Amateurisme in de media

Maar goed das ander topic .

Dus maar weer terug naar het amateurisme in de media. Vandaag in NRC-Handelsblad het artikel 'Warmer door meer kleuren dan KLM-blauw' over de topontwerper Hella Jongerius die de interieurs van de hele KLM-vloot onder handen mag nemen. Bijgaand enkele illustraties en een foto met het onderschrift:

JongeriusLab ontwikkelde in haar studio in Berlijn nieuwe gordijnen, tapijten, wanden en stoelhoezen voor de businessclass van de nieuwe Boeings 747-200 van KLM, maar ook geheel nieuwe stoelen.

Van de nieuwe Boeings 747-200 !!! :stapelge:

De eerste bestelling werd in 1968 geplaatst :yeehaa:
Dit weekend was ik bij een bevriend echtpaar waarvan hij nog op die kist heeft gevlogen die de KLM als eerste in ontvangst nam en die in 1973 werd gekaapt, de 'Mississippi' PH-BUA. Hoe het nu met haar is?
Dit is zo ongeveer het laatste wat er van haar is gezien, toevallig ook door bovenbedoelde vrienden:
http://www.flickr.com/photos/jwm1049/3921893944/
En ja, op Aviodrome staat er nog altijd eentje - ruim zeven jaar door de KLM voor € 1 verkocht.

NRC-Handelsblad heeft duidelijk het e.e.a. gemist! :eek:
 
Dus maar weer terug naar het amateurisme in de media. Vandaag in NRC-Handelsblad het artikel 'Warmer door meer kleuren dan KLM-blauw' over de topontwerper Hella Jongerius die de interieurs van de hele KLM-vloot onder handen mag nemen. Bijgaand enkele illustraties en een foto met het onderschrift:



Van de nieuwe Boeings 747-200 !!! :stapelge:

De eerste bestelling werd in 1968 geplaatst :yeehaa:
Dit weekend was ik bij een bevriend echtpaar waarvan hij nog op die kist heeft gevlogen die de KLM als eerste in ontvangst nam en die in 1973 werd gekaapt, de 'Mississippi' PH-BUA. Hoe het nu met haar is?
Dit is zo ongeveer het laatste wat er van haar is gezien, toevallig ook door bovenbedoelde vrienden:
http://www.flickr.com/photos/jwm1049/3921893944/
En ja, op Aviodrome staat er nog altijd eentje - ruim zeven jaar door de KLM voor € 1 verkocht.

NRC-Handelsblad heeft duidelijk het e.e.a. gemist! :eek:

Ik moet wel zeggen. Ik heb de foto's gezien van het nieuwe interieur. En ik moet zeggen. Dat begint erop te lijken. Richting de klasse en comfort ala Emirates, CX, Qatar etc.
Maar een nieuwe 747 200? Hahaha.
 
"dat slechts 1 van de propellers nog werkt"
Lijkt me niet dat er een probleem was met de propeller, eerder met de motor die deze propeller aandrijft.
 
Eerlijk gezegd zie ik het verschil ook niet.
Rakelings over huizen zweven, vlak voor het spoor stil komen te staan...looks pretty bad to me.
 
Eerlijk gezegd zie ik het verschil ook niet.
Rakelings over huizen zweven, vlak voor het spoor stil komen te staan...looks pretty bad to me.

"Rakelings over huizen"
Zoals jij ongetwijfeld weet kunnen de meeste mensen niet bepaald goed hoogte inschatten. Ik hoor geregeld dat mensen een 747 op 2000 ft omschrijven als "nog geen honderd meter hoog".

"Vlak voor het spoor stil komen te staan"
Perspectief is alles. Op het resterende stuk kan je nog makkelijk van touchdown normaal tot stilstand komen. Foto is mooi geposeerd nietwaar? Zit er dik in dat ze de kist met de hand even hebben gedraaid voor een fraaie foto. Dan zie je die 200 meter landingsruimte niet. Niet zelden stoppen veel zweefvliegers met remmen om hem vlakbij het einde van het veld neer te zetten. Scheelt een hoop gezeul met zware onderdelen of een boer die klaagt dat je met de aanhanger sporen trekt.
Uiteraard haal je wel het NOS-journaal omdat je normale buitenlanding opeens een zware crash met levensgevaarlijke capriolen en doodsangst wordt.....
 
Terug
Bovenaan