weer een nieuwe opleiding (aanbieder)?

prettyfly

New member
http://executiveflight.nl/efa/flight-training.html

via de 'nieuwe links' op de homepage airwork deze opleiding gezien.

iemand enig idee hoe deze opleiding in elkaar steekt? lijkt me dat er weer iemand is begonnen het 'gat in de markt' te vullen met brokeren in vliegopleidingen! :stapelge:

ik kan nergens concreet vinden waar de opleiding wordt gedaan/uitbesteed (nou ben ik een luie zoeker)

verder staan bij referenties een tal van airlines waar ex-studenten schijnen te werken...
 
Ziet er allemaal wel weer erg mooi uit, haha. Alles is weer geprezen tot in de hemel :)

Ik zie dat het in Eindhoven ligt.. vlakbij hier.. zal d'r eens langsrijden binnenkort haha.
 
Ja inderdaad.. zag die ook al staan... heeft IZ geen copyright?

Misschien is IZ wel een vliegschool begonnen.....

Overigens las ik ook op hun site dat er iets in Texas plaatsvindt.

http://executiveflight.nl/efa/why-us.html#THGHC (kijk bij "de laagste prijzen", Waarom? en dan in de tweede regel)

Volgens mij wordt het niet uitbesteed want er staat: "Je traint echter met EFA personeel om zo de kwaliteit en consistentie te kunnen garanderen"
 
Last edited:
Overigens las ik ook op hun site dat er iets in Texas plaatsvindt. [URL="http://executiveflight.nl/efa/why-us.html#THGHC" said:
http://executiveflight.nl/efa/why-us.html#THGHC[/URL] (kijk bij "de laagste prijzen", Waarom? en dan in de tweede regel)

Volgens mij wordt het niet uitbesteed want er staat: "Je traint echter met EFA personeel om zo de kwaliteit en consistentie te kunnen garanderen"

Er staat het volgende:
EFA koopt groot in en gebruikt vliegtuigen van diverse partners uit de ons omringende landen met een veel lager kosten niveau dan NL.
De maximale reistijd is 2 uur per auto of trein. Verder zijn er ook faciliteiten in Texas. (VS) voor hen die, niet beperkt door gezin of werk, voor de meest betaalbare optie willen gaan. De vliegkosten worden zo veel mogelijk netto doorbelast aan de studenten.


Ik ben wel benieuwd geworden. Want wat er ook gezegd wordt is het volgende:
fp_2da_blue_sky.jpg


Where will I live?
Depending on your chosen training location either at home or in our affordable and clean housing in Europe or the US in a friendly, guarded environment which is available for our students for the full duration of your selected course.
 
Die Mooney voor 234,85 per uur (M20E, IFR uitgerust), waar zou die staan ?
Als het hier ergens in de buurt is dat wel interessant natuurlijk, als het in Texas is minder. Weet iemand dit ?
 
Zojuist een reactie gekregen op een mailtje:

De flight training doen we echter zelf. Uw profiel is het meest geschikt voor onze locaties Luik, Charleroi en Reichelsheim.

Vraag en gij zult beantwoord worden.
 
Even een paar kleine opmerkingen...

Op de prijzen-pagina hebben het over Air Traffic Pilot? Dus die ATPL is eigenlijk een combinatie ATC en Pilot? :snore:

"Soms associëren mensen lage prijzen met slechte kwaliteit. Dit is lang niet altijd het geval. Enige voorbeelden: Discount airlines: Voordat deze opkwamen waren we allemaal gewend om tot wel 5 keer meer te betalen voor een airline ticket. Natuurlijk is de servicegraad lager maar de prijs/kwaliteitsverhouding is verbazingwekkend."
:blabla:

"Vroeger, voor de liberalisatie van de markt maakten de z.g. "flag carriers" zoals British Airways, KLM en Air-France de dienst uit. Zij waren de enige optie voor reizigers en piloten. Als je niet van de "juiste" school kwam had je een probleem. Als je niet van de KLS, Sabena Flight Academy of NLS kwam had je het nakijken. Iedereen wist dat, dus konden deze partijen grof geld vragen. Vandaag de dag is de situatie volledig omgedraaid: KLM is verkocht aan Air-France, Sabena ging failliet en de discounters beheersen de markt en groeien zeer snel.
Deze bedrijven hebben de toekomst en de banen. Gelukkig hebben ze een strict onafhankelijke recruitment policy: ALLEEN JE PERFORMANCE GEDURENDE DE SIM CHECK EN ASSESSMENT TELT. Noteer ook dat deze buitenlandse bedrijven helemaal niet zo bekend zijn met de NL vliegscholen."

Dat weten we dan ook weer, is het banentekort ook zo weer opgelost. En of je nou echt een opleiding hebt gevolgd of van de straat bent geplukt, dat maakt helemaal niet uit, als je in de sim maar presteert?!:rolleyes:

En dan laten we alle spelfouten voor het gemak maar even buiten beschouwing...
 
Dit vind ik toch wel grappig :p: (vanaf derde regel onder vloot)

Was me ook al ergens anders opgevallen
Uit de prijslijst (klik), onder kopje:
GARMIN G1000™ GLASS COCKPIT CONVERSION COURSE (MEP DA-42):

4 h Microsoft Flight Simulator FSX SIM € 324,00

Kijk, dat is nog eens een aanbieding !:yeehaa:
Maar toch, die mooney klinkt goed, misschien wel te goed (zou het dan toch in Texas zijn).

Leon.
 
Verbazingwekkend hoeveel tegenstrijdigheden, onwaarheden en misleiding er op 1 website past........
 
Selectie
KLS (KLM Luchtvaart School) en de KLU of Koninklijke Luchtmacht) betalen je opleiding of geven je een baangarantie. Je begrijpt dat hun selectieproces daarom zeer streng is om het risico te beperken. De commerciële vliegscholen hebben echter 2 petten op. Enerzijds dienen ze de juiste kandidaten te selecteren, aan de andere kant hebben ze je omzet hard nodig. Je begrijpt wat dit kan betekenen voor het selectieproces. Er is echter een probleempje, de meeste airlines testen hun kandidaten op ongeveer dezelfde manier als de KLM / KLU! Ongeveer de helft van de mensen die zich aanmelden zullen wel een vliegdiploma kunnen halen. Helaas is het percentage kandidaten dat de airline assessment kan doorstaan veel lager. De straten zijn dus geplaveid met werkloze first officers met een schuld van ongeveer 1,5 ton. Het belang van een onafhankelijk assessment kan daarom niet genoeg benadrukt worden. Better "Better safe then sorry ".

Ze zeggen wel interessante dingen. Denk dat ik met hen nog maar eens even mijn contract door ga nemen. Heb ik dan toch over die baangarantie heengekeken...?

Prachtige site om een verveelde zondagmiddag mee door te komen overigens...
 
Ik begin bijna te vermoeden dat het een scam-site is. Een fake zeg maar.

Zoveel tegenstrijdigheden, fouten en gewoonweg totaal ongeinformeerde verkeerde informatie.

Anyone else share my opinion?
 
Ik begin bijna te vermoeden dat het een scam-site is. Een fake zeg maar.

Zoveel tegenstrijdigheden, fouten en gewoonweg totaal ongeinformeerde verkeerde informatie.

Anyone else share my opinion?

Ik heb een beetje hetzelfde gevoel erbij...

Linkedin profiel:
profiel

Er is wel een KvK inschrijving:
Naam: ExecutiveFlight
adres
KvK-nummer: 17126228 0000
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging

Misschien zijn we te achterdochtig omdat het zo goedkoop is...
 
Last edited by a moderator:
Als dit klopt is het heel interessant natuurlijk, papieren voor €50000. Je kunt dan een paar jaartjes in Azië ofzo overleven zonder dat je de rente op je schulden niet kunt betalen en zelfs nog een type rating betalen.

Je kunt natuurlijk nooit bij de KLM soliciteren maar die hebben voorlopig sowieso niemand nodig, de kansen liggen duidelijk in het (verre) oosten.
 
Heb in Texas voor Executive Flight gevlogen. Op Baron Bonanza, overnight freight, not een executive gezien. "Typerating" moest je zelf betalen (5 of 8k dollars uit het hoofdje) en dan kreeg je 135 training in Tyler Texas (TIA) Daarna als "capt" aan de slag, met co-piloten in de rechter stoel die $30/40 p/u betaalden.

Exec Flight was kort na mijn vertrek failliet dus ik ben benieuwd of iemand die naam heeft meegenomen. Kan ook gewoon op toeval berusten.

Leer hoe jel Dutch Roll, Mach overspeed, Jet Upset en Stallis kunt vermijden

Brrr, Stallis heb ik nooit onder de knie gekregen...

Edit, las net dat ene H.B. de toko runt, zegt mij niets.
 
Last edited by a moderator:
Info van de FAA website...

Info van de FAA website...

HB

Adres
____________________________________
Medical
No Medical Available
____________________________________
Certificates
1 of 1

DOI: 10/1/2009
Certificate: PRIVATE PILOT (FOREIGN BASED)
Rating(s):
PRIVATE PILOT (Foreign Based)
AIRPLANE SINGLE ENGINE LAND
AIRPLANE MULTIENGINE LAND

Limits

ENGLISH PROFICIENT.
ISSUED ON BASIS OF AND VALID ONLY WHEN ACCOMPANIED BY NETHERLANDS PILOT LICENSE NUMBER(S) 143077260 .
ALL LIMITATIONS AND RESTRICTIONS ON THE NETHERLANDS PILOT LICENSE APPLY.
 
Last edited by a moderator:
Back
Top