fokkerkoning!
Active member
Sjakie, er is nog niet bekend of de a330-300 hetzelfde wordt ingeschaald als de a330-200, fp hangt o.a. af van aantal stoelen, en daarmee komt de 300 toch wel aardig in de buurt van de md-11.........
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Weet je wat ik graag zou willen Q?
Dat mensen zoals jij, jonge ......... met weinige ervaring in de luchtvaart hun plek eindelijk eens leren kennen.
q-nimbus, met precies 9 jaar en 7 maanden ervaring in de luchtvaart.
Correct. Echter onder druk van KLM heeft MP deze bestemmingen moeten laten vliegenHoe lang zijn LAX, SFO, MIA (komt weer terug) en YYZ bijv. al KLM bestemmingen? Wel wat langer dan MP, if my memory serves me well.
Bron?Ik zou ook graag zien dat mensen stoppen met de KLM directie en Brussel de hele tijd de schuld geven. Als diezelfde KLM directie MP niet had overgenomen was de tent al jáááren geleden failliet gegaan en hadden de werknemers niets gehad.
Slechte woordkeuze. Uiteindelijk zou hier beter staan en al heel anders klinken naar je collega's toe. Geeft in ieder geval aan hoe zwart wit je kijkt, en alleen, en enkelt maar alleen aan je eigen hachie denkt, wat je deels nog eens hebt gekregen door MP. Hoe? Maak zelf maar even je optelsom van alle feiten die in dit topic genoemd zijn. Dit lezende gok ik dat je echte naam Hector Malot is?Het wordt tijd de realiteit onder ogen te zien: MP is al een decennium een zinkend schip en gaat nu eindelijk ten onder.
Hypocriet. Het woord wat ik erachter wou typen laat ik voor het gemak maar even achterwege.Van de week hoop ik echter wel een lekker biertje in JNB met jullie te mogen drinken!
Kijk je slaat de spijker op zijn kop. Zo kan jij er straks ook niks mee als eea niet gaat zoals jij zal wensen. Daarbij, als er nu vertraging komt in jouw doorgroeimogelijkheden door de "overname" van MP, dan komt dat dus geheel door je eigen werkgever. Hartman, dat is de man waar je dan moet zijn.Luister mensen, wat de KLM directie doet kan ik als KLM vlieger helemaal niets, maar dan ook niets aan doen. Reken het mij en m'n collega vliegers dus ook niet aan. Hartman, bij hem moet je zijn.
Achterhaald. Daarvan was sprake bij de PH-MCG. Voor jouw info, deze vliegt al een jaar niet meer voor MP en staat te Roswell. Gesloopt en wel. De andere 3 zijn iig nog jonger als de oudste 744's van KLM. Lijkt mij verder ook niet ter zake doendend. De reden waarom Martinair met de oudjes vliegt en daardoor niets waard is, daarvoor moet je wederom bij jouw werkgever zijn, om jezelf maar even te quoten.Maar met 4 oeroude 767's waarvan er 1 letterlijk ter beschikking van de wetenschap gesteld gaat worden...
Kijk je slaat de spijker op zijn kop. Zo kan jij er straks ook niks mee als eea niet gaat zoals jij zal wensen. Daarbij, als er nu vertraging komt in jouw doorgroeimogelijkheden door de "overname" van MP, dan komt dat dus geheel door je eigen werkgever. Hartman, dat is de man waar je dan moet zijn.
De 350 afgestudeerde KLS'ers waarbij sommige al 2 jaar op de bank zitten, met een lening van 170k, zitten ook niet te wachten op instroming van martinair vliegers.
Q, je gebruikt nou precies het "vermoorde onschuld" argument waar ik het over had. Het is allemaal niet je persoonlijke schuld dus hoef je geen rekening te houden met de consequenties voor de MP-vliegers?
Er wordt productie toegevoegd bij KLM door het stoppen van MP-passage. Wat voor service, klasse en pax daar aan boord zitten is niet zo relevant, je hebt nog steeds vliegers nodig in die cockpit. Stel nu dat alle MP-mensen die in aanmerking komen, onderop de lijst moeten, wat dan? Dan zal door de productieuitbreiding je promotie als KLM'er versnellen! Dus staan niet alleen de MP-vliegers onderop, de KLM-vliegers profiteren van het verdwijnen van de MP-productie. Dat kan toch ook niet de bedoeling zijn? Net zoals je kunt stellen dat je geen dag vertraging wil ondervinden kun je het ook niet maken om een dag sneller "baas" te worden ten koste van iemand anders. Dus zal er ergens een verdeelsleutel gevonden moeten worden waardoor per saldo iedereen zo min mogelijk benadeeld wordt met diverse wegingsfactoren die kunnen verschillen per vliegergroep.
De woordkeuze maakt in deze het verschil. Hte verschil tussen eindelijk en uiteindelijk, is voor velen wel belangrijk omdat het de uitspraak een hele andere lading meegeeft.Een persoonlijke noot richting Sjakie, Onassis en NKAWTG: blijkbaar heb ik de in de indruk gewekt dat ik het liefst zie dat de MP collega's linea recta worden ontslagen ofzo. En dat allemaal omdat er een emotionele lading aan mijn gebruik van 'eindelijk' wordt gegeven. Alsof het mijn diepste wens is dat Martinair ten onder gaat, al sinds mijn jonge jeugd.
Een slechte woordkeuze, ja, maar verkeerd begrepen door een aantal mensen. Mijn excuses voor dit misverstand, al blijft de strekking van die betreffende zin gewoon bestaan: Martinair is al jaren gedoemd ten onder te gaan, of dat nou aan de KLM directie ligt, of aan de veranderde markt, of waar dan ook; aan mij en m'n collega's ligt het in ieder geval niet.
Het feit dat je aangeeft dat het hier Franse Literatuur betreft, dan snap je in ieder geval wat ik ermee bedoel te zeggen???Q-nimbus, die overigens niet heel bekend is met de Franse literatuur.
SjakieB767-300ER neem jij als zeer goed geinformeerd persoon de honneurs maar verder waar. Lees af en toe wel mee. Had graag een inhoudelijke discussie gevoerd maar dat is kennelijk niet mogelijk. Jammer.
Met collegiale groet .
S