Zie je nu wel Stella is de beste school!

Status
Not open for further replies.
Ik betwijfel of Diana winst maakt op Airwork, dus of die opmerking dan geheel op zijn plaats is… Ik weet niet wat verwijderd is, maar ik zie nog voldoende terechte kritiek tegen Stella staan.
 
Purno, je zet er dan wel een knipoogje bij maar het lijkt toch alsof je mij in twijfel trekt. En bedankt. Of vliegscholen nu wel of niet adverteren, de inhoud van het board staat daar compleet los van. Ook de adverteerders zijn de daarvan op de hoogte. Als ik me daar iets van aan zou trekken had ik bij het eerste bericht al de stekker uit het topic moeten trekken. Sterker nog, dan had ik vanaf dag 1 geen enkel kritisch topic over een vliegschool kunnen laten staan en was Airwork nooit geworden wat het nu is.

Het is hier de gewoonte dat iedere moderator-actie weer geheel nieuwe discussies oproept, maar je moet het er mee doen. De site is nu eenmaal van mij, met of zonder adverteerders. En zoals ik al eerder heb gezegd (voordat we daar over beginnen): als ik van de inkomsten naar de Malediven kan gaan, een vliegtuig kan kopen of weet ik veel wat voor leuke dingen kan doen voor mijzelf of voor anderen, dan zal ik het niet laten. Ik heb er voor gewerkt en er bovendien genoeg kopzorgen voor gehad. Je hebt geen idee.

Tot slot, nogmaals, men denkt hier ongeremd van alles te kunnen spuien. Dat kan niet. Er zijn regels waaraan men zich dient te houden en iedereen is daarvan op de hoogte. Ik zal altijd mijn best doen maatregelen te nemen om deze regels te handhaven, op eigen initiatief of als mensen mij er toe verzoeken via bijv. Report this post. Men is hier te gast. Het is hier niet je eigen huis waar je met blikjes bier kunt gooien, chips in het tapijt kunt trappen en de gasten kunt beledigen naar eigen goeddunken.

Dat laat volgens mij voldoende ruimte over voor kritische kanttekeningen bij vliegopleidingen, financiële risico's, de arbeidsmarkt voor piloten en alle andere aspecten die horen bij dit beroep.
 
AMEN,

( Zegt André die als de sodemieter de lege bierblikjes om de bank heen opruimt, de stofzuiger erbij haalt om het tapijt snel even te reinigen en tegen die dikke MorningGlory zegt dat ie even met z'n dikke zatte reet van de bank moet gaan omdat ik anders niet even tussen de kussens kan stofzuigen! We zijn hier tenslotte te gast. Gedraag je daar dan ook naar!)

Groeten

:kiss: André :kiss:
 
Dikke? BMI<25 ouwe chauf!
Zatte? heb al in geen tijden meer een goed glas geproefd.
Ben jij nou een gastheer?

Back on topic. Overigens ben ik tegen elke vorm van censuur, want het mag van mij genadeloos knallen, maar ik leg me neer bij haar huisregels.
Naar mijn mening spreken de ongenuanceerde en domme reacties van sommigen hier boekdelen en zeggen vaak meer over de persoon dan over de reaktie. (Jaja, ook ik, zei de gek).
 
Last edited by a moderator:
MorningGlory,

Nee man, ik ben geen gastheer, we zitten hier samen alleen maar de Bank van Beer warm te houden tot ie een keer weer terug komt. Tegelijkertijd zitten we te genieten van alle moddergooien en verdere discussies die hier zoal langskomen.

En inmiddels is de boel weer schoon en netjes dus we mogen nog even weer blijven zitten van Diana :)

Groeten

:radar: André :radar:

PS: BMI van <25 = GOED! :biertje:
 
mooi stukje! heb even rondgebeld...ik kan zo 50 (ex) studenten van stella op een lijst zetten
die geen baan hebben. en ook geen baan gaan krijgen in turkije op korte termijn zoals stella beweert. Op de volgende lijst kan ik dan ook 50+ studenten zetten die het ook niet gaan redden. Schutte heeft wel gelijk dat je dan ook echt gemotiveerd moet zijn om piloot te worden.

Wat ik mezelf afvroeg...zou een maatschappij nog gaan kijken wanneer je klaar was met je opleiding? stel dat je je opleiding in 2010 begint dan zou je zeggen dat je psychisch niet 100% bent of wel?

gr
 
Wat ik mezelf afvroeg...zou een maatschappij nog gaan kijken wanneer je klaar was met je opleiding? stel dat je je opleiding in 2010 begint dan zou je zeggen dat je psychisch niet 100% bent of wel?

gr

Waarom dan? Als je in 2007 begon kwam je toch ook in de shit terecht? Het is altijd een risicofactor, voor hetzelfde geldt is het over 2 jaar redelijk verbeterd. Een crisis, of een Afghaan die zich in een toren boort kun je nooit echt goed voorspellen.

Oftewel, volgens mij is een ieder niet helemaal 100% als die zoveel geld op het spel zet, maarja.. dromen hè?

En wat betreft het topic.. Stella heeft duidelijk verstand van commercieel zaken doen.
 
Ja, het probleem is, de ervaringsdeskundigen raden het af en de anderen gaan er juist aan beginnen. Diegenen die het echt willen hebben gewoon schijt aan alles en gaan ook voor de opleiding. Niemand luistert naar elkaar. Elke wannabe zegt in zich zelf tegen de piloten op dit forum dat die gewoon geen geluk heeft of wat dan ook, maar ja, het blijft voor ieder zijn eigen keuze.

De markt was in 2001 een ramp na 11 Sept, maar in 2003/2004 begon men weer met het aannemen van piloten. Ik zeg niet dat er in 2012 o.i.d. een piloten tekort is, maar het kan, maar het kan ook zo zijn dat het een ramp blijft.

Ik ben niet voor of tegen of wat dan ook. Ik heb gevonden wat ik wil, niet echt een droombaan, maar ach, voor mij is het leven met een lekker salaris, ZONDER ENIG TR/OPLEIDINGSKOSTEN VAN 150.000 EURO TE BETALEN, toch wel iets lekkerder. Als ik mijn draai heb gevonden in mijn leven kan het geen kwaad om eens om de zoveel tijd een vliegles te nemen.

Ach, dit is mijn keuze en wat jullie kiezen is jullie keuze. Misschien is het hebben van een droombaan veel belangrijker voor de meesten hier op dit forum, maar voor mij i.i.g. niet!

Ik volg dit forum al 3 jaar bijna en de naam Stella is steeds dikgedrukt als ik de site van dit forum open. Stella heeft nooit echt een fantastische naam gehad. KLS was in 2007 - 2008 echt gewoon de uber-ruler. De anderen gingen naar EPST/NLS/Stella in een rijtje en daarna kwamen de andere wat 'kleinere' scholen.

Als ik de wannabe's wat aan kan raden is, denk goed na over je beslissing. Is dit nou echt iets wat je wilt of niet en wil je wel min. 8 jaar aan een schuld vastzitten? Zie je het wel zitten om (als je midden in een crisis terecht komt) overal in de wereld te solliciteren en overal waar je maar kan die uurtjes mee te strugglen?

De meeste scholen zeggen ook dat doorzettingsvermogen een belangrijk eigenschap is voor piloten, klopt waarschijnlijk wel maar 99% van de meesten zeggen dit als propaganda. Piloot worden kan altijd nog, of je het nu doet als baan of als hobby, vliegen is vliegen. Ik wil eerst maar eens een opleiding afronden en daarna misschien nog rondkijken, zo niet heb ik waarschijnlijk wel een mooie baan op een kantoor of wat dan ook. Voor mij is het belangrijker om geld te verdienen, een gezin te onderhouden (niet op afstand), en alles proberen mee te maken van mijn kinderen.

Ja, ik ben nog maar 17 jaar maar heb wel 3 jaar lang mijn hersens zitten uitvreten aan dit forum, heel erg veel te worden gekritiseerd (TERECHT!) en dit allemaal omgezet in iets zonder enig wisselvallig iets of wat dan ook. Luchtvaart is nooit iets dat constant is, het wiebelt alleen maar.

Just my 5 cents, hehe.

En dit allemaal is gebaseerd op mijn EIGEN ervaringen en mijn EIGEN keuzes.

First the Last!
 
De markt was in 2001 een ramp na 11 Sept, maar in 2003/2004 was er een piloten tekort.

Er is de afgelopen jaren geen enkel tekort geweest. Hoe komen mensen daar toch bij?
Er werden hoogstens ietsjes meer mensen met 150 vlieguren aangenomen dan nu, en dan vaak na het betalen van een veel te dure rating voor een veel te laag salaris.

Ken nog genoeg jongens van 'mijn' lichting van 2002-2004 die nog steeds zonder vliegbaan zitten en enkelen hebben een carriere in de luchtvaart al opgegeven.

Komende jaren zijn de vooruitzichten nog veel en veel slechter, dus een 'tekort' over 2-5 jaar is vrijwel zeker uitgesloten.
 
Er is de afgelopen jaren geen enkel tekort geweest. Hoe komen mensen daar toch bij?
Er werden hoogstens ietsjes meer mensen met 150 vlieguren aangenomen dan nu, en dan vaak na het betalen van een veel te dure rating voor een veel te laag salaris.

Ken nog genoeg jongens van 'mijn' lichting van 2002-2004 die nog steeds zonder vliegbaan zitten en enkelen hebben een carriere in de luchtvaart al opgegeven.

Komende jaren zijn de vooruitzichten nog veel en veel slechter, dus een 'tekort' over 2-5 jaar is vrijwel zeker uitgesloten.

Excuus, aangepast.
 
Ja, ik ben nog maar 17 jaar maar heb wel 3 jaar lang mijn hersens zitten uitvreten aan dit forum, heel erg veel te worden gekritiseerd (TERECHT!) en dit allemaal omgezet in iets zonder enig wisselvallig iets of wat dan ook. Luchtvaart is nooit iets dat constant is, het wiebelt alleen maar.


respect! dat je als 17 jarige dit weloverwogen zegt!
 
@ First the Last
Je bent 17, hebt geen opleiding maar wel een baan (alhoewel geen droombaan) met een lekker salaris? Waarbij jij de vergelijking trekt met een job in de stuurhut. Jij maakt mij nieuwsgierig!

Voor de rest, ik kan niet anders zeggen dan dat je er goed over nagedacht hebt.
 
@ First the Last
Je bent 17, hebt geen opleiding maar wel een baan (alhoewel geen droombaan) met een lekker salaris? Waarbij jij de vergelijking trekt met een job in de stuurhut. Jij maakt mij nieuwsgierig!

Voor de rest, ik kan niet anders zeggen dan dat je er goed over nagedacht hebt.

Beste Marijn,

Waarschijnlijk heb je mij verkeerd begrepen. Ik ben 17 jaar oud, ben bezig met de HAVO NT (examenjaar) en heb geen baan. Tenminste, McDonald's als bijbaan maar niet echt een baan wat ik een (vaste) baan noem.

Zal ik het zo duidelijker vertellen: ik heb liever een baan, zonder een schuld van 1,5 tot 2 ton, met een goed salaris, misschien dat jij toch wat meer gaat verdienen, maar alsnog, ik heb geen zin om mijn carrière met zo een groot schuld te beginnen.

Misschien dat ik toch met mijn kop tegen een paal aanstoot en zeg van, ik ga het alsnog proberen. Maar van mij hoeft het niet meer. Zo lang wezen dromen, zo lang, maar logisch nadenken is het belangrijkste. De meesten hier op dit forum kunnen dat niet ;).

Ik zeg niet dat jij dat niet kan, maar ik zeg ook niet jij dat wel kan. Rare antwoord he? Welcome says the captain, this is Aviation;).
 
Deel 'zoveel' van de mediahonger van Stella. Vandaag staat er namelijk een artikel in de Telegraaf (financiële gedeelte).

Korte samenvatting:
Je moet juist nu de vliegopleiding bij Stella gaan doen omdat ze schreeuwen om piloten (vooral in het buitenland) en de luchtvaart zal sterker gaan groeien dan de economie. En met een baangarantie erbij weet je zeker dat het goedkomt want dan krijg je begeleiding bij je zoektocht naar een baan en mag je trainen op de simulator.

Bijkomstige feiten: door vergrijzing en de aanhoudende groei zijn er jaarlijks vijfduizend nieuwe piloten in Europa nodig!!!!!
 
Deel 'zoveel' van de mediahonger van Stella. Vandaag staat er namelijk een artikel in de Telegraaf (financiële gedeelte).

Korte samenvatting:
Je moet juist nu de vliegopleiding bij Stella gaan doen omdat ze schreeuwen om piloten (vooral in het buitenland) en de luchtvaart zal sterker gaan groeien dan de economie. En met een baangarantie erbij weet je zeker dat het goedkomt want dan krijg je begeleiding bij je zoektocht naar een baan en mag je trainen op de simulator.

Bijkomstige feiten: door vergrijzing en de aanhoudende groei zijn er jaarlijks vijfduizend nieuwe piloten in Europa nodig!!!!!

lol
 
Ow dat er piloten in nodig zijn om de vergrijzing op te vangen geloof ik wel. Helaas staan er vele DUIZENDEN piloten klaar in Europa om de banen aan te pakken.
 
Het is reclame.

Je moet er toch vanuit kunnen gaan dat mensen die €100.000+ gaan uitgeven zich goed informeren en er niet blind induiken alleen maar omdat een vliegschool met zoiets adverteert.

Een beroepskeuze is toch een proces dat zich over jaren afspeelt en geen bevlieging die opkomt omdat je een advertentie leest.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top