Zie je nu wel Stella is de beste school!

Status
Not open for further replies.
Beste MC MD11,

Vaak is een onderdeel van het interview op een vliegschool het testen op bereidheid om ergens in de middle of nowhere te gaan werken om wat uurtjes te maken na de opleiding.

Oftewel, nu kun je nog zo veel willen, zonder die bereidheid kom je zelfs in Azië niet aan de bak, want je zal nooit een papiertje krijgen.
 
hoe heb ik daar antwoord op gegeven?
Is het dan zo gek dat ik niet mijn leven wil leven in een of ander land waarvan ik de taal niet spreek en bij een maatschappij waar niemand van gehoord heeft.
Kijk verhuizen binnen europa, ja dat overleef ik wel, of naar de US ofzo. Maar om nou in Azie te gaan wonen voor 10 jaar?

Ik snap niet waarom jullie zo reageren.. waar vliegen jullie dan, of waar hoop je bij te gaan vliegen

Ieder natuurlijk zijn eigen idee, maar ik moet zeggen dat als ik dan toch een frozen ATPL zou hebben en ik mag kiezen: Hier vliegen op een contract zonder zekerheid of naar Azie... Ik geloof dat ik lekker naar Azie zou gaan, tenzij ik hier een contract zou krijgen met veel zekerheid (lees een van de grote carriers of een low-cost maatschapij, waarbij ik gewoon echt in dienst zou komen.

Maar als ik moest kiezen, hier of daar een oproepcontract, dan zou ik kiezen voor dat oproepcontract in Azie. Ja, vast, een heel andere cultuur. Maar juist voor die andere culturen ben je toch gaan vliegen? Ik snap ook helemaal dat iemand het een gaaf idee vind om bushpilot te worden in Afrika of in Zuid Amerika. Ik snap ook goed dat iemand liever eerst op een propkist rond wil gaan toeren, voordat hij/zij de stap maakt naar de grote bussen als een 737 of A3##.

Maar iemand die roept: Ik wil graag vliegen, maar alleen als ik in mijn eigen bed kan slapen dat niet te ver van het huis van paps en mams vandaan staat... Nee, dat kan ik dus niet volgen.

(n.b. Nee, ik ben geen piloot met een frozen ATPL, ik vlieg voor mijn plezier. Als ik er zo naar kijk, heb ik daar meer lol in, dan jij er ooit aan over zal houden.)
 
2 Jaar geleden wist men nog niet eens of we met een piloten te kort zouden zitten, of met de huidige situatie.


Het topic over "Pilotentekort vs. werkloze piloten" staat notabene 'sticky' bovenaan, als je dit subforum opent. Die discussie is in Januari 2008 begonnen, hoor.
 
Last edited:
(ter info: ik ben niet op de open dag geweest)

Ook al zou Stella niet de (gehele) waarheid te vertellen, maken ze het verhaal (iets) rooskleuriger, en verkopen ze hun product, is het niet veel belangrijker hoe het met de kwaliteit van de opleiding is gesteld?

Wat zijn de verschillen met scholen als DFA,NLS, Martinair en ga zo maar door... Worden ex-stella vliegers minder aangenomen bij maatschappijen. Inhoudelijke zaken.

Persoonlijk zou ik prefereren dat men meer over deze dingen gaat praten, en dan misschien daarop Stella 'af te keuren'. Dat de werkwijze van Stella volgens sommigen dubieus is, is nu wel duidelijk voor iedereen.
 
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/default.asp?cat=all&id=35381



Ik ben benieuwd wat de kleine lettertjes hierbij zijn ?

Aan het werk is natuurlijk ook : vakkenvullen bij AH

Maar dan betaal je natuurlijk eerst 10000 voor de 'baangarantie'.
Krijg je een baan aangeboden waar je je eigen typerating moet betalen van 30000, wordt je na een jaar weggetrapt daar.

Ben je aan het werk geweest en wat euro's lichter.

Van marketing hebben ze wel verstand.:radar:
 
De Stella Website:

Hoe garandeert u dat het een baan is op het goede niveau?

Wij garanderen een baan als piloot. Als een student verkeersvlieger wil worden bij een luchtvaartmaatschappij krijgt hij daar een baan aangeboden, als een student liever instructeur wil worden bieden wij hem een baan als instructeur. Van turboprop tot jet! Het is belangrijk dat we vooraf met de leerling goed kijken naar wensen, mogelijkheden en capaciteiten.


Oftewel...iedereen komt gewoon bij Stella "in dienst als piloot" en probleem opgelost....

Wederom een mooie marketing actie...

Gr. RR
 
Mooi! Komt er eindelijk zicht op een einde aan dat negatieve Stella-geleuter. Ik ben geen (aankomend) beroepsvlieger, heb niets met Stella (te maken), maar al die topics kregen een beetje hoog meepraat-gedrag.

Moest dit even kwijt ...
 
Heeey Wutang!

Ben jij nou zo dom? Of ben ik nou zo slim?
Als Stella je een instructeursbaan aanbiedt, moet je zelf die instructeursopleiding betalen en mag je blij zijn als je naderhand 1 uur in de week (betaald welliswaar :haha:) intructie mag geven! Dit wordt door Stella als baan gezien! Weiger je je hiermee in te laten, dan kun je dat beloofde terug betalen van da opleidingsgeld vergeten.

Wordt een leuke boel trouwens straks bij Stella. 200 nieuwe instructeurs zonder ervaring hahahahaha! En dan voor iedere lesvlucht een nieuwe instructeur krijgen! Lekker bevordelijk voor je opleiding!!

Een andere "optie" is zogenaamd een baan "krijgen" bij een of andere gammele airliner maar eerst daar wel effe nog eens 30 mille extra voor moeten investeren. Weiger je? Einde verhaal, geen recht meer op teruggave opleidingskosten na 3 jaar.

Echt waar...wat een toko zeg!!!! Als je hier ooit nog iemand intrapt en ik zit in een aannamecommisie ergens bij een luchtvaartmaatschappij, dan stuur ik je je sollicitatie direct terug!
 
Altijd fijn dat mensen als Hector al op de hoogte zijn van de kleine lettertjes. Ik zou zeggen, wacht af en oordeel pas wanneer er voldoende feiten op tafel liggen.

Of dit iniatief van Stella nou zo bevordelijk is voor het wereldje (op de lange termijn) weet ik niet, maar het is in ieder geval wel iets positiefs voor wannabe's, mocht stella daadwerkelijk de dingen doen die men graag ziet.(baan bij airline voor 'langere' tijd).

Afwachten..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top