23-09 D-Day passage MP

Q-nimbus zei:
En als ze passage NIET opheffen, dan gaat Martinair failliet en blijft er helemaal niets over.

Verder wil ik toch iedereen manen in ieder geval normaal te doen. Ik hoop niet dat de houding van een aantal mensen hier representatief is voor de manier waarop MP vliegers omgaan met hun ondergeschikten en hun collega's met minder anciënniteit, want dan hoef ik ze niet als collega's.
Voor de volledigheid (nogmaals), ik werk niet bij MP. En ook niet bij de KLM.
En over houding gesproken, kijk je zelf ook even in de spiegel voordat je dat soort uitspraken doet. En aangezien je geen moderator bent hier ben je al helemaal niet in de positie anderen te "manen" iets te doen. Grappig dat je dat alleen aan de MP-ers richt. Heb je wel eens naar je eigen en je collega's gekeken? Beide dingen zegt alweer genoeg over jouw instelling, . Nog steeds je Franse Literatuur niet bijgespijkerd, Remy?

Martinair gaat niet failliet bij het niet opheffen van passage, de winsten bij Cargo zijn groot genoeg om de verliezen bij passage te dekken. Alleen pikt de groep dat niet. Vandaar dat onder druk van de groep gestopt wordt met passage, onder het mom men moet doen waar hij goed in is. Jammer dat dat kwa cargo dan weer niet erkend wordt. Zal de macht van de groten wel zijn ;)
 
Laatst bewerkt:
B767-300ER,

Ik begrijp het niet, slaat je post 314 nou op mij?

Ik heb gewoon een vraag gesteld, op een neutrale manier, zonder schreewerigheid.
Jou scenario is ook bij mij favoriet, echter niet bij sommige MAC mesen, dus ik vroeg mij slechts af wat zij vonden van de DOH integratie (date of hire), maar dan wel terug naar de posite behorend bij die senioriteit.( in alle realiteit btw, in zo'n scenario zou een MAC baas NOOIT terugvallen naar coco of co F70).

Ik gaf al aan daar zelf geen voorstander van te zijn!

Wat was er precies in mijn posting of houding om van ZUM KOTSEN?
In post nr 314 zeg ik dat de houding van sommige KLM-ers hier zum kotsen is. Dat jij jezelf daaronder rekent is je eigen conclusietrekking en beweer ik dan ook nergens. Als ik dat specifiek naar jou had bedoeld, had ik jouw post 313 wel gequote en daarop mijn reactie geschreven.
 
In post nr 314 zeg ik dat de houding van sommige KLM-ers hier zum kotsen is. Dat jij jezelf daaronder rekent is je eigen conclusietrekking en beweer ik dan ook nergens. Als ik dat specifiek naar jou had bedoeld, had ik jouw post 313 wel gequote en daarop mijn reactie geschreven.

Was geen conclusietrekking maar vraag, lees tweede zin. Maar bedankt voor de opheldering.
 
Ik kan me ook ergeren de aan houding van enkele niet KLM-ers of niet MP-ers die toch alles het beste denken te weten en elke andere opvatting verkeerd opvatten en (bewust) de verhoudingen tussen blauwe en rood op scherp stellen.
 
767-300 De optie die jij opnoemt is eigenlijk waar het VNV mee bezig is, echter de MP-ledenraad vind dit niet goed genoeg en wil blijkbaar meer, riskante zet, vanuit de KLM ledenraad schat ik zo in dat deze optie ondanks dat het aan KLM-zijde een verlies aan FP geeft er wel doorheen had gekomen, maar door het verharden van de meningen aan beide kanten vraag ik me af of dat nu ook nog het geval zal zijn.....
 
Maar een MP Capt co maken op een 70, dat menen jullie toch niet echt serieus he. Plus te denken dat het eigenlijk maar om ongeveer 60 vliegers gaat.... (ja het zijn er nu 113, dat is mij bekend)

Zolang er ook gewoon eigen captains (F50) coco gemaakt worden, kan dat met MP vliegers net zo goed gebeuren. Maar ik denk dat als er al geintegreerd gaat worden iedereen gewoon zijn functie behoud, maar wel onderaan de lijst komt. Dit kan je anders ook niet verkopen aan de ex-MP collega's die 5 jaar geleden al overgestapt zijn naar KLM (die op tijd van het schip zijn gesprongen).

Groeten Supergrover...
 
Heeft er iemand tussen al het zinlose geschreeuw door wel ns over nagedacht dat samenvoeging op basis van DOH voor menig mp vlieger (met minder dan 10 dienstjaren) helemaal niet wenselijk is?

Een mp-er met 8 jaar op de teller zal er zowel in functie (bij gebrek aan vacarures waars coco in blok V) als salaris op achteruit gaan bij lijstintegratie.

Mijn punt; De discussie gaat niet alleen naar over bazen md11 met 25 dienstjaren en ook niet alleen over KLM SO's met 2 dj.

Tjonge en kap ns met dat geschreeuw zeg. Van beide kanten werd zo nu en dan wel ns wat zinnigs gezegd, maar de afgelopen 2 pagina's heb ik alleen maar voor de zoveelste keer kunnen lezen dat 767300er ècht niet bij MP werkt, dat sommige klm-ers arrogante coco's zijn en dat coco's niet mogen starten en landen.

Klasse, maar dat wisten we allemaal al langer.

Hop en nu weer verder met de discussie, ook al wordt die voor 99% gevoerd die mensen die het helemaal niet betreft.
 
...Tjonge en kap ns met dat geschreeuw zeg. Van beide kanten werd zo nu en dan wel ns wat zinnigs gezegd, maar de afgelopen 2 pagina's heb ik alleen maar voor de zoveelste keer kunnen lezen dat 767300er ècht niet bij MP werkt, dat sommige klm-ers arrogante coco's zijn en dat coco's niet mogen starten en landen.

Klasse, maar dat wisten we allemaal al langer.

Hop en nu weer verder met de discussie, ook al wordt die voor 99% gevoerd die mensen die het helemaal niet betreft.

AMEN!
 
Hey ik zag mijn senioriteitsnummer genoemd worden... Ik dacht eens even kijken welke orakels er hier alles afweten van de MAC situatie en DE oplossing.
Waarempel zijn dit de mensen allemaal beweren dat KLM vliegers de boosdoeners zijn.
Overigens maak ik veel vrienden op het VNV forum maar dan bij de KLM vliegers, dat zul je begrijpen. Ik begrijp ook dat de realiteit hard is en dat MAC vliegers dat niet fijn vinden. Dat ik mijn mening mag verkondigen, volledig onderbouwd, wil een.MAC vliegers niet accepteren en men respecteerd mijn mening ook nog eens niet. We mogen toch best een verschil van mening hebben? Vraag anders even aan B van B ( Co. Bij MP) hoe constructief ik deze discussie voer achter de schermen met MP mensen die dit wel waarderen en weten dat mijn kennis van de cijfers en ontwikkelingen iets verder gaan dan menig hier op dit forum.
Standpunt op fit moment van het VNV bestuur: geen intergratie, wel eventueel uitruil. Standpunt KLM vliegers: alle MP vliegers bij MP houden zonder tussenvoeging van senioriteit. MP standpunt: zoveel mogelijk behouden zelfs ten koste van het vertrouwen van KLM, VNV en KLM Vliegers...
Ik zou ook vechten voor mijn hachje ( dat doe ik nu ook trouwens) maar de kaarten liggen bijna allemaal op tafel en voor MP vliegers ziet het eruit als dat ze een baan kunnen behouden en dat is toch al heel fijn lijkt me.
 
@767-300 ER. Misschien is het een idee als Je jouw toon iets matigd als je als buitenstaander meediscusieerd. Je roept soms dingen die voor anderen nogal zwaar vallen en zelf als kwetsend wordt gezien( zie de reacties die het soms uitlokt) probeer op een constructieve Manier mee te praten, Dan gaat de rest vanzelf mee. Moet zeggen dat je een paar zaken ook goed verwoord, maar soms ga je in mijn optiek iets te ver.
Uiteindelijk kunnen ons hier wel boos gaan maken, maar we doen er toch niets aan. Ik denk (na een persoonlijk schrijven te hebben ontvangen van het VNV bestuur dat het toch op de uitruilvariant aankomt). Dan zal er gestemd worden en de KLM ledenraad is de grootste dus de meeste inspraak. Ik denk dat het niet mooier dan dit wordt.
Ik denk dat MP een mooi vracht product in handen heeft en dat enorm kan uitbreiden als AF vakbond dat toelaat.
Overigens is het absoluut niet zo dat MP niet was overkomen als men passage had gehouden. De trend liet zien dat het snel bergafwaards ging met MP, op de langere termijn moet men blij zijn bij MAC dat ze zijn overgenomen en dat passage is gestopt. Zo heeft mrt over 10 jaar nog steeds een baan.
 
Laatst bewerkt:
Voor de volledigheid (nogmaals), ik werk niet bij MP. En ook niet bij de KLM.
En over houding gesproken, kijk je zelf ook even in de spiegel voordat je dat soort uitspraken doet. En aangezien je geen moderator bent hier ben je al helemaal niet in de positie anderen te "manen" iets te doen. Grappig dat je dat alleen aan de MP-ers richt. Heb je wel eens naar je eigen en je collega's gekeken? Beide dingen zegt alweer genoeg over jouw instelling, . Nog steeds je Franse Literatuur niet bijgespijkerd, Remy?

Hier hebben we het al eerder over gehad, ik heb erover gezegd wat ik er over zeggen wilde. Alleen op de wereld is een kinderboek toch? Tijd geleden dat ik me daarmee bezig hield.

Martinair gaat niet failliet bij het niet opheffen van passage, de winsten bij Cargo zijn groot genoeg om de verliezen bij passage te dekken. Alleen pikt de groep dat niet.

Gek he? Weleens van efficiënte bedrijfsvoering en niet winstgevende delen afstoten gehoord?

Overigens smaakte de Windhoekjes in JNB weer heerlijk, en gelukkig werd mijn vermoeden bevestigd: er zijn ook nog redelijke, aardige en weldenkende Martinair vliegers.
 
"Je roept soms dingen die voor anderen nogal zwaar vallen en zelf als kwetsend wordt gezien"
Het gaat te ver om uw citaten van het VNV forum te copy pasten, al zouden daar velen van smullen!

B767-300ER trek het je niet aan, je bent echt goed geinformeerd en je bijdragen worden gewaardeerd. Natuurlijk niet door "kijkers" die uren weergeven in xxxx blauw! etc. Die kijken alleen door de welbekende blauwe bril. Beschuldigen MP 'ers van plekje pik, dat ze zelf alleen qualified hdg bug zijn gaan ze gemakshalve maar aan voorbij. Anderen die niet bij KLM of MP vliegen beschuldigen ze van KLM bashing, ja zo willen we nog wel een overgebleven chocolade letter.

End.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sjaak blijf nu niet hangen in het 'xx'. Ik wil graag een antwoord op de vraag van flyburg. Het is te hopen dat parijs binnenkort weer volgas in de cargo stappen. Blijft rood rood met een mooie toekomst voor een ieder.
Ps als mp weer nieuwe mensen aangaan nemen dan komen ze toch van KLM wachtlijst? Komen zij nu wel op de KLM senlijst of iets anders.

Gr. W
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Weet niet of de genoemde achternaam nou echt is of een soort insider verwijzing is, maar ik heb de naam toch maar verwijderd in bovenstaande berichten. Nogmaals, houd het netjes en ga elkaar geen (persoons-) namen noemen. Het mag hier gezellig zijn, maar het is geen bar en we zijn niet dronken. En indien wel, dan hier niet posten.
 
Ik kan mij niet geheel aan de indruk onttrekken dat de onderlinge verstandhouding tussen de ledenraden van MP en KLM heel wat professioneler en genuanceerder is dan de bijdrage van sommige airworkers. En het zijn de ledenraden die een protocol van de ondernemningen met de VNV goed- of afkeuren.

Ik zou zeggen: Laten we ons zo veel mogelijk op feiten baseren en niet op aannames, vooroordelen en dergelijke. Diana heeft er al op gewezen dat de discussie respectvol gevoerd moet worden. Vanuit mijn verantwoordelijkheid als threadstarter roep ook ik een ieder op om met wederzijds respect de dialoog aan te gaan. Ik steek de hand ook in eigen boezem: Ook ik heb op grond van informatie van mensen die ik zowel bij MP als bij KLM ken hier wel eens wat geopperd. Het vervelende is echter dat die informatie voor mij niet altijd feitelijk na te trekken valt. Ik zal daar in het vervolg voorzichtiger mee omgaan en zie het als een leermoment voor mijzelf.

Ik kijk uit naar een constructieve, respectvolle voortzetting van deze discussie.

Met vriendelijke en respectvolle groeten,

FV
 
Gek he? Weleens van efficiënte bedrijfsvoering en niet winstgevende delen afstoten gehoord?
Kijk, Dit is de eerste zinnige bijdrage van jou in dit topic. Hulde!!!!
In navolging hiervan stel ik voor dat KLM en AF dan ook maar direct hun Cargo activiteiten afstoten aan MP, daar ze (AF en KLM) deze toch niet winstgevend krijgen..., in tegenstelling tot MP.
Kost wel een paar promotieplaatsen voor KLM-ers en AF-ers, maar ach, alles in het belang van efficiente bedrijfsvoering..... Of is het dan opeens anders voor jou en geen effectieve bedrijfsvoering meer? (voor jou gegevens: Martinair is de enige van de groep die winst maakt op Cargo)
Schuiltje zei:
Misschien is het een idee als Je jouw toon iets matigd als je als buitenstaander meediscusieerd. Je roept soms dingen die voor anderen nogal zwaar vallen en zelf als kwetsend wordt gezien( zie de reacties die het soms uitlokt) probeer op een constructieve Manier mee te praten, Dan gaat de rest vanzelf mee. Moet zeggen dat je een paar zaken ook goed verwoord, maar soms ga je in mijn optiek iets te ver.
Te ver of niet, ik geef enkel een realistisch beeld van feiten.Ik verdraai niets, vermeld geen onjuistheden etc. Gewoon een realistische kijk op het heden en het verleden. Als ik daarmee mensen tegen hun verkeerde been schop, zegt dat meer over hen als over mij.
Schuiltje zei:
Ik denk dat MP een mooi vracht product in handen heeft en dat enorm kan uitbreiden als AF vakbond dat toelaat.
Gaat niet gebeuren. Zoals het er nu naar uitziet gaat de 4e 747 (MPS) ook in een lease weg. Hopelijk een wetlease, scheelt weer wat overtolligheid. Zelf vliegen gaat hoogstwaarschijnlijk niet gebeuren
Schuiltje zei:
Overigens is het absoluut niet zo dat MP niet was overkomen als men passage had gehouden. De trend liet zien dat het snel bergafwaards ging met MP, op de langere termijn moet men blij zijn bij MAC dat ze zijn overgenomen en dat passage is gestopt. Zo heeft mrt over 10 jaar nog steeds een baan.
Daarom stevent MP af op een van de grootste winsten van de afgelopen jaren ;)
Pander triple 2 zei:
Hop en nu weer verder met de discussie, ook al wordt die voor 99% gevoerd die mensen die het helemaal niet betreft.
Verkeerde veronderstelling. Lees maar goed terug.
Supergrover zei:
Zolang er ook gewoon eigen captains (F50) coco gemaakt worden, kan dat met MP vliegers net zo goed gebeuren
Sinds wanneer staan een capt 50 (IT) en een capt 767 (ICA) gelijk? Totaal verschil volgens mij. Dit lijkt mij nou typisch een gevalletje Appels en Peren. Als je het nou houd over een capt M11 ipv capt F50, dan kan ik het begrijpen.

Overigens wel heerlijk om te zien hoe iedereen reageerd. Keep up the good work!
 
767-3, een Cpt F50 is misschien geen cpt 76. Maar er zijn ook capt 50's met >8 dienstjaren Coco gemaakt. Zoals ik me al eerder afvroeg; wat stel jij voor dat KLM moet doen met n mp-er met 8 dienstjaren bij lijstintegratie? Functiebehoud, salarisbehoud èn 8jaar klm senioriteit?

Heb je begrip voor de de KLM-er die hier geen voorstander van kan zijn?


Sjakie is t je al opgevallen dat je de enige bent die blijft narren en geen enkele zinnige bijdrage levert? Grow up.

Ps 76, sinds wanneer ben jij zon Pacman? Je bent goed geinformeerd,maar je laat je in dit topic wel erg makkelijk op de kast jagen door "hdg bug draaiers". Zonde
 
Laatst bewerkt:
767-3, een Cpt F50 is misschien geen cpt 76. Maar er zijn ook capt 50's met >8 dienstjaren Coco gemaakt. Zoals ik me al eerder afvroeg; wat stel jij voor dat KLM moet doen met n mp-er met 8 dienstjaren bij lijstintegratie? Functiebehoud, salarisbehoud èn 8jaar klm senioriteit?
Functiebehoud: Ja,
Salarisbehoud: Ja,
8 jaar KLM senioritiet: Zie mijn post van 6-12 om 18.45 uur ;) Uiteraard geen nieuwe MP-ers meer aannenem, dat deze lijst een sterfcontructie wordt.
Heb je begrip voor de de KLM-er die hier geen voorstander van kan zijn?
Ja. Even een wedervraag:Heb jij begrip voor dat sommige MP-ers het niet eens zijn met de voorstellen/opmerkingen die hier gedaan worden door sommige KLM-ers?
Ps 76, sinds wanneer ben jij zon Pacman? Je bent goed geinformeerd,maar je laat je in dit topic wel erg makkelijk op de kast jagen door "hdg bug draaiers". Zonde
Ik denk dat je hier een denkfout maakt of in ieder geval een verkeerde veronderstelling. :D Het tegendeel is namelijk waar :D. Ik geniet elke keer weer van de goed onderbouwde posts van diverse KLM-ers die reageren op mijn posts in plaats van dat ik op de kast te ga zitten. Ik zie dat niet als "happen" (happen hoeft ook niet, heb geen belang hierin)
Om mezelf maar even te quoten:
CITAAT: Te ver of niet, ik geef enkel een realistisch beeld van feiten.Ik verdraai niets, vermeld geen onjuistheden etc. Gewoon een realistische kijk op het heden en het verleden. Als ik daarmee mensen tegen hun verkeerde been schop, zegt dat meer over hen als over mij. EINDE CITAAT
Denk dat er vooral anderen telkens op de spreekwoordelijke kast springen :D
Waarschijnlijk omdat ik de feiten omtrent MP/KLM iets te realistisch weergeef voor sommige "blauwen" hier........
 
Terug
Bovenaan