Zie je nu wel Stella is de beste school!

Status
Not open for further replies.
Die arrogantie is wellicht niet eens misplaatst als je kijkt naar de RT van zowel de studenten als instructeurs van Stella... Wat een onprofessioneel gedoe van die gasten zeg. Echt om te janken. (Heb het zelf meegemaakt op Eelde).
 
Die arrogantie is wellicht niet eens misplaatst als je kijkt naar de RT van zowel de studenten als instructeurs van Stella... Wat een onprofessioneel gedoe van die gasten zeg. Echt om te janken. (Heb het zelf meegemaakt op Eelde).

:haha:

Kom op zeg.
Het is niet beter of slechter dan de studenten van de andere scholen op Eelde.
Uiteraard zijn er altijd beter of slechtere studenten.
Heb in mijn tijd op Eelde genoeg rare fratsen van studenten/instructeurs van andere scholen gehoord.
 
Die arrogantie is wellicht niet eens misplaatst als je kijkt naar de RT van zowel de studenten als instructeurs van Stella... Wat een onprofessioneel gedoe van die gasten zeg. Echt om te janken. (Heb het zelf meegemaakt op Eelde).

Zucht...
Lees je post nog eens na en kom zelf tot een conclusie. Prima dat je even wil roepen dat Stella minder is dan een andere willekeurige vliegschool, maar argumenteer dan iets en kom niet met dit soort rare opmerkingen.
Studenten maken weleens fouten en dan maakt het niet uit of je van de kls,nls,dfa,stella,w/e bent.
We gaan allebei naar de plee, laten we elkaar dan ook minstens als gelijke behandelen. Je 'ik ben beter' mentaliteit kun je beter bewaren voor in de kroeg.
 
Even over de 'baangarantie' van Stella:
Stella stelt dat het bedrijf de student terug betaalt als deze geen baan kan vinden.
Onlangs ving ik op dat Stella studenten plaatst bij maatschappijen, waar ze na een aantal maanden vliegen weer op straat staan. Op deze manier heeft Stella de belofte waargemaakt en staat de student weer op straat.

Het lijkt mij onwerkelijk, Stella zal toch ook begrijpen dat dit zich de rondte zal doen als een lopend vuurtje? Kan iemand mij vertellen in hoeverre dit realiteit is?
 
Even over de 'baangarantie' van Stella:
Stella stelt dat het bedrijf de student terug betaalt als deze geen baan kan vinden.
Onlangs ving ik op dat Stella studenten plaatst bij maatschappijen, waar ze na een aantal maanden vliegen weer op straat staan. Op deze manier heeft Stella de belofte waargemaakt en staat de student weer op straat.

Het lijkt mij onwerkelijk, Stella zal toch ook begrijpen dat dit zich de rondte zal doen als een lopend vuurtje? Kan iemand mij vertellen in hoeverre dit realiteit is?

Ik kan met zekerheid zeggen dat je na een contract van 6 maanden nog steeds in aanmerking komt voor de baangarantie.
 
Ik kan met zekerheid zeggen dat je na een contract van 6 maanden nog steeds in aanmerking komt voor de baangarantie.

Aussie, hoe weet je dit zo zeker? Zelf mee gemaakt kan niet, dus van horen zeggen?


Ik vind het heel goed dat je naar verschillende scholen bent geweest om te vergelijken. Veel mensen laten deze stap al achterwege. Blijkbaar heb je een school gekozen waarvan jij denkt dat deze goed bij je past. Het feit dat jij overigens een goede baan kan vinden en daar kan werken wanneer je wil mag, vind ik, geen excuus zijn om je straks dan maar zes maanden te laten wachten. Er zijn inderdaad studenten geweest die vertraagd zijn vanwege het weer. Dat hoor je niet alleen bij Stella, dat hoor je bijvoorbeeld ook bij Martinair. Kan je weinig aan doen en is een bewuste keuze geweest van de school. Wat ik dan grappig vind is dat je zegt dat 'er aan wordt gewerkt'. Hoe wil je hieraan werken? Weerlimieten verlagen? Je vliegt VFR, daar kan niet ''aan worden gewerkt''.

Het is spijtig dat de groep orienterende piloten niet bijvoorbeeld ook bij de VNV informatie in kan winnen. Zij publiceerden recent nog een zeer interessant artikel waarin overigens geen namen werden genoemd, maar wel zeer duidelijk werd vermeld dat baangaranties in de huidige tijden onmogelijk zijn en dat er nog steeds scholen zijn die de afgelopen twee jaar onverminderd zijn blijven opleiden. Nogmaals, geen namen, maar het werd ze wel kwalijk genomen. En ik geef de VNV groot gelijk...

Ik wens je in ieder geval heel veel succes en hoop dat je over twee jaar ons allemaal terecht hard in het gezicht uit kan lachen als je met dat prachtige papiertje in je handen staat.
 
Hoe wil je hieraan werken? Weerlimieten verlagen? Je vliegt VFR, daar kan niet ''aan worden gewerkt''.

Vaak is VFR vliegen geen probleem, maar het IFR een approach schieten vanaf 2000ft, in de wolken onder 0, icing.
Valt genoeg te winnen met anti-ice, geloof dat da42's heb (als optie) hebben bijvoorbeeld.
Maar "even" nieuwe vliegtuigen kopen zit er niet in natuurlijk, maar is wel iets waar aan gewerkt kan worden
 
Ik ben nu toch ook wel benieuwd naar de grote voordelen waar Plootje en Aussie het over hebben de hele tijd. Elk tegenargument wegwerpen met het antwoord dat er zoveel andere voordelen aan Stella zitten is niet voldoende.

Verder wens ik jullie veel succes en plezier. Je zult het ongetwijfeld naar je zin hebben.
 
Voor een giga 110.000 euro mag je toch minstens wel enige professionaliteit aan planning verwachten!
Als een vliegschool professioneel is, moeten ze hun aantal leerlingen aanpassen aan hun capaciteit. Zo simpel ligt het! Professionele scholen doen dat ook! (kls/Lufthansa etc).
Als hun leerlingen vertraging oplopen door capaciteits-, logistieke- of andere organisatorische problemen, dan moet de vliegschool de leerlingen hierin schadeloos stellen.
Deze vertragingssituatie is typisch voor een opleider die zo snel mogelijk zo veel mogelijk geld wil verdienen en door grootheidswaanzin het organisatorische compleet uit het oog verliest! Men is zo cash gefocust, dat men vergeet dat men te maken heeft met "klanten", want je bent nog altijd een "klant" als leerling van bij een vliegschool. Maar schijnbaar speelt dit voor stella geen enkele rol. Helaas heb ik de indruk dat vele leerlingen ook vergeten dat ze "klanten" zijn! Ze laten maar alles met zich doen want oweeowee, als ze klagen, dan is het luchtvaartwereldje zooo klein!
Dat sommigen hier, ik citeer, "een goed gevoel" bij krijgen, daarvan krijg ik de tranen in mijn ogen, maar ik weet nog steeds niet of dat nou van het lachen of van het huilen is.
 
Last edited:
Niemand durft toch te klagen bij zo'n school, dan zijn ze bang voor slechte beoordelingen en hun examens, en hun baan en blablabla.

Ze moeten met z'n allen gaan klagen dan. Zeggen dat ze hun banken gaan vragen het geld terug te vragen en dat ze allemaal een eigen vliegschool gaan opstarten.
 
Of er is daadwerkelijk een leerling die niks te klagen heeft.

Overigens wil ik niet zeggen dat Stella beter is dan een andere school. Ook voordelen of iets dergelijks wil ik niet zeggen, zonder goed vergelijk kan ik dit moeilijk objectief zeggen namelijk. Het enige wat ik kan melden is dat Stella kwalitatief gezien, kijkend naar het onderwijs, een goede/degelijke school is.

@sweetsurrender : In deze wereld zijn er maar 2 manieren om iets echt zeker te weten. De eerste optie heb je al afgestreept, zo blijft er nog maar 1 optie. Not going to spell it out;).

@MarijnVCT : ik heb het nooit over 'grote voordelen' gehad. Enige wat ik heb geprobeerd is bepaalde (onjuiste) dingen te ontkrachten.
 
@MarijnVCT : ik heb het nooit over 'grote voordelen' gehad. Enige wat ik heb geprobeerd is bepaalde (onjuiste) dingen te ontkrachten.

Die voordelen moeten er (voor jou) wel zijn toch? Je gaf zelf aan bij andere scholen te zijn aangenomen, maar toch voor Stella te hebben gekozen.
 
@MarijnVCT : ik heb het nooit over 'grote voordelen' gehad. Enige wat ik heb geprobeerd is bepaalde (onjuiste) dingen te ontkrachten.

Normaal gesproken zou je nu de vraag krijgen waarom je dan voor Stella heb gekozen maar aangezien ik er geen baat bij heb om dit te weten ga ik hem niet stellen. Je hebt deze keuze nou eenmaal gemaakt, en ik hoop dat hij goed voor je zal uitpakken.

Veel plezier met de opleiding.
 
Of er is daadwerkelijk een leerling die niks te klagen heeft..

Het aantal scenario's is maar zeer beperkt hoor.

1.De leerling zit nog in de opleiding. Daar is het duidelijk dat als je klaagt en dingen naar buiten brengt, je niet op een positieve referentie hoeft te rekenen.
Ook in het "helpen" naar het vinden van een baan worden ze hier selectief in. Sommige leerlingen worden nou eenmaal voor de andere geschoven en zitten wel in een Sunexpress groepje, andere hebben het welbekende turboprop profiel en horen nooit meer wat. (nu met baangarantie natuurlijk iets ander verhaal geworden.)

2.De leerling is klaar, werkeloos en wilt de schepen achter zich nog niet verbranden. Je wil natuurlijk geen negatieve referentie hebben, en je moet nog solliciteren.

3.De leerling is klaar, heeft een baan maar het is zo een prachtig tijdelijk Turks contract. Meeste zitten alweer thuis en houden weer rekening met de vorige optie.

4.De leerling is klaar, heeft een baan en denkt achteraf: laat ook maar zitten, ik ga er geen energie meer aan besteden.

En ik val gelukkig gedeeltelijk in de laatste optie, hetzij dat ik alleen geen reden heb om de waarheid niet te zeggen. Iedereen heeft het recht juist geinformeerd te worden, en actief op dit forum ben ik toch wel. Dan ga ik geen blad voor de mond nemen.
 
Machtuck, mag ik je even inwijden in het leven van de commuter:
3000 - 500 (TR) - 1000 (vliegopleiding) - 800 (huisvesting, gokje) - 500 (verzekeringen: levensverzekering, LOL etc) = 200 Eu pm / 4 = 50 Eu pw voor alles waar je ook voor moet commuten (is niet dichtbij Turkije), auto dáár, telefoon etc etc...hou je net genoeg ged over voor een bakkie friet for dinner.

F wat verduidelijken. Ik vlieg bij deze club. Geen stella verleden maar dat terzijde.

basis salaris 3000e. Loopt op na eerste 1000 uur, daarna elke 500;

Mijn tr is volledig door Sun betaald. Hoef dus ook niks terug te betalen. Nogmaals, ik zat niet bij de Stella groep, hoewel het zelf betalen van je TR natuurlijk niets vreemds is tegenwoordig;

Contract voor 3 jaar; daarna desgewenst voor onbepaalde tijd;

van Mei tm november vlieg je meer dan 85 uur. Boven 85 vlieguren krijg je extra betaalt. Mijn salaris schommelde daarom in mijn eerste jaar rond de 4000 NETTO;

IPB rechten Lufthansa, Turkish Airlines (beiden tevens voor ouders en relatie) en onbeperkt goedkope Sunexpress tickets voor mijzelf, vriendin familie en 10 vrienden per jaar;

Goede per diem;

Transport van en naar vliegveld;

DLR op mijn CV;

veel domestic vluchten, maw standaard approaches, non prec, vaak op jezelf aangewezen zijn: ERVARING;

en ik kan nog f doorgaan.

Dat frietje klopt wel. Die eet ik zo'n 2 keer per maand als ik op vakantie in Amsterdam ben.

Hoop eea verduidelijkt te hebben. Ik vind dat Stella een fantastische slag heeft geslagen. Kan mijn vliegschool nog een puntje aan zuigen. Vrees dat men Turkije niet serieus heeft genomen.

Happy landings
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top