weer een nieuwe opleiding (aanbieder)?

Beste iedereen,

Zoals ik hieronder heb kunnen lezen worden er (slechte) verhalen geschreven over ExecutiveFlight. Of deze zijn geschreven uit eigen ervaring betwijfel ik eigenlijk.

Wel weet ik dat ik een goede ervaring heb gehad met deze vliegschool. Voordat ik daar over vertel wil ik een kleine introductie geven, FAA ME/IR gehaald in Amerika om vervolgens terug te gaan naar Europa om mijn FAA te converten naar JAA in Griekenland! Dit deed ik op een DA-42; prachtig mooi toestel met glass cockpit & FADEC systeem!

Ik heb zelf heel veel narigheid meegemaakt met vliegscholen en mensen die je op hun woord moet vertrouwen en hun woord vervolgens niet waar maken. Echter, alles wat er is gezegd door ExecutiveFlight is waargemaakt, de voordelen die je hebt als je met hun vliegt zijn: geen extra kosten per landing + vliegtuig huur is goedkoper en je ziet heel veel Ryan-Air toestellen opstijgen en landen (erg mooi).

Nu was onlangs mijn examen van de ME/IR bijna een jaar geleden en ik wilde graag in de buurt van mijn huis een profcheck doen. Vervolgens ging opzoek naar de DA-42 toestellen in Nederland, ik kwam op de volgende 3 mogelijkheden: DFA, Wings over Holland en ExecutiveFlight. Nadat ik DFA had gesproken kwam ik erachter dat hun niet hun DA-42 gebruiken voor prof checks. Vervolgens bleven er twee over, allebei contact mee gehad en ExecutiveFlight bleek de goedkopere, zelfs met de tank die ik moest vullen om naar Brussel South Charleroi te rijden.

Al mijn contacten verliep via Henry Blommers, de man die voor zover ik weet verantwoordelijk is voor ExecutiveFlight! Hele aardige man die altijd voor mijn vragen open stond en vrijwel altijd direct reageerde op emails!
Ik had geen geld om veel te oefenen in een echt vliegtuig maar door hun ‘FSX based remote instruction package’ heb ik mezelf goed kunnen voorbereiden voor een veel lagere prijs. Vervolgens voordat ik mijn profcheck ging doen wilde ik graag een introductie vlucht, om ff te checken waar alle knopjes zaten en om te weten hoe het toestel aanvoelde! Heb dit gedaan met Henry en Matthias (instructeur).

Vervolgens was ik klaar voor de examinator en deed ik mijn profcheck. Die ging goed en die heb ik gehaald, dus ik ben weer current voor een jaar!

Wilde dit even kwijt, want als er goede ervaringen zijn bij een school moeten ook die worden gelezen en gehoord!

Iedereen die meer info wil, stuur maar een bericht!
Gegroet!

Al de 3e persoon (waarschijnlijk een 3e gebruikersnaam maar 1 echte persoon) die zo een bericht plaatst hier en het maar op 1 bericht houd. Verder zeg ik niks.
 
Al de 3e persoon (waarschijnlijk een 3e gebruikersnaam maar 1 echte persoon) die zo een bericht plaatst hier en het maar op 1 bericht houd. Verder zeg ik niks.

Waarom wordt een reactie van iemand meteen gekraakt? Kijk ik snap de twijfels. Bedoel als ik hun site lees heb ik ook zoiets van , huh??:1855:, wat een tegenstrijdigheden. Maar wellicht is het wel een goede school. Ik vond overigens die optie die genoemd werd , BFS vond ik nog niet helemaal verkeerd, alleen zou toch graag ergens lezen waar studenten van deze school terecht zijn gekomen. Maar die 62k?? Das serieus ruim 40k minder dan hier in NL en dan is het ook nagenoeg integrated. Ben reuze benieuwd of er ook mensen zijn die met die club ervaring hebben. Zelf als ik dan toch voordelig wil, zou ik naar Duitsland gaan. Intercockpit of RWL. Die kosten zelfde en hebben behoorlijke naam in Duitsersland.:D.

Goed , ik hoop nog veel nuttige info te mogen lezen..

Mvg,

V1
 
wat een wantrouwen op deze site!

wat een wantrouwen op deze site!

Beste First the last!

waarom wantrouw je mij direct!? Ik ben nieuw op deze site en is dit een manier om iemand te begroeten!!:1855: Je begint maar direct dingen te schrijven terwijl je het nergens op baseert, vind ik persoonlijk niet echt slim!! Je had mij ook gewoon PM kunnen sturen om door te vragen hoe en wat, maar dat doe je niet! Wat er staat is waar en ik heb het echt gedaan..........ik was en ben tevreden over de service die executiveflight heeft geleverd!!!
 
Wat bijzonder dat fullthrottle100, Capt.Jack, Valkje10 en noudnoud allen in de meeste gevallen een aparte titel boven hun individuele post plaatsen. Dit terwijl ik elders op het board haast niemand dat zie doen. Wanneer het nóg overtuigender over moet komen, zal ik aan dit puntje ook aandacht besteden, wie je ook bent...
 
Last edited:
Beste First the last!

waarom wantrouw je mij direct!? Ik ben nieuw op deze site en is dit een manier om iemand te begroeten!!:1855: Je begint maar direct dingen te schrijven terwijl je het nergens op baseert, vind ik persoonlijk niet echt slim!! Je had mij ook gewoon PM kunnen sturen om door te vragen hoe en wat, maar dat doe je niet! Wat er staat is waar en ik heb het echt gedaan..........ik was en ben tevreden over de service die executiveflight heeft geleverd!!!

..

Wat bijzonder dat fullthrottle100, Capt.Jack, Valkje10 en noudnoud allen in de meeste gevallen een aparte titel boven hun individuele post plaatsen. Dit terwijl ik elders op het board haast niemand dat zie doen. Wanneer het nóg overtuigender over moet komen, zal ik aan dit puntje ook aandacht besteden, wie je ook bent...

Daarom dus:D
 
executive flight

executive flight

mijn droomwens was om zelf eens een vliegtuig te besturen. Nu was het eindelijk dan zover. na veel site gezien en gehoord te hebben zijn we uiteindelijk bij executive flight terecht gekomen. na enkele mailtjes met dhr.HB hebben we de eerste drie vlieglessen geboekt .vanuit charleroi .na een hartelijk ontvangst ,een uitgebreide briefing en een uitstekende uitleg over het vliegtuig,de moony 20,zijn we de lucht ingegaan eenmaal boven kon ik de control overnemen .en zelf vliegen. en dan niet allen even het stuur vast houden zoals bij vele waar je 1 vlieglesje neemt maar vliegen op de control board. een hele ervaring. bij deze wil ik dan Dhr HB nogmaals bedanken voor deze geweldige ervaring.Ik raad dan ook veel mensen aan dit daar eens te proberen
en ervaar eerst voor je een oordeel geeft
 
...en wederom iemand die zijn eerste bericht plaatst en direct over EF begint. Tevens ook weer mét dikgedrukte titel. Waar gaat het nou mis...HB?
 
Verder is een Mooney natuurlijk ook een erg goedmoedige kist, die buitengewoon geschikt is om mee te beginnen met lessen.
 
Ik snap niet helemaal waar jullie je allemaal druk om maken
ik heb in ieder geval in de mooney gevlogen een prettig klein vliegtuigje en hele goede instuctie gehad en zeker een prettig machientje om les in te krijgen.dan maakt het toch niet uit van wie of door wie je les krijgt. het gaat erom of je het leuk vind . en leuk vind ik het zeker.
 
... maakt het toch niet uit van wie of door wie je les krijgt. het gaat erom of je het leuk vind . en leuk vind ik het zeker.

Mijn excuses, als dat je insteek is maakt het inderdaad niet uit. Was in de veronderstelling dat je een brevet wilde halen
 
Dik gedrukte titel of niet, ik ben niet de beheerder van die andere namen die hieronder worden genoemd! Ben gewoon iemand geweest die precies gedaan heeft wat ik al eerder heb geschreven, en ja ik was tevreden ja! Ben nieuw op dit forum en weet niet wat hier allemaal eerder op is gebeurd, daar kan ik dus niet over oordelen! Wel kan ik zeggen dat ik gewoon tevreden was over de diensten van executive flight. Probeer niemand over te halen, vertel alleen mijn ervaringen!
 
Dik gedrukte titel of niet, ik ben niet de beheerder van die andere namen die hieronder worden genoemd! Ben gewoon iemand geweest die precies gedaan heeft wat ik al eerder heb geschreven, en ja ik was tevreden ja! Ben nieuw op dit forum en weet niet wat hier allemaal eerder op is gebeurd, daar kan ik dus niet over oordelen! Wel kan ik zeggen dat ik gewoon tevreden was over de diensten van executive flight. Probeer niemand over te halen, vertel alleen mijn ervaringen!

noudnoud (broertje van Naudjuh?), als je weet hoe dingen soms gaan op dit gebied, begrijp je misschien wel wat sneller waarom iedereen zo snel verdacht is. Terecht ook overigens.

Over HB gesproken (misschien leest hij wel mee onder 3 gebruikersnamen:grijns:), ik wens hem veel succes met zijn school. Prijzen zijn in ieder geval erg vriendelijk! Time will tell...
 
The decision making process

The decision making process

Beste Dames en Heren,
Het is niet mijn gewoonte gebruik te maken van Forums zoals deze noch van enig ander Social Network als Twitter, Facebook Hyves of aanverwanten.
In dit geval maak ik een uitzondering op de regel, daar het mij ernstig stoort dat er op ongekende wijze door mindere goden met modder wordt gegooid naar en aantijgingen worden gemaakt jegens Executive Flight Academy (EFA).
Voordat ik daar dieper op in ga, wil ik u deelgenoot maken van mijn persoonlijke ervaring met EFA.

Na 7 jaar te hebben gevlogen bij een corporate ondernemer in Europa, de laatste 2 jaar intercontinentaal op G-IV, kwam ik wat ruimer in mijn vrije tijd en ontstond de behoefte mijn MEP-IR weer geldig te maken teneinde daar instructie op te gaan geven. De keuze viel op de DA-42 als vliegtuig van voorkeur, mede gezien de cockpit layout de G1000.
De FTO’s welke hierover beschikken, zijn niet in ruime mate aanwezig. Wel geteld 4 namelijk, DFA in Eelde, Wings o.H. Lelystad, ASL op Beek en EFA Eindhoven. EFA wekte mijn nieuwsgierigheid daar ze nieuw is in FTO-land. Het eerste telefonisch contact was zakelijk, aangenaam en verhelderend. Tijdens een opvolgend bezoek aan de locaties Eindhoven en Charleroi werden die sentimenten alleen maar versterkt en aangevuld met die van professionalisme. De instructeurs zijn over het algemeen Airline pilots met een hoge mate van ervaring. Mijn examinator een Nestor uit de Belgische luchtmacht met daadwerkelijke combat experience. Een garantie voor een “No-nonsense” houding en een hoge mate van discipline. Een houding welke ik zelf ook hoog in het vaandel heb en mijns inziens een bittere noodzaak bij de uitvoering van ons “ambacht”. Na afronding van de Skill-test heb ik een uitgebreid gesprek gehad met de manager. Mijn indruk van de persoon in kwestie is er een van betrokkenheid met het lot van de aankomende piloot, gedrevenheid met name op het gebied van het terugdringen van de exorbitante bedragen welke door de gevestigde orde worden gevraagd, sluwheid met het oog op het vinden van mogelijkheden daartoe mede middels het gebruik maken van de beschikbare overcapaciteit van vliegtuigen.
Samenvattend kan ik stellen dat deze ervaring uitermate positief is en een verademing in vergelijking met het gevoel van zelfingenomenheid welke men vaak bespeurt bij de FTO’s die hun strepen inmiddels hebben verdiend.

Zó en dan nu even ter zake.
In dit forum zijn er grofweg 2 kampen te onderscheiden. Ik noem ze gemakshalve de “Pro EFA’s” en de “Contra EFA’s”.
Gebruik makend van de persoonlijke profielen zoals dit systeem toelaat, blijkt dat de groep Pro’s voor het belangrijkste gedeelte is samengesteld uit beroeps piloten die kunnen buigen op een ruime mate van ervaring. Samen met mij zijn er b.v. nog 2 die over meer dan 7000h t.t. beschikken.
De groep Contra’s daar in tegen hebben nauwelijks of geen ervaring. Er is één FO die de kroon spant met 400h turboprop op een B1900. De rest van de groep is samengesteld uit PPL, RPL, Parapanters, frozen ATPL, schoolverlaters en instructeurs in afwachting van betere tijden.
Dit schetst een beeld.
Aan welk oordeel over EFA in deze context/beeldvorming de meeste waarde gehecht dient te worden is, mijns inziens een “No-brainer”.
De Contra’s die zich menen te kunnen permitteren op een dergelijke negatieve wijze uitlatingen over EFA, of welke willekeurige andere organisatie dan ook, te kunnen doen, geven blijk van een hoge mate van kortzichtigheid en bekrompenheid. Eigenschappen welke niet wenselijk zijn bij een aankomend piloot.
U mag van mij aannemen dat een aanname commissie van een zichzelf respecterende organisatie dit bij een interview onmiddellijk door heeft, waarmee uw kans tot aanname terstond tot nul wordt gereduceerd.
Een andere kwaliteit van een goede piloot is, eerst alle info verzamelen om daarna in goed onderling overleg een oordeel te vellen. Ook in dit opzicht schieten de Contra’s tekort.
Met uitzondering van “IZ” heeft geen van u contact gehad met EFA, is geen van u op locatie geweest, heeft geen van u ooit gevlogen bij EFA noch gesproken met een instructeur van EFA. En toch meent u te kunnen stellen dat er van alles riekt aan EFA.
Het komt mij voor dat dit meer in de lijn van het spreekwoord is “wat de boer niet kent eet hij niet.
De Contra’s die een carrière traject in de luchtvaart ambiëren zou ik op het volgende willen wijzen. Het aanname traject bij de grote organisatie is u genoegzaam bekend. De grading, het technisch examen, de psychologische test, de medical en het interview. Bij de kandidaat worden ook de achtergronden nagetrokken. Dit impliceert ook de Social Networks inclusief dit forum voor wat betreft de Nederlandse operators. Het is derhalve niet in uw belang om op een dergelijke wijze stelling te nemen tegen een organisatie waar u alleen maar vermoedens over heeft en welke niet onderbouwd worden door feiten. Dit in tegenstelling tot de groep Pro’s die állen persoonlijke ervaring met EFA hebben.

Tegen EFA zou ik willen zeggen: Ga zo door! Blijf de belangen van de nieuwe generatie piloten op deze wijze behartigen. Het kaf wordt op natuurlijke wijze van het koren gescheiden daar de Contra’s zichzelf uit de markt prijzen..
De luchtvaart is niet gebaat bij en heeft geen behoefte aan dat kaliber.
U bent beter af zonder hen.
 
In dit forum zijn er grofweg 2 kampen te onderscheiden. Ik noem ze gemakshalve de “Pro EFA’s” en de “Contra EFA’s”.
Gebruik makend van de persoonlijke profielen zoals dit systeem toelaat, blijkt dat de groep Pro’s voor het belangrijkste gedeelte is samengesteld uit beroeps piloten die kunnen buigen op een ruime mate van ervaring. Samen met mij zijn er b.v. nog 2 die over meer dan 7000h t.t. beschikken.
De groep Contra’s daar in tegen hebben nauwelijks of geen ervaring. Er is één FO die de kroon spant met 400h turboprop op een B1900. De rest van de groep is samengesteld uit PPL, RPL, Parapanters, frozen ATPL, schoolverlaters en instructeurs in afwachting van betere tijden.
Dit schetst een beeld.

Dit schetst zeker een beeld, als je het hele topic even grondig gaat bekijken met alle bijbehorende profielen (sommige "pro EFA's beroepspiloten beschikken volgens hun profiel over een ATPL met ruim 300 uur total time....) dan kan ik de door jou aangegeven "scheiding" even niet vinden. Wel is al gauw duidelijk dat het merendeel van de pro EFA's uit slechts 1 persoon bestaan.
Dat feit alleen al zou mij mijlenver bij deze club vandaan houden, om over de website nog maar te zwijgen. :(
 
Ik wil niet teveel meegaan in deze discussie maar waarom zou je op je site zetten dat je beter eerst bij een andere school selectie moet doen? (had ik nog niet zien langskomen in dit topic als ik het goed had)

We raden je sowieso aan altijd eerst te proberen bij de KLS of KLU binnen te komen!

Je pleit toch altijd voor je eigen school?
En ze strooien wel heel veel rond met KLS (KLM Flight Academy) en KLU etc..
 
Tsja, pro-contra is ook een manier. Ik zou het gewoon kritisch kijken noemen. Dat het er altijd niet even correct-diplomatiek-gefundeerd aan toe gaat, tsja dat heb je met fora, is het nu AW of PPruim. Daar moet je met een beetje intelligentie en gericht vragen bij de vliegschool zo door heen kunnen prikken of op kunnen helderen.

Is altijd wel handig om een andere (kritische)visie over de school te lezen. Zeker voordat je er een klein kapitaal instopt.

En negatieve reclame maken is al zo oud als de weg naar Amerika, bij het IAC deden ze dat ook al op gelijksooortige manier. Ben er ook ingetrapt, dus het werkt wel.
 
Mijn examinator een Nestor uit de Belgische luchtmacht met daadwerkelijke combat experience. Een garantie voor een “No-nonsense” houding en een hoge mate van discipline.

Als je iets wil vertellen over het bedrijf laat de "windowdressing" dan achterwege, want bovengenoemde uitspraak slaat als een tang op een varken! Fighter pilots hebben geleerd om risico's te nemen en in de burgerluchtvaart leer je om risico's te mijden, dus welicht is het daarom al goed om deze club met een grote boog te omzeilen! Ik heb zelf dat soort bij mijn werkgever rondlopen en als je ziet wat die uitspoken dan zakt daar je broek van af. Niet gehinderd door enige kennis van zaken.... zonder discipline en enorme ego's. Die die discipline tonen dat zijn de burgerlui in de luchtvaart en niet de zgn aces of military aviation. In de civiele luchtvaart horen die wat mij betreft juist niet thuis.

Just my 2 cents
 
Na het behalen van mijn FAA brevetten en besloten te hebben een equivalent JAA brevet te halen ben ik op zoek gegaan naar een geschikte vliegschool. In Nederland kon ik niet terecht, zowel in financieel opzicht, alsmede er geen geschikte scholen zijn die dit voor mij wilden bewerkstelligen. Na enkele email correspondenties door heel Europa kwam ik per toeval op de website van Executive Flight Academy. Zij boden een vliegopleiding op maat, met de financiële voordelen van vliegen in Beligie. Het is een vliegschool die zoveel mogelijk aan de wensen van de student voldoet en de planning op maat maakt voor mij. Na een evaluerend gesprek vorig jaar september, heb ik besloten mijn opleiding in Belgie te doen. Met Antwerpen en Charleroi als grootste luchthavens (en Hoevenen in de zomer maanden). Zij opereren met goed opgeleide en zeer bekwame instructeurs heb ik de indruk een goede keuze te hebben gemaakt. Ik ben nu bezig met mijn Instrument Rating en dit voorloopt voorspoedig. Ook mij MEP VFR en IFR zal ik dus doen bij EFA. Wil je meer weten stuur me dan een bericht.

Keep the blue side up!

Kevin
 
Back
Top