Zie je nu wel Stella is de beste school!

Status
Not open for further replies.
Je kunt je ook aanmelden bij SunExpress en op kariyer.net maar dan eisen die 19 jaar, terwijl Stella Turkey voor hetzelfde aanmelding 17 jaar eist. Ik heb ze al ge-emailed. Nu maar 's wachten op een antwoord.
 
Nieuws: Studenten krijgen de zekerheid dat de complete opleidingskosten terugbetaald worden, indien binnen drie jaar na opleiding geen baan als piloot is gevonden
 
pfff 17 jaar..., dan heb je net je laatste legoblokjes opgeruimd.
Ipv je dan al met vliegen bezig te houden zou ik nog lekker even onder moeders vleugels blijven. Iets meer levenservaring aub.
 
pfff 17 jaar..., dan heb je net je laatste legoblokjes opgeruimd.
Ipv je dan al met vliegen bezig te houden zou ik nog lekker even onder moeders vleugels blijven. Iets meer levenservaring aub.

Verplicht eerst een HBO opleiding te doen met enigsinds een beeld op een baan na je opleiding. Dus niet Theologie ofzo, maar iets waarmee je een aardig salaris kan verdienen. Dan kun je tenminste iets ipv alleen vliegen of vakkenvullen bij Dirk Bas of Digros.:haha:. 22 is een mooie leeftijd om te beginnen. Dan heb je iets meer besef van alles om je heen. Lekker in je studietijd op kamers. Goed voor je zelfstandigheid. Kun je alvast wennen aan het feit dat je na de vliegopleiding zeer waarschijnlijk in het buitenland gaat wonen en dus papa of mama niets voor je kunnen regelen, maar dat je het allemaal zelf moet doen.

Totaal tegenstander van het feit dat je met je 17de mag beginnen met een vliegopleiding.:stapelge:
 
Bij 17 jaar moeten de ouders toch meetekenen voor de lening...?

Kun je tenminste de ouders kaalplukken als je werkloze piloten aan het opleiden bent.... :biertje:
 
Bij 17 jaar moeten de ouders toch meetekenen voor de lening...?

Kun je tenminste de ouders kaalplukken als je werkloze piloten aan het opleiden bent.... :biertje:

We nemen er nog 1tje:biertje: Ik ben redelijk nieuw hier, maar mag ik wel op de bank komen zitten met pilsje en zak chips?
 
Ik lees dit topic nou eens door en heb ook de voorgaande topics zo nu en dan eens gelezen en wil graag eens wat dingen beantwoorden.
Omdat dit de waarheid is heb ik een anoniem account aangemaakt, Stella houdt namelijk niet zo van de waarheid en doet er ook ten alle tijden wat aan de kop in te drukken van mensen welke het durven zeggen. Ik heb geen zin om schepen achter mij te verbranden (zoals iedereen) ondanks dat ik er in geloof dat deze schepen niet meer dan een simpel houtvlotje zijn.
Voor de zekerheid is ook mijn IP omgeleid en niet mijn werkelijke IP adres. (You never know)

Dit verklaart direct de vraag: "waarom antwoorden leerlingen nooit eens in een topic?".
Als je leerling bent en/of aan het begin van je carriere staat (ex-leerling) dan wordt het je namelijk wel duidelijk. Stella "plaatst" namelijk inderdaad zo nu en dan studenten bij maatschappijen en kijkt ook voornamelijk rond naar plekken om studenten te plaatsen. Ze snappen het spelletje namelijk heel goed. Om geld te blijven verdienen moet je mensen blijven aannemen, om mensen aan te nemen moet je met een goed verkooppraatje komen. Als je dat kan bekr ach
tigen met leerlingen welke aangenomen zijn, dan sta je sterk.
Dit wordt je als leerling zeer duidelijk gesteld. Daarnaast kan je een zeer serieus gesprek met het management verwachten als ze er achter komen dat je iets op AW plaatst wat niet in hun voordeel is.
Mocht het voorkomen dat er dan een bedrijf toch de referenties nacheckt, en besluit de school te bellen, dan zullen ze zeker gaan vertellen dat je een amokmaker bent, probleemleerling bent en niet te vertrouwen e.d.

Helaas is het zo dat ook Stella de banen in deze tijden niet kan toveren. De plaatsen zijn beperkt en ze hebben dus niet alle leerlingen nodig.
Hun selectie wordt gemaakt aan de hand van het studenten dossier en ervaringen met jou in de afgelopen 36! maanden.
Omdat de "mentor" zo erg vaak een individueel gesprek met je heb, en je altijd bij hem terecht kan hebben ze een zeer objectief beeld van je. (NOT)
Wij hebben bijvoorbeeld deze meneer alleen gezien als het ging over mooie praatjes betreft de geweldige groei in de luchtvaart.
Het begeleiden naar een baan daarna is ook beperkt tot 1 gesprek en daarna: we nemen spoedig contact met je op.

Helaas heb ik zeer lange tijd op een baan moeten wachten (geeft niet, wist ik zelf toen ik er aan begon), en kan je vertellen dat ik wel 0 keer benaderd ben over plaatsing bij een maatschappij. Zelf heb ik wel vele malen gebeld en er om gevraagd, maar altijd het antwoord: "we zijn met iets groots bezig en we gaan je snel terugbellen, verwacht maar wat volgende week of de week erna."
En daarbij te vermelden dat ik altijd insider informatie had, en dus wist wat er bij het management speelde. Ik wist ook dus ruim van te voren over de Turkije plannen en dat er "veel" heen zouden gaan.

Helaas is ook een criteria de tijd dat je klaar bent met de opleiding. Ondanks dat er nog een grote groep mensen thuis zit, is het voor hun veel interessanter om mensen naar deze projecten te sturen welke net klaar zijn. Kunnen ze namelijk weer zeggen: "het gaat goed met de luchtvaart, kijk maar, binnen 3 weken een baan". Het wordt met de statistieken bewezen, zolang je niet kijkt naar de mensen zonder baan.

Een baan moet je echt ZELF zoeken en ZELF de contacten leggen. Zo hebben de meeste het gedaan. Als ze daarna ontdekken dat je daar werkt, gaan zij de eer opstrijken. Zie RyanAir en Pegasus, er is nog nooit wat gedaan door Stella met RYR en Pegasus pas nadat sommige mensen er wat gevonden hebben.
Zij hebben op de deur geklopt daar met de mededeling: "zijn jullie tevreden met ons groepje leerlingen? Wij kunnen er meer leveren."

Sidenote:
Neem erbij wel in gedachte dat Pegasus ook TR's verkoopt voor 100 uur, en dezelfde doelstelling heeft als Stella, geld verdienen. Voorheen startte er ongeveer 4 klassen van 12 mensen in het voorjaar voor hun typerating, vloog 500 uur en werd in het volgende seizoen MISSCHIEN gebeld om weer een seizoen te vliegen. Niets vast, en afhankelijk van de drukte bij het bedrijf. Natuurlijk de voorkeur om weer 48 mensen te laten betalen i.p.v. een ex-stagiare te bellen.

Voor het idee: op 2 lokaties beginnen 16 mensen per maand. Dus 32 per maand totaal, bijna het hele jaar door. Vergelijk het eens met de cijfers (plaatsing bij maatschappijen) eerder in dit topic en zie aldaar:..... zelfs met de instructeurs meegerekend is er een grote groep "thuisblijvers".
En om deze groep even toe te lichten: dit zijn echt niet allemaal de beste van de school, maar de meeste hebben een prima "state" in de file. Bijna allemaal keurig de ATPL Theorie doorlopen en geen op/aanmerkingen betreft de praktijk, gewoon allemaal de pech dat ze al te lang thuis zitten.

Het plaatsen bij maatschappijen is een lachertje. De contacten reiken niet verder dan alle contacten welke ALLE vliegscholen hebben. Daarnaast gaat het inderdaad om typeratings met 100 uur contracten, instructeurs baantjes (niet zelf betaald maar wel 24 maanden bond) en een enkele geluksvogel welke voor 35000 euro een 3 jaars contract bij SunExpress krijgt. (word wel al gesproken over verlenging daarna, maar afhankelijk van de economische groei, dus nog niets)

Uiteraard is ook het Turkije verhaal een leuk stukje vermaakt. De typeratings daar bemiddelen zij natuurlijk ook in, en verloopt via hun. (voor Sun gaan ze zelfs de selectie doen).
Hiermee is het niet alleen zo dat JIJ een typerating moet kopen na je opleiding, maar zelfs zo dat er wederom geld aan de strijkstok van Stella blijft hangen. Zij bemiddelen immers ook in de TR opleiding. Briljant stukje strategie dus, daar moeten we eerlijk in zijn!
We moeten echter niet vergeten dat het Turkse bedrijven zijn, en dat het op zijn Turks geregeld word. (niets tegen Turken hoor) Dit houdt in dat jij ook zonder deze knakkers daar een baan kan regelen, gewoon bellen en onderhandelen.
Zo ken ik minstens 1 persoon waarvan ik persoonlijk kan bevestigen dat hij zelf gebeld heeft, al een DLR test had, en GEEN EEN EURO betaald heeft voor dezelfde SunExpress baan!!
Ik ken er nog een paar, maar dat is een via-via verhaal dus wil ik niet meetellen.

Daarnaast natuurlijk het VFR traject dat naar Dalaman gaat. Ik hoop voor de instructeurs dat dit nu eindelijk eens gaat zoals het moet. (lijkt me sterk met dit management)
Aan een groep is namelijk al verteld dat ze in april moeten gaan verhuizen. Hierbij is geen jaar genoemd, maar redelijkerwijs zou je denken aan 2010. Zo zijn er dus al mensen die alles geregeld hebben, want je gaat immers binnen vandaag en 2 weken weg. Dus je moet huur opzeggen, auto verkopen (mag maar een half jaar mee maximaal en wordt gecontrolleerd) enz. enz.
Deze mensen zitten nu nog in onzekerheid, heeeel misschien gaan ze in september.
Stella zelf ligt er niet zo wakker van. We regelen het wel, en stom dat je dingen geregeld heb want "That's aviation".
Het is niet alleen zo dat ze leerlingen graag financieel uitknijpen, maar ook in personeel zit misschien nog wat euro's, dus daar knijp je ook in.

Instructeurs niet blij? Geeft niet, ze kunnen niet weg door de bond, of ze moeten x/24ste gaan betalen van de opleiding welke ze "gekregen" hebben.

Ze hebben wel een paar pluspuntjes hoor:
De instructeurs willen allemaal weg, of dit komt nog op den duur, maar dit merk je als leerling nauwelijks in je lessen. Het lesgeven doen ze met plezier en steken alle tijd en energie in je.
Je krijgt een zeer gedegen opleiding en komt goed uit de voeten bij een airline daarna, ook dankzij de instructeurs. Een aantal zijn van de oude garde en streng doch rechtvaardig. Ze zijn strict en rekenen je overal op af, zonder dat het op een nare manier gaat, en je leert er een hoop van.
Toen ik zelf bij een airline kwam en de TR moest doen had ik hier een zeer groot voordeel bij. Had zelfs wat dingen en truukjes geleerd welke de TRI's niet eens kenden of allang vergeten waren, wat mijn in voordeel was.
De opleiding zelf is dus echt top en aan te bevelen, niet dankzij het management maar dankzij de toegewijde instructeurs!

Ik ga niemand vertellen dat je niet met ze in zee moet gaan, maar ook niet dat je het wel moet doen.
Wel dat je moet oppassen. Ze zijn zeeeer geslepen in contracten. (de eigenaar is niet voor niets multi-miljoenair!) en weten het altijd zo te werken dat JIJ het onderspit delft.
Ze bieden van alles aan, beloven van alles, maar let op de kleine lettertjes! Ongetwijfelt dat er iets in staat waardoor JIJ nergens recht op heb, en zij er mee weg komen.
Dit geldt alleen voor de dingen op papier, meeste beloftes staan niet eens op papier. Staat het niet op papier? Ga er dan maar van uit dat het nooit gezegd is als je ze er op wijst achteraf

Er zijn 4 groepen ex-studenten welke nooit reageren op AW.
1) huidige studenten (onder de bovengenoemde druk)
2) Instructeurs (in het arbeidscontract staat dat dit niet tegestaan is op straffe van een gigantische geldsom)
3) Ex-studenten welke een baan hebben en het nu allemaal wel geloven. Zij willen geen energie meer in deze club steken
4) Een mix welke nooit op airwork deze topics leest, vanwege de eeuwenoude discussies

Er zijn natuurlijk ook nog andere groepen mogelijk...

Hoop hiermee eens wat waarheid in dit topic te creëeren. Iedereen veel succes in de luchtvaart en met de decissionmaking dat we hierin ondergaan.
 
heel simpel.laat stella een lijst geven met aantallen afgestudeerden en diegenen die een betaalde baan hebben als piloot.
gelijk duidelijkheid.
maar dat gebeurt niet.
gek he.
 
Martijn737,

Super bedankt voor het duidelijke beeld wat je ons geeft.

Eigenlijk zoals ik het lees, zijn er meer na dan voordelen. De opleiding zelf is dus gewoon prima in orde, maar de zaken eromheen?? Er zijn wel meer opleidingen die ook gewoon prima in orde zijn, maar minder kosten en zelfde garanties bieden of geen garanties, maar wel weet waar je aan toe ben na je opleiding.

Maar goed, ieder zijn of haar keuze.
 
Ik geloof niet dat er ooit op dit forum getwijfeld is aan de kwaliteit en kundigheid van de instructeurs bij stella.
Zaken waarmee ze zoveel reclame maken (baangarantie etc) is hier al veelvuldig bekritiseerd door velen en nu blijkt dus ook TERECHT!
Iedereen die nog twijfeld aan het wasse neus gehalte hiervan is gewoon een enorme .....naja....vul maar in.
Af en toe hoor ik ook nog "voordeel van de twijfel, blablabla". Dit zijn allemaal wannabees die met een roze bril zich een stella-wasse neus aan laten naaien, en dan heb ik me nog zacht uitgedrukt....
 
Af en toe hoor ik ook nog "voordeel van de twijfel, blablabla". Dit zijn allemaal wannabees die met een roze bril zich een stella-wasse neus aan laten naaien, en dan heb ik me nog zacht uitgedrukt....

Ik heb de roze bril afgezet en zie de realiteit onder ogen en prik dwars door dat slappe geblabla en dictatuur gedoe heen.

Ik weet dat ik mijn opleiding veel voordeliger in het buitenland kan volgen bij een school die ook gerenomeerd is maar die ''maar'' 68k kost. Das wat anders dan 110k ex extra kosten zoals levensonderhoud en rente. Die aftrekbaarheid van studiekosten en die je later kan verrekenen met een baan als piloot in NL, dat zit mij wel goed. Zul je net zien, dat die regel net komt te vervallen, wanneer het jou toe moet komen.
 
Ik heb de roze bril afgezet en zie de realiteit onder ogen en prik dwars door dat slappe geblabla en dictatuur gedoe heen.

Ik weet dat ik mijn opleiding veel voordeliger in het buitenland kan volgen bij een school die ook gerenomeerd is maar die ''maar'' 68k kost. Das wat anders dan 110k ex extra kosten zoals levensonderhoud en rente. Die aftrekbaarheid van studiekosten en die je later kan verrekenen met een baan als piloot in NL, dat zit mij wel goed. Zul je net zien, dat die regel net komt te vervallen, wanneer het jou toe moet komen.

Hoelang woon je al in nederland? Ik hoop dat je ondertussen wel weet dat de regering hier qua regels afschaffen niet echt hak op de tak kan overspringen. Bovendien schrijf je het hierboven weergegeven stukje alsof je de extra kosten zoals o.a. levensonderhoud en rente niet elders hebt. (Roze bril der bezuinigingen?)

Een ding staat vast, je weet heel zeker dat dit de beste optie is. Dat is mooi, dat is het belangrijkste ik wens je veel succes. Maar elders groeit het gras altijd nóg groener, kijken of je die vindt.

Ik moet zeggen, ik heb dit topic niet veel gevolgd. Wel vind ik dat je voor de naam van de school ook iets over moet hebben. Zo staat bijv. de KLS goed bekend. Nu 42k bezuinigen of later over je gehele diensttijd meer verdienen? (Met wss ook betere arbeidsvoorwaarden) Ik weet wel wat ik kies.
 
pfff 17 jaar..., dan heb je net je laatste legoblokjes opgeruimd.
Ipv je dan al met vliegen bezig te houden zou ik nog lekker even onder moeders vleugels blijven. Iets meer levenservaring aub.

Ik was 17 toen ik de selectie haalde, heb er echter voor gekozen om te gaan studeren! lekker op mezelf wonen en toch die oh zo begeerde studentenjaartjes meesprokkelen! Achteraf gezien ook heel blij mee als ik straks een bachelor nog heb om op terug te vallen!
 
Hoelang woon je al in nederland? Ik hoop dat je ondertussen wel weet dat de regering hier qua regels afschaffen niet echt hak op de tak kan overspringen. Bovendien schrijf je het hierboven weergegeven stukje alsof je de extra kosten zoals o.a. levensonderhoud en rente niet elders hebt. (Roze bril der bezuinigingen?)

Een ding staat vast, je weet heel zeker dat dit de beste optie is. Dat is mooi, dat is het belangrijkste ik wens je veel succes. Maar elders groeit het gras altijd nóg groener, kijken of je die vindt.

Ik moet zeggen, ik heb dit topic niet veel gevolgd. Wel vind ik dat je voor de naam van de school ook iets over moet hebben. Zo staat bijv. de KLS goed bekend. Nu 42k bezuinigen of later over je gehele diensttijd meer verdienen? (Met wss ook betere arbeidsvoorwaarden) Ik weet wel wat ik kies.

Doe je onderzoek maar eens Marc.

Dan leer jij snel dat Intercockpit goed staat aangeschreven in Duitsland. Zoiets als een NLS in NL. En onderdeel van LH.

Daarnaast staat AB of RWL ook hoog op mn lijstje. Ook scholen met een hele goede naam in Germany.

KLS is leuk, en zeker als je weet dat je eventueel na je opleiding weet dat je voorgedragen wordt als je dat wil bij LH. Zoals al eerder aangegeven moet ik zeggen dat ze dit goed geregeld hebben.

Verder brengt de NLS of EPST ook niets extra's in tijden zoals deze, dus waarom dan 42k extra uitgeven. Jij zit in een gelukkige positie dat je straks bij de KLS mag beginnen na je AP&M, maar niet iedereen is de ACE die door de selectie heenkomt bij de KLS. Bij de KLS weet je dat het zeer waarschijnlijk wel goed komt, ondanks dat je 42 k meer betaal, maar bij eerder genoemde weet je het niet, met alle respect, want het zijn stuk voor stuk goede scholen met een goede naam.

Maar goed, zoals ik al zei. Oordeel niet over de naam van een school, want Inter Cockpit is er één met een goede naam en goede contacten. RWL ook. Air Berlin ook. Ik wil wel voor een duitse airline vliegen. En de voorwaarden die je krijg bij de baan als piloot bij een airline waar deze scholen contacten mee hebben zijn prima. Neem niet aan dat LH, Hapag, GW, CLH slechte betalers zijn.

Natuurlijk ga ik niet een opleiding doen in een hatsjiekidatsji land die niet bekend is. Dan vraag je erom. Maar goed.

Doe een onderzoek en ontdek.

GR ,

V1
 
Nogmaals: het gaat uiteindelijk voor een groot gedeelte om de kwaliteit van je opleiding, en die is top bij Stella. Ze hebben bij veel maatschappijen een goede naam (lees de studenten welke er komen voor selectie/aangenomen worden, mensen van de school zelf kennen ze niet en hoeven ze ook geen kennis mee te maken).

Er wordt tijdens de opleiding gelet op een goed voorkomen en de juiste houding welke van je verwacht wordt, daarnaast leer je ook zowel VFR als IFR je zeer goed te redden en ben je multi-inzetbaar. Studenten kunnen goed uit de voeten voor airlines, maar ook als instructeur of voor rondvluchten.

Zonder namen van andere scholen te noemen kan ik uit eigen ervaringen bevestigen dat dit bij lang niet alle scholen het geval is. De meeste richten zich op IFR en het VFR is maar een gedwongen bijkomstigheid. Hier wordt dus nauwelijks aandacht aan besteed en ik heb zelfs gezien dat vele niet eens een VFR approach kaartje kunnen begrijpen zonder legenda.
Toch jammer in een tijd waar je het maar met elk baantje moet doen, en het zomaar zou kunnen dat je een jaar rondvluchten doet ipv in een jetliner rondvliegen.

Wat dat betreft is het dus zeker wel goed om verder naar de inhoud van de opleiding te kijken.

Daarnaast is het beste advies nog altijd: Ga eerst een studie doen. HBO of Uni, zodat je altijd backup heb in slechtere tijden.
Daarnaast zijn er ook nog (kleinere) luchtvaartmaatschappijen waar het zeer gewaardeerd word als je meer kan dan alleen vliegen. En ik heb talloze voorbeelden gezien in deze mindere tijden, maar in de vorige dip, waar mensen vanuit een kantoorbaantje bij een maatschappij na bijvoorbeeld een half jaar of een jaar werd aangeboden dan maar de TR te gaan doen.

Het geeft ook het andere stukje aan, vertrouw niet op de beloftes en baangarantie van een school, maar zorg voor jezelf.
Elk contact dat een vliegschool legt, kan jij zelf ook leggen. En als het klikt en je onderhoud nauw het contact dan komt er vanzelf een dag dat je op selectie mag. Daarna ligt het volledig bij jezelf.
Vooral dat stukje waar het bij jezelf ligt, hameren sommige instructeurs bij Stella constant op, tot vervelens toe. Maar achteraf ben ik ze dankbaar en mij heeft het geholpen niet alleen een baan te vinden, maar ook nog eens vloeiend door een TR te lopen waarbij ik het grootste gedeelte van de theorie al kon dromen. (Scheelt echt in dagenlang CBT'en en boeken doorspitten.):D

Klein voorbeeldje:
De zogenaamde "exclusieve"deal met SunExpress is een wassen neus. Momenteel nemen ze daar enkel captains aan, maar eind van het jaar zal het daar weer gaan lopen.
Kijk eens op PPJN, daar staat de trainingsmanager/flight ops manager met naam, toenaam en telefoonnummer vermeld. Bel de man eens en vraag beleeft of hij tijd voor je heeft. Hij zal je ongetwijfeld na verloop van tijd vragen je CV te emailen en erop terug komen.
Natuurlijk ontvangt hij nog 1000 CV's en nemen ze niet aan, maar blijf eens iin de zoveel tijd mailen/bellen en jouw CV zal hoe dan ook opvallen.
Ik heb het zelf ook zo gedaan (bij een ander bedrijf) en ik weet dat ze naast mijn CV nog een paar uit de stapel hebben gehaald, en niet eens de andere hebben bekeken. (van die paar weet ik dat zeker de helft hetzelfde als ik heeft gedaan.)
Ik belde toevallig dan ook nog een dag voor de vergadering betreft het aannemen van nieuwe FO's en kon gelijk langskomen.
Zo werkt het nou eenmaal, ook in de luchtvaart....
Uiteindelijk ligt er een dikke stapel met CV's van mensen met allemaal 200-300 uur en op zoek naar een baan, en het is makkelijker iemand uit te nodigen die toevallig belt, dan die stapel doorspitten en kijken wie je voorkeur heeft.
Het is geen garantie en werkt zeker niet altijd zo, maar het bestaat toch echt.

Er is GEEN één maatschappij op de wereld welke geinteresseerd is in exclusieve contracten of afspraken met scholen, waar ze wel veel interesse in hebben is GEMAK. Nemen ze een groepje van 20 aan en kan een school 20 CV's opsturen? Dan komt dat mooi uit en zullen ze die eens bekijken.
Ook de "bemiddelaars" zijn welkom. Deze bieden een TR aan met een baan of 100 uur LT, en als deze een groepje aanleveren, lekker makkelijk.
Mocht dit nog niet gebeuren, dan toch maar die stapel CV's doorbladeren.

Nogmaals, kwa opleiding is Stella zeker geen slechte keuze, eerder een goede, maaaarrrr laat je geen oor aannaaien!
Daarnaast de nu al jarenlange problemen met doorlooptijd van je studie is natuurlijk een groot min punt.
Sinds het van de 40 leerlingen van RvdS naar de "Pilotenfabriek" is verschoven is het nooit meer gebeurd dat mensen vloeien doorgingen naar de volgende fase.
Zit je in een fase dan gaat dit wel lekker door, maar moet je naar een volgende (bijvoorbeeld van VFR naar CPL/IFR) dan kan het wel eens zijn dat je 2 tot 6!!! maanden thuis kan zitten.
Het ziet er nu naar uit dat het gaat stagneren, want IVW komt om de hoek kijken. Je moet nou eenmaal binnen 36 maanden klaar zijn anders vervalt je ATPL Theorie, en de eerste die gaan vervallen gaan er nu toch echt snel aankomen.
Dit is al jaren een probleem voor ze, en ze konden het vaak met spoedtrajectjes wel oplossen, (zit je eerst 5 maanden thuis neus te peuteren, moet je dan ineens 3x per dag vliegen) maar het worden nu toch echt teveel studenten met dit probleem....
 
Ik zeg niet dat andere scholen slecht zijn, verre daarvan. echter zeg ik wel dat je voor de positie van de school ook wat over moet hebben. Ik weet niet hoe die is bij bijv. intercockpit. echter kwam je over op mij als iemand die sowieso het goedkoopste van het goedkoopste wou.
 
Tja, het goedkoopste is om gewoon een vak te leren en het vliegen te vergeten. (of ppl en voor de hobby wat rondtuffen.)

De naam van de school is leuk, maar vergeet niet dat de maatschappijen die aannemen allemaal in het buitenland zitten. (NL zit potdicht)
Duitse scholen staan uiteraard bekend bij de Duitse bedrijven, maar ook hier wordt nog niet in grote mate aangenomen.
Ga er in dit geval ook maar van uit dat geen een bedrijf in het buitenland verder de naam van een NL of Duitse school kent.
De buitenlandse maatschappijen zijn daarom niet zo geinteresseerd in waar je de opleiding heb gedaan. KLM Flight Academy? Never heard about. What is that? Hoor je dan ook geregeld de Flight Ops Manager vragen.

En als er weer groot aangenomen gaat worden dan maakt het ze ook niet zo uit, ze willen mensen aannemen en kijken naar je selectie en daarnaast in zeer kleine mate naar welke school je gevolgt heb.
Verder gewoon CV's uit de stapel pikken, of mensen welke zelf bellen voor laten gaan.
 
]prima verhaal. een ding is lulkoek, als je nu bij klm aangenomen wil worden , zul je toch echt de KLS gedaan moeten hebben
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top