weer een nieuwe opleiding (aanbieder)?

Ik raad je serieus aan ook eens ergens anders te gaan kijken.
Het lijkt mij niet optimaal om je opleiding van grasveldje naar grasveldje te doen, dan weer daar, dan weer hier, om maar zo goedkoop mogelijk uit te zijn.
Goedkoop is dan al gauw duurkoop, vrees ik.
 
My experience with Executive Flight Academy

My experience with Executive Flight Academy

Gentlemen,

I appreciate you are accomplished pilots and I am a beginner, woman and from Latvia but seriously; Of course I canvassed the market and looked around.

Most NL schools put you abroad as well, so min. 2 locations. I have 1 more, it is not such a big deal. We train in IFR airport not on grass. This was just my acquaintance flight. Most instructeurs are ATP's just like you, working for airlines like Ryanair and DHL. Some are even line training Cap's and they have been trained in the same location. So what is good enough for them is good enough for me I guess.
But it i good to be careful so their deal of paying by the hour protects me suitably..
 
Iz, heb jij ze nog gemailed over het gebruik van je tooltje?

Ja, geen gevolg op mijn eis dat ze het verwijderen. En wel een mail van ze dat ze graag met me willen samenwerken. En nu zeg ik wel 'ze' maar volgens mij is dit gewoon een eenmansoperatie van die H.B.

Ik heb wat navraag gedaan en ze kennen hem bij de DFA blijkbaar maar al te goed. Ze zijn dolblij en opgelucht dat hij weg is bij DFA als instructeur. Hij zou volgens hen het niet zo nauw nemen met dingen als, eh, de waarheid en andere instructeurs zouden hebben gedreigd ontslag te nemen als hij niet zou vertrekken.

Hoe meneer B. deze school in 2000 heeft opgericht begrijp ik niet helemaal, volgens mij bestond de DFA toen nog niet eens.

Anyway, het kan natuurlijk dat de geschokte reactie bij het noemen van deze naam geheel geveinsd was en ze hem in werkelijkheid helemaal niet kennen, voor mij zegt het in ieder geval meer dan genoeg.

Turn right by 180 degrees, report your new heading.
 
Dit gaat te ver!

Dit gaat te ver!

Iz,

Ik weet wat meer van die situatie want ik ken die vent en die tent.

Henry zegt dat er idd sprake was van een arbeidsconflict "ïncompitibilte d'humeur" zogezegd en dat DFA ondanks het feit dat het echt een hele goede school is problemen heeft met het behouden van instructeurs. Hier kunnen vele ex FI's over meepraten believe you me... Zo zie je maar dat er uit schrale zandgrond toch een mooie boom kan groeien...

Anyway als ondernemer met een eigen mening botste eea natuurlijk met de kadaverdiscipline daro. Ondanks dit alles moest men toch erkennen dat de studenten erg tevreden waren over de lessen van HB. Het is waarschijnlijk kinnensinne dat ie zelf een vliegschool begonnen is dat ze dit soort low life tactics inzetten via pseudoniemen hiero.

Hijzelf wenst niet terug te kijken maar vooruit. Het bedrijf is eenvoudig na te trekken bij de KvK en bestaat sinds 2000 (de aircharter brokerage) De flight training tak is opgezet in September 2009.

Ze zijn echt met 4 man die samen vluchten en lessen uitvoeren.

FYI, je tooltje KOST ze omzet omdat veel mensen juist afhaken na de waarschuwing omtrent financiele consequenties.

Ga er ajb eerst eens kijken voordat je je mening klaar hebt.

Jack
 
Last edited by a moderator:
Jack,

Of mijn tool ze geld kost of niet, dat zal me een worst wezen. Het is een slechte binnenkomer als je iets wat gecopyright is gebruikt voor commerciële doeleinden zonder daar toestemming voor te hebben. Het vervolgens nog photoshoppen zodat de link met Airwork eruit wordt gehaald geeft dan ook nog eens aan dat men blijkbaar die link niet of niet traceerbaar wil hebben.

Ik heb overigens mailcontact gehad met Henry waarin ik tevens heb vermeld dat ik er niet van gediend ben en expliciet heb vermeld dat hij geen toestemming heeft om die screenshots op z'n site te mogen gebruiken. Een week later staan ze er nog steeds op.

Als ze al sinds september 2009 flight training geven, hoe kunnen ze dan zeggen/suggereren dat studenten naar Emirates, Ryanair, Easyjet zijn gegaan? You're kidding me, right?

Laat me duidelijk zijn: Mij hoor je nergens zeggen dat de opleiding niet deugt. Maar bij mij heeft hij sowieso geen goede beurt gemaakt en ik ken nog iemand die dezelfde ervaring met 'm heeft (niet de DFA).

Overigens, jouw verhaal begint met "Henry zegt.." en vervolgens komt er een beschuldiging [verwijderd].

Ook raad ik mensen altijd aan: bij twijfel, niet doen. En als ze het dan toch willen doen moeten ze zelf weten.
 
Last edited by a moderator:
Valkje10 en Capt. Jack posten vanaf hetzelfde IP-adres. Daarnaast worden persoonlijke en bijzonder ongepaste opmerkingen gemaakt over personen. Aangezien Capt. Jack al een waarschuwing heeft gehad van Mr. Orange in een ander topic, is hij bij deze verwijderd evenals zijn andere gebruikersnaam Valkje10.

Gebruikers die onder valse vlag denken te posten worden altijd en stante pede van dit board verwijderd.
 
en stante pede

Je maakt mijn dag, hoe lang ik dit alweer niet gehoord heb. Heerlijk.

Mooie vind ik trouwens dat ze in het salarisscenariotooltje van Iz de prijzen van de TR anders hebben zodat hun eigen secenario beter uitkomt!
 
Last edited:
Executive Flight in België

Executive Flight in België

Ik woon in België en ben enige tijd geleden begonnen met de opleiding. Ik
post maar vanuit huis want als ik de Wi-fi van de school gebruik wordt
klaarblijkelijk mijn login gecancelled!
Een aantal feitelijke onjuistheden: De school heeft niet 1 maar 25 FI's en
is een JV tussen een aantal AOC-houders, AOC's en een TRTO. Blommers doet
vooral de zaken en de marketing.

Buiten de standaardproblemen: re-scheduling als er op de lijn gevlogen moet
worden, kleine maintenance problemen zoals niet werkende ADF/GPS etc. en de
soms grote drukte op het vliegveld met Ryanair of TNT loopt e.e.a. naar mijn
tevredenheid.
 
Salaam beste mensen,

na aanleiding van het bericht van pretty fly, heb ik contact opgenomen met de school. ik heb toen wat mail contact gehad met de persoon die hiervoor regelmatig genoemd is. de contacten/gespreken waren aangenaam.
ik ben toen op gesprek geweest in Eindhoven. dit was in een kantoren gebouw dicht bij CS. tijdens mijn persoonlijk gesprek heb ik een beeld gekregen van de school/opleiding. dit zag/ziet er goed uit. ik heb aangegeven hoe ik mijn opleiding momenteel volg en hij kwam met nuttig tips en tricks hoe het oa goedkoper kan en dat mensen mensen meer moeten denken in Europa ipv alleen Nederland. hierin geef ik hem groot gelijk.

ik heb aangegeven dat ik nog eerst myn atpl-theorie moet afronden voor ik verder kan gaan met IR/CPL/ME/MCC. hij nodigde me uit om een keer te komen kijken op de school in belgie. hier ben ik op ingegaan.
ben op de school wezen kijken op vliegveld Charleroi. vanwaar ik woon een hele eind (200km). Ik heb toen een rondleiding gekregen op de school, leslokalen, hangaar met kisten en simulator gezien. alles ziet er tiptop in orde uit.

Wat goed om te weten is dat je les krijgt op Air Academy New CAG : http://www.newcag.be

Het is een beetje het zelfde als wat EPST doet, je meld je aan bij EPST en je wordt naar Engeland gestuurd. Of wat de NLS doet: theorie in hoofddorp en praktijk op een school in portugal. alleen deze scholen hebben zich in de loop der jaren al bewezen.
deze school moet zich nog bewijzen.

deze school zit pal naast belgian flight school: http://www.belgianflightschool.be

Ik zoek het goedkoopste, maar wil wel het beste. deze school is goedkoper dan de meeste scholen in Nederland. alleen om elke weekend dat hele eind naar Charleroi te gaan rijden (200km) gaat je op een gegeven moment wel breken. dus daar kijk ik nu tegenop. Ik heb een leaseauto en dus de kosten van brandstof ed heb ik niet. Ik heb met wat mensen gesproken op facebook en linkedin over de school (Air Academy New CAG), deze waren positief.
de (goede) man zelf kan ik alleen beoordelen over mijn persoonlijke ervaringen. deze zijn positief. dit wil nog niet zeggen dat ik het ga doen.

er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. ik sprak vandaag nog iemand die zijn ME in Ijsland gaat doen. een meisje gaat haar IR in Tsjechië doen. En een vriend van me wilt in Malaga zijn IR-ME gaan doen in 5 weken (dit klinkt ook heel interessant, maar dat is een ander verhaal) .

ik heb geen aandelen in deze school. ik ben geen anoniem persoon hier op airwork, menig persoon hier opdeze site kennen mij persoonlijk.

mijn conclusie, school ziet er goed uit alleen moet de (goede) man zich gaan bewijzen.

hoop jullie hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

grt RAH
 
Salaam beste mensen,

na aanleiding van het bericht van pretty fly, heb ik contact opgenomen met de school. ik heb toen wat mail contact gehad met de persoon die hiervoor regelmatig genoemd is. de contacten/gespreken waren aangenaam.
ik ben toen op gesprek geweest in Eindhoven. dit was in een kantoren gebouw dicht bij CS. tijdens mijn persoonlijk gesprek heb ik een beeld gekregen van de school/opleiding. dit zag/ziet er goed uit. ik heb aangegeven hoe ik mijn opleiding momenteel volg en hij kwam met nuttig tips en tricks hoe het oa goedkoper kan en dat mensen mensen meer moeten denken in Europa ipv alleen Nederland. hierin geef ik hem groot gelijk.

ik heb aangegeven dat ik nog eerst myn atpl-theorie moet afronden voor ik verder kan gaan met IR/CPL/ME/MCC. hij nodigde me uit om een keer te komen kijken op de school in belgie. hier ben ik op ingegaan.
ben op de school wezen kijken op vliegveld Charleroi. vanwaar ik woon een hele eind (200km). Ik heb toen een rondleiding gekregen op de school, leslokalen, hangaar met kisten en simulator gezien. alles ziet er tiptop in orde uit.

Wat goed om te weten is dat je les krijgt op Air Academy New CAG : http://www.newcag.be

Het is een beetje het zelfde als wat EPST doet, je meld je aan bij EPST en je wordt naar Engeland gestuurd. Of wat de NLS doet: theorie in hoofddorp en praktijk op een school in portugal. alleen deze scholen hebben zich in de loop der jaren al bewezen.
deze school moet zich nog bewijzen.

deze school zit pal naast belgian flight school: http://www.belgianflightschool.be

Ik zoek het goedkoopste, maar wil wel het beste. deze school is goedkoper dan de meeste scholen in Nederland. alleen om elke weekend dat hele eind naar Charleroi te gaan rijden (200km) gaat je op een gegeven moment wel breken. dus daar kijk ik nu tegenop. Ik heb een leaseauto en dus de kosten van brandstof ed heb ik niet. Ik heb met wat mensen gesproken op facebook en linkedin over de school (Air Academy New CAG), deze waren positief.
de (goede) man zelf kan ik alleen beoordelen over mijn persoonlijke ervaringen. deze zijn positief. dit wil nog niet zeggen dat ik het ga doen.

er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. ik sprak vandaag nog iemand die zijn ME in Ijsland gaat doen. een meisje gaat haar IR in Tsjechië doen. En een vriend van me wilt in Malaga zijn IR-ME gaan doen in 5 weken (dit klinkt ook heel interessant, maar dat is een ander verhaal) .

ik heb geen aandelen in deze school. ik ben geen anoniem persoon hier op airwork, menig persoon hier opdeze site kennen mij persoonlijk.

mijn conclusie, school ziet er goed uit alleen moet de (goede) man zich gaan bewijzen.

hoop jullie hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

grt RAH

En je hebt het hier over Executive Flight? Voor de rest vind ik het hartstikke leuk hoe je het denkt te gaan aanpakken! Keep me updated mate!
 
Om misverstanden te voorkomen ik heb het hier over idd Executive Flight.

Kaaskop? geboren en getogen in nijmegen. vier sinterklaas, vind het super dat ik met kerst, pinksteren, pasen, hemelvaart, queensday ook vrij kan zijn. doe mee aan de ramadan en slacht elk jaar een schaap (heeeeeeeerlijk vlees). heb ook staan juichen voor oranje toen het goed ging en heb ook staan vloeken toen ze verloren van die spanjaarden. neem drop en pindakaas mee op vakantie naar marokko. kijken kijken en niet kopen.

@Observer: NEWGA ziet goed uit, maar het is een frans sprekende tent. ik spreek een woordje frans, maar niet op dat niveau dat ik er een IR ga halen. HB spreekt Nederlands en die zou me daar dus gaan les geven. als je toch daar wilt gaan vliegen zou ik dan ook naar de buren gaan kijken: belgian flight school: http://www.belgianflightschool.be
het zijn letterlijk buren: deur aan deur!

Om nog eens aan te geven dat HB het goed bedoelt. Ik zou alleen per uur gaan betalen (voordeel/nadeel?). Dus net als bij S&T: je vliegt een uur en een week later ligt het factuur bij je op de mat. Loop je dan een risico? Ik hoef niet meteen zo'n €10k op te hoesten en billen knijpend dat als ik HB 1week later bel het volgende hoor: "dit nummer is niet in gebruik, controlleer het nummer en probeer opnieuw". maar dat kan overal gebeuren. ik zou zeggen bel marco borsato op en je hoort denk ik hetzelfde.
 
Beste iedereen,

Zoals ik hieronder heb kunnen lezen worden er (slechte) verhalen geschreven over ExecutiveFlight. Of deze zijn geschreven uit eigen ervaring betwijfel ik eigenlijk.

Wel weet ik dat ik een goede ervaring heb gehad met deze vliegschool. Voordat ik daar over vertel wil ik een kleine introductie geven, FAA ME/IR gehaald in Amerika om vervolgens terug te gaan naar Europa om mijn FAA te converten naar JAA in Griekenland! Dit deed ik op een DA-42; prachtig mooi toestel met glass cockpit & FADEC systeem!

Ik heb zelf heel veel narigheid meegemaakt met vliegscholen en mensen die je op hun woord moet vertrouwen en hun woord vervolgens niet waar maken. Echter, alles wat er is gezegd door ExecutiveFlight is waargemaakt, de voordelen die je hebt als je met hun vliegt zijn: geen extra kosten per landing + vliegtuig huur is goedkoper en je ziet heel veel Ryan-Air toestellen opstijgen en landen (erg mooi).

Nu was onlangs mijn examen van de ME/IR bijna een jaar geleden en ik wilde graag in de buurt van mijn huis een profcheck doen. Vervolgens ging opzoek naar de DA-42 toestellen in Nederland, ik kwam op de volgende 3 mogelijkheden: DFA, Wings over Holland en ExecutiveFlight. Nadat ik DFA had gesproken kwam ik erachter dat hun niet hun DA-42 gebruiken voor prof checks. Vervolgens bleven er twee over, allebei contact mee gehad en ExecutiveFlight bleek de goedkopere, zelfs met de tank die ik moest vullen om naar Brussel South Charleroi te rijden.

Al mijn contacten verliep via Henry Blommers, de man die voor zover ik weet verantwoordelijk is voor ExecutiveFlight! Hele aardige man die altijd voor mijn vragen open stond en vrijwel altijd direct reageerde op emails!
Ik had geen geld om veel te oefenen in een echt vliegtuig maar door hun ‘FSX based remote instruction package’ heb ik mezelf goed kunnen voorbereiden voor een veel lagere prijs. Vervolgens voordat ik mijn profcheck ging doen wilde ik graag een introductie vlucht, om ff te checken waar alle knopjes zaten en om te weten hoe het toestel aanvoelde! Heb dit gedaan met Henry en Matthias (instructeur).

Vervolgens was ik klaar voor de examinator en deed ik mijn profcheck. Die ging goed en die heb ik gehaald, dus ik ben weer current voor een jaar!

Wilde dit even kwijt, want als er goede ervaringen zijn bij een school moeten ook die worden gelezen en gehoord!

Iedereen die meer info wil, stuur maar een bericht!
Gegroet!
 
Kaaskop? geboren en getogen in nijmegen. vier sinterklaas, vind het super dat ik met kerst, pinksteren, pasen, hemelvaart, queensday ook vrij kan zijn. doe mee aan de ramadan en slacht elk jaar een schaap (heeeeeeeerlijk vlees). heb ook staan juichen voor oranje toen het goed ging en heb ook staan vloeken toen ze verloren van die spanjaarden. neem drop en pindakaas mee op vakantie naar marokko.

Toen begon ik hard te lachen.

Kijken kijken en niet kopen.

Toen nog harder! Wat een heerlijkheid!

/salute

-Menthu
 
Back
Top