weer een nieuwe opleiding (aanbieder)?

Toch zou ik er zelf zo mee in zee gaan, voor een PPL dan (natuurlijk niet voor een f-ATPL). Het klinkt allemaal heel mooi (''binnen 1 maand tot 1 jaar je PPL halen''). En de kosten lijken dan vrij laag €10.800 voor PPL.. wie weet wat er bij komt nog.
 
Omdat het zo mooi als ''totaal plaatje'' klinkt.

Ach, ik doe dat toch niet :) Zou wat zijn.. maar het klinkt allemaal erg perfect. Té perfect als je kijkt eigenlijk.
 
Hey respect!!! ze hebben wel studenten geplaatst bij Emirates!
Terwijl je daar minimaal 4000 uur voor moet hebben lukt het hen dus wel! hulde :D

Wat een ellende weer :confused:
 
ik heb nog geen negatieve verhalen gehoord over deze opleiding, behalve de vooroordelen en conclusies die al getrokken zijn na het lezen/zien van een website.
voor de duidelijkheid, er zijn genoeg scholen die net zo'n site hebben (bv een school in Teuge) die continu de wind van voren krijgen. maar toch leveren ze mensen af. wat er daarna gebeurt, mag joost/hassan/pjotr/ weten. de mensen die daar zijn afgestudeerd laten ook niks/nauwelijks iets van zich horen. ze hebben het druk: met vliegen of vakkenvullen. heb daar vrede mee.

Die website wordt beheerd door een ICT bedrijf uit Rotterdam
daar is toch helemaal niks mis mee. wees blij dat het niet een slager is in ljouwert.


Domain name: airwork.nl
Status: active

Registrar:
www.eatserver.nl
Gaasterland 2 2
1948RG BEVERWIJK
Netherlands

Domain nameservers:
ns.eatserver.nl 195.20.8.100
ns2.eatserver.nl 195.20.11.100

Record maintained: NL Domain Registry


Diana, waarom een provider in Beverwijk?????? :dozey:

kan iemand voor me uitzoeken bij wie ze een gsm-abonnement hebben? en wat voor een printer ze gebruiken? :confused:

ik zou best wel eens iemand willen horen/spreken die daar op school zit of er heeft gezeten. of überhaupt iemand die op gesprek is gegaan met deze beste man/school. de mensen die daar zijn afgestudeerd laten misschien niks/nauwelijks iets van zich horen. ze hebben het druk: met vliegen of vakkenvullen. heb daar vrede mee.

ik duik nog even de boeken in voor morgen.

grt RAH
 
Last edited:
Er is geen ramp zonder hoop en GEEN VOORSPOED ZONDER VREES

Er is geen ramp zonder hoop en GEEN VOORSPOED ZONDER VREES

Ik sluit me helemaal aan bij de vorige spreker!! Een aantal mensen hebben al een mening klaar zonder enig feit op tafel. Ik dacht dat wij piloten altijd op basis van FEITEN reageerden?? Loop 25 jaar mee en wat er op de http://www.executiveflight.nl/efa/why-us.html "why us?" pagina staat is mij helemaal uit het hart gegrepen! Verder bezoek ik ook wel eens vliegscholen in het buitenland als ik me verveel en het klopt; NL is gewoon 2 keer zo duur voor hetzelfde. Wordt nu mooi zichtbaar met de JAA/EASA en de Euro. Heb trouwens wel eens iets gehoord via-via van ze en het zijn meen ik air-taxi piloten die naast hun job instructie geven in samenwerking met AOC en FTO houders. De school had dacht ik voorheen voornamelijk buitenlandse kandidaten. Daarom horen we waarschijnlijk niets. Ben nou toch eens een keer blij als er wellicht iets goedkopers bijkomt en stuur anders een delegatie erheen die ze de oren van het hoofd vraagt en rapporteert hiero.

grt. Capt.Jack
 
Op zich zit daar wel wat in, hier wordt door sommigen gedaan alsof het een misdaad is als je nu nog een vliegschool begint.
Waar ik over viel is dat ze € 324,00 vragen voor 4 uur Microsoft Flight Simulator. Dat is toch wel erg raar. Kan me overigens best voorstellen dat je er voor kiest om een deel van de instrument instructie op een niet approved simulator te doen, heb zelf procedures getrained met Elite. Maar om 80 euro per uur voor MS Flight sim te vragen is toch wel erg gortig, zelfs als er een hoop hardware aan hangt.
 
Betaald Flight Simmen op de pc, misschien wel een gat in de markt!

Heb misschien geen drie schermen of trackIR (zo overdreven...), maar kan genoeg uitleggen over instrumenten en navigatie ermee, 30 euro per uur! :yeehaa:
 
Sinds wanneer is het verboden om kritisch te reageren op iets goedkoops en internet detective te spelen?
 
@ Capt. Jack: Dat had ik al gelezen, het was meer een vraag van betrouwbaarheid ;).
Ik begin zelf in augustus bij de DFA. Het is wel duurder dan de school hierboven genoemd, maar de school is wel betrouwbaar.
 
My experience with Executive Flight Academy

My experience with Executive Flight Academy

We flew to Spa Belgium on 22nd of May. Then on 23rd of May we flew from Spa to Saint-Hubert and then back. Around 15:00 we returned to airport.

I have got 3 hours PPL course from my boyfriend as a surprise for my birthday. He knew that I want to become a pilot so he found out about Executive Flight Academy.

I never heard before about this academy, so I was pretty nervous when he told me what exactly his surprise was while we were driving to Airport!

Henry Blommers was my instructor pilot, he met us on the entrance. Henry was very friendly, talkative and helpful.

First we had short instruction before flight. He explained how to navigate your flight. After that he was showing how to check up the plane before you take off, it was quit interesting. My plane was Cesna 172. It was small plane, but there was enough space for four of us and our luggage.

Flight was exciting, but in the same time strange for me, too much emotions what I can’t explain. Never had I flown before as a pilot. I really enjoyed flying and finally I was in control, I could feel plane it was unusual, but it was just breath taking.

The facilites are good and yes its a long drive but hey look at the savings!

These flights helped me to make my mind and make a decision what I really want. To become a pilot, so now I going to definitely apply for this academy and hopefully after 1, 5 years I will be a pilot. But first they want we to pass the compass and other tests. they also explained that it is a long tough road to get the first job but that 1500 hrs with 250 me should get me there. Getting a job now is impossible but there is one lightray: Starting now when the blood runs through the streets means you will be ready when it picks up. also my homecountry is in need of many JAA pilots that speak Latvian.

Hope this sheds some light on it all.

Violeta
 
And how many other schoold did you check out in order to come to the conclusion that this would be a good flight school with good facilities?

Henry didn't ask you to write this, by any chance?
 
Back
Top