Zie je nu wel Stella is de beste school!

Status
Not open for further replies.
Dat snap ik ook, maar daar ging het mij dus wel even om;)

Goed, dat verder achter ons latend vallen er denk ik meerdere dingen over te zeggen.
Natuurlijk geen twijfel mogelijk dat Stella geen valse informatie 'zou mogen' geven over de huidige markt. Inspelen op jongens(en meisjes)dromen, door de feiten weg te laten. Maar, nu komt het, het blijft een op winst gericht bedrijf. Het is marketing en hoe cru of fout of slecht (whatever you wanna call it) het ook is, bedrijven moeten nu eenmaal winst maken.
Wat mij betreft ligt de 'fout' niet direct bij Stella, maar bij de overheid. Privatiseer de hele boel, subsidieer de hele boel.
Even voor de goede orde, ik zeg niet dat Stella puur en alleen gericht is op geld, maar het is wel prioriteit. Zonder geld kunnen ze niets aanbieden, andersom, zonder goed aanbod verdienen ze geen geld. Don't hate the player, hate the game.

In geval van privatiseren is de belangrijkste factor niet langer dat scholen winst moeten maken en daarnaast kunnen kosten binnen de opleiding verkleint worden voor studenten m.b.v. stufi.

Vast allemaal erg utopisch gedacht, maar ook daar zijn fora voor toch...:biertje:
 
Een hypothese:
In hun persberichten heeft stella het nooit over een vliegende baan. Dus het kan best zo zijn dat ze banen als het vaak aangehaalde vakkenvuller hebben. Stella kan dan ontkennen dat ze leugens in hun persberichten zetten. Maar misleidend is het natuurlijk wel.
 
Om een lang verhaal kort te maken, Stella zal best aardig zijn best doen om leerlingen in ieder geval wat mogelijkheden te bieden.... dat kan niet overal gezegd worden, dus prima!

Maar heel simpel wie werkelijk gelooft dat er maar 5 mensen thuis zitten die moet maar snel van die roze wolk afkomen. Een vriend van mij die Stella gedaan heeft kan er al meer dan 5 noemen.

Voor ieder die nog een opleiding wil beginnen spreek eens met mensen uit de vliegwereld zelf, buiten een vliegschool om en laat je goed informeren en doe het geen waar je jezelf goed bij voelt.

Ciaaaoooooo

MD
 
Ik snap deze school echt niet.

http://www.gribnau.com/NOS-n78m118

Ook een twee citaten uit een ander artikel:

Een piloot een veredelde buschauffeur in de lucht noemen, zoals sommigen doen, vindt Hilgeman absurd. Al leunen sommige maatschappijen, waaronder KLM, zwaar op de inzet van de automatische piloot, bij Stella leert elke leerling op de hand vliegen.

En

KLM Flight Academy, de pilotenschool die exclusief voor KLM opleidt, reduceerde het aantal leerlingen voor 2009 van 180 naar 60. Maar volgens directeur Hilgeman hoeven leerlingen van Stella zich geen zorgen te maken. `KLM Flight Academy heeft één afnemer: KLM. Onze leerlingen worden overal ter wereld aangenomen door airlines ’. Onder hen prijsvechters als Ryanair en LionAir, een Indonesische speler. `LionAir bestelde laatst 170 Boeings, en heeft dus piloten nodig. Per vliegtuig zo’n 16 vliegers.’

BRON: http://www.gribnau.com/stella_elsevier-n136m196
 
Jet Man, misleidende reclame is nog steeds verboden in dit land. Het is alleen dat de doelgroep zo klein is dat een Reclame Code Commissie daar niet naar kraait en de vraag is in hoeverre ze jurisdictie hebben bij persberichten en artikelen in bladen en kranten.

De aloude bullshit over "het is een onderneming die winst moet maken" is zó kort door de bocht dat je met twee wielen in de berm zit. Een opleidingsinstituut heeft een maatschappelijke verantwoordelijkheid naar hun klanten, zeker als je de klanten financiëel kunt ruïneren.

Trek de vergelijking maar eens door naar bedrijven als PalmInvest die mensen lokten om in Dubai te investeren. Dat die mensen gedupeerd zijn geraakt kun je ook niet wegwuiven door te zeggen dat dat hun eigen probleem is en dat PalmInvest uiteraard op eigen winst uit was.

Als een vliegschool iemand aanneemt en opleidt die eigenlijk niet geschikt is als vlieger, dan is dat—net als bij PalmInvest—gewoon diefstal. Als een opleiding de markt verziekt en zo de kansen van hun eigen studenten verpest, idem. Als ze dan ook nog eens aantoonbaar onware propaganda voeren, dan zijn de vergelijkingen helemaal gemaakt.

Daarbij aangetekend dat PalmInvest over het algemeen volwassen, goed geïnformeerde beleggers als doelgroep had, die over het algemeen een bedrag investeren die ze kunnen missen (zo gaat dat met beleggen). Een vliegschool heeft jonge mensen met een 'droom' als doelgroep, die nog geen flauw benul hebben van het begrip 'anderhalve ton', die dat geld lenen en voor het leven lang problemen kunnen krijgen als het fout gaat.

Rot toch op met het excuus dat scholen ook maar commerciële instellingen zijn!
 
Volgens mij begrijp je me niet goed:
nogmaals, ik ben het met je eens en er is geen twijfel mogelijk dat Stella geen valse informatie/misleidende reclame MAG geven, daarmee een hoop naieve jongens en meiden opzettelijk misleidt, hen een bedrag van ruim een ton afhandig maakt en wellicht een deel van hen voor de rest van hun leven daardoor met financiele problemen zit.
Maar dit is wel het geval. Dat komt naar mijn mening omdat winst de prioriteit is.

Natuurlijk heeft een opleiding (zeker een vliegopleiding met deze kosten) een maatschappelijke verantwoordelijkheid. Zou dat alleen niet beter controleerbaar zijn als alles genationaliseerd (danku VCC) zou worden.
Nu wordt die verantwoordelijkheid niet genomen en moet er dus iets veranderen. En dat zal niet vanuit de opleiding zelf komen (zal hen wat uitmaken, zij verdienen eraan).

Rot toch op met het excuus dat scholen ook maar commerciële instellingen zijn!
Het is geen excuus, het is de realiteit. Ik zou het ook graag anders zien.


P.S. @VCC
you're right, had een andere betekenis in gedachte.
http://www.vandale.nl/vandale/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=nationaliseren
 
Volgens mij begrijp je me niet goed:
nogmaals, ik ben het met je eens en er is geen twijfel mogelijk dat Stella geen valse informatie/misleidende reclame MAG geven, daarmee een hoop naieve jongens en meiden opzettelijk misleidt, hen een bedrag van ruim een ton afhandig maakt en wellicht een deel van hen voor de rest van hun leven daardoor met financiele problemen zit.
Maar dit is wel het geval. Dat komt naar mijn mening omdat winst de prioriteit is.

Natuurlijk heeft een opleiding (zeker een vliegopleiding met deze kosten) een maatschappelijke verantwoordelijkheid. Zou dat alleen niet beter controleerbaar zijn als alles genationaliseerd (danku VCC) zou worden.
Nu wordt die verantwoordelijkheid niet genomen en moet er dus iets veranderen. En dat zal niet vanuit de opleiding zelf komen (zal hen wat uitmaken, zij verdienen eraan).


Het is geen excuus, het is de realiteit. Ik zou het ook graag anders zien.


P.S. @VCC
you're right, had een andere betekenis in gedachte.
http://www.vandale.nl/vandale/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=nationaliseren

Om maar even de advocaat van de duivel te spelen:
Waarom overheidsbemoeienis? Mensen hebben een grote mate van eigen verantwoordelijkheid in deze. Ok, sommigen wannabee's zijn rond de 17, 18 en zouden misschien niet een volledige afweging kunnen maken? Dat zou kunnen maar dan hebben de ouders een belangrijke rol denk ik.

Nationaliseren is denk ik niet de oplossing. Weet niet wat de exacte reden is geweest om dit in het verleden op te heffen?

Voorlichting is erg belangrijk en m.i. zou de VNV daar een grotere rol in moeten spelen.

Overigens zal je ook bij het (dood)reguleren van de markt altijd wel zij-straatjes houden die mensen zullen bewandelen om hun "droom"te verwezenlijken. Kan het hier niet dat ga je toch ergens anders heen in Europa?

Just my 2 cents
 
Maar stel nou eens dat het waar zou zijn! Als JAA claimt dat SunExpress voor de 2e keer is langs geweest en wellicht een mannetje of tien a twintig heeft meegenomen. Dan gaat het best rap! Zijn bijna 2 klassen weg. Dan snap ik de statement wel dat er 5 op de bank zitten.

Greetz,
 
Afgelopen jaar zijn er ongeveer 120 studenten afgeleverd, en dat betekent dat ze komende maand telkens 10 tot 15 jongens op de markt brengen. Zou knap zijn als ze dat tempo kunnen bijbenen, laat staan dat die 120 man van vorig jaar ook aan een baan geholpen zijn.

Nogmaals, kan iemand van Stella iets meer informatie verstrekken....?
 
Er wordt hier de hele tijd geclaimt dat Stella mensen voorliegt en onwaarheden rond bazuind maar ik ben zelf dan weer benieuwd waar dat op is gebaseerd. Ik hoor van mensen inside dat er verschillende afnemers zijn.

Greetz,

Kijkend naar hun "propagandamachine"en ook verhalen van "insiders"misschien?

Stella is, als hun verhalen kloppen, zo'n beetje de enige school in west europa die 10-15 studenten per maand aflevert bij verschillende maatschappijen
 
Hier heb ik 1 antwoord op:

SarcMark_688783d.jpg


( Voor diegene die bekend zijn met het sarcasme topic :grijns: )
 
Dus :ga naar Stella!
Dan worden je bergen van goud , al je cabinekipjes blond , welwillig en langbenig ,je salaris gigantisch en je auto een Ferrari.
Allemaal dankzij de school die €150.000 aan jou verdient.....

Als je hierin gelooft heb ik je liever niet naast me in "the pointy end of the plane" want dan ontbreekt het je duidelijk aan realiteitszin.
 
Maar uit betrouwbare bron kan ik je vertellen dat de wachtlijst bij Stella echt niet groot is. De 5 die genoemd werden klopt aardig.

Hebben wij het over dezelfde wachtlijst? De lijst met mensen die klaar zijn met de opleiding en wachten op een baan?

Een hartelijk applaus voor Stella dan en complimenten voor het goede werk.

Welkom trouwens.
 
Kijkend naar hun "propagandamachine"en ook verhalen van "insiders"misschien?

Stella is, als hun verhalen kloppen, zo'n beetje de enige school in west europa die 10-15 studenten per maand aflevert bij verschillende maatschappijen

Inderdaad, het kan gewoon niet dat er maar 5 mensen op die wachtlijst staan. Misschien verstaan ze onder vakkenvuller (niks mis mee, don't get me wrong) ook iemand die een baan heeft gevonden, en wordt die persoon van de officiele wachtlijst gehaald. (Terwijl dit alleen zou moeten gebeuren bij een "vliegende" baan natuurlijk)

Als de NLS/KLS/EPST met een enorme wachtlijst zitten, hoe kan Stella die niet hebben, terwijl zij nog eens de meeste mensen opleiden ook. De deal met SunExpress is mooi, dat moet ik ze nageven, maar 10 of 20 studenten (en die 20 lijkt me al veel) daar plaatsen doet niet ineens de hele wachtlijst als sneeuw voor de zon verdwijnen. Wellicht dat iemand vanuit Stella met concrete getallen kan komen?
 
Last edited:
Wellicht dat iemand vanuit Stella met concrete getallen kan komen?

Dat zou inderdaad geen probleem moeten zijn, want er zitten er hier een aantal anoniem van de PR afdeling en het management, maar openheid van zaken is nooit stella's sterkste kant geweest.
En nee, met openheid van zaken bedoel ik niet jullie eigen duur betaalde propaganda machine Gribnau.

Ga zo door, maar pas op. Wie hoog klimt, kan diep vallen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top