de plek die ik uit zou kiezen voor een buitenlanding. Maar misschien denken zweefvliegers anders.
 
Het klinkt allemaal so simpel, niet waar? En zelf hadden we het allemaal anders gedaan, niet waar? En zouden we zorgen nooit in die situatie terecht te komen, niet w....?

Iets met de beste stuurlui, die nu ineens allemaal hier op het forum staan, ipv aan wal. En zo gaat de discussie ineens over een geval, terwijl hier initieel gesproken werd over de kinderlijke schrijfcultuur op Televaag niveau. Dus ik doe ook een beetje mee:

Je kan nog zo snel - in mijn geval met 2 man - een beslissing nemen op basis van actuele informatie en opties, je beslissing evt aanpassen en voor een andere optie gaan. Als je dan eenmaal veilig op de grond staat en je praat er over - onderzoek - dan kom je vaak met andere opties die wellicht veel beter waren geweest. Klinkt hopelijk bekend.

Aan u allen:biertje:
 
jeehaa, het gaat mij slechts om de vraag of dit een noodlanding is of een onschuldige buitenlanding ergens in een grasveldje. Voor zo ver je van een buitenlanding aan de rand van de stad kunt spreken!
 
jeehaa, het gaat mij slechts om de vraag of dit een noodlanding is of een onschuldige buitenlanding ergens in een grasveldje. Voor zo ver je van een buitenlanding aan de rand van de stad kunt spreken!

Da-wetten-ik ;) Moar da interesseerte 'ne pers nie
 
Het is gewoon ziek. Er zijn 7 mensen omgekomen bij die crash en dan gaan beweren dat het nep is. :stapelge:

Dat doen ze toch niet? Ze hebben twijfels over de echtheid van het filmpje en trekken het dus na bij een deskundige, die zegt dat het zeer waarschijnlijk echt is (of anders heel knap gedaan). Lijkt me een correcte procedure voor een journalist. Geen amateurisme dus deze keer.
 
Dat doen ze toch niet? Ze hebben twijfels over de echtheid van het filmpje en trekken het dus na bij een deskundige, die zegt dat het zeer waarschijnlijk echt is (of anders heel knap gedaan). Lijkt me een correcte procedure voor een journalist. Geen amateurisme dus deze keer.

Ben het niet met je eens. Lijkt me eerder een voorbeeld van te snelle berichtgeving/invulling. De beelden mogen ongelooflijk zijn, dat waren ze ook toen die MD-11 van FedEx bij landing op Tokio crashte en idem toen die twee vliegtuigen op nine eleven het WTC invlogen.

En die deskundige (een voormalig defensie- en luchtvaartredacteur) brengt het er ook slecht vanaf met zijn uitleg over stall.
 
Ben het niet met je eens. Lijkt me eerder een voorbeeld van te snelle berichtgeving/invulling. De beelden mogen ongelooflijk zijn, dat waren ze ook toen die MD-11 van FedEx bij landing op Tokio crashte en idem toen die twee vliegtuigen op nine eleven het WTC invlogen.

En die deskundige (een voormalig defensie- en luchtvaartredacteur) brengt het er ook slecht vanaf met zijn uitleg over stall.

Heel erg professioneel komt het stukje niet over. Maar ik vind het zeker geen nominatie voor één van de meest onprofessionele stukken ooit. Sterker nog, ik vind het een stuk beter dan de gemiddelde stukjes die in bijvoorbeeld de Telegraaf komen! Hier doen ze in elk geval nog aan de schijn van wederhoor door een 'deskundige' te raadplegen.

En "ziek" zoals final glide het noemt vind ik het ook zeker niet. Er wordt nergens respectloos gesproken in dat artikel en vragen stellen mag altijd. Ongeacht het onderwerp en hoe erg de beelden ook zijn.

Gr,
 
Misschien moeten we de experts van de Televaag vertellen dat elke landing van een zweefvliegtuig in feite een noodlanding is.
Geachte "luchtvaart" journalist ..... daarnaast heb je nog de "hors" categorie, het summum van alle zweefvlieg noodlandingen de "buiten landing"!
Ik zou als ik journalist was met de hoofdredacteur van uw "vage" krant contact zoeken en per direct een aparte rubriek openen.... Gegarandeerd dat de lezers van uw krant aan uw lippen zullen hangen.... succes verzekerd. Avontuurlijker en spectaculairder dan een buitenlanding kun je het niet krijgen.
 
Terug
Bovenaan