CostaBella
New member
Geachte mede studenten, vliegers en opleiding zoekers,
Ik keek eens op de website van Stella waar mij het volgende opviel:
"Op dit moment is iedereen die zijn brevet heeft gehaald daadwerkelijk als piloot aan de slag. Wij bieden als enige de service om onze leerlingen te begeleiden naar een baan. We zien dat als een gezamenlijke verantwoordelijkheid. Uit onderzoek van Boeing blijkt dat er de komende jaren vraag is naar ruim 4.000 piloten in Europa. Hoewel ver weg verwacht Boeing dat er in Europa tot 2025 meer dan 75.000 piloten nodig zijn om de groei van de maatschappijen (en natuurlijk de vervangingsvraag) te kunnen bijbenen."
Dat dit natuurlijk klinkklare onzin is is wel duidelijk, eveneens dat Stella een fabriek is om de dure auto van de baas te financieren, maar toch wil ik jullie mening hierover. Als aspirant student doe je een goede research als je zoveel geld uitgeeft aan een opleiding maar hoe verantwoord is het om dit soort dingen op je site te plaatsen in tijden als deze? Als je de website goed doorleest geven ze een zeer rooskleurig beeld. Ik las zelfs ergens "Je gaat met je mentor bespreken welke maatschappij het beste bij je past". Uhmm, meneer Stella, als een student al een maatschappij vindt moet hij/zij daar gewoon ontzettend blij mee zijn! Zijn ze niet moreel verplicht te vermelden dat de mensen die enige tijd geleden voor Stella hebben gekozen nu vooral in de problemen zitten omdat Stella er 500 per jaar wou opleiden? Of dan in ieder geval geen onzin te vermelden dat het allemaal fantastisch is met een Stella opleiding en dat ze je de indruk geven dat je zo bij Lufthansa city (maar natuurlijk Stella..kuch kuch) of Transavia aan de bak komt?
Ik keek eens op de website van Stella waar mij het volgende opviel:
"Op dit moment is iedereen die zijn brevet heeft gehaald daadwerkelijk als piloot aan de slag. Wij bieden als enige de service om onze leerlingen te begeleiden naar een baan. We zien dat als een gezamenlijke verantwoordelijkheid. Uit onderzoek van Boeing blijkt dat er de komende jaren vraag is naar ruim 4.000 piloten in Europa. Hoewel ver weg verwacht Boeing dat er in Europa tot 2025 meer dan 75.000 piloten nodig zijn om de groei van de maatschappijen (en natuurlijk de vervangingsvraag) te kunnen bijbenen."
Dat dit natuurlijk klinkklare onzin is is wel duidelijk, eveneens dat Stella een fabriek is om de dure auto van de baas te financieren, maar toch wil ik jullie mening hierover. Als aspirant student doe je een goede research als je zoveel geld uitgeeft aan een opleiding maar hoe verantwoord is het om dit soort dingen op je site te plaatsen in tijden als deze? Als je de website goed doorleest geven ze een zeer rooskleurig beeld. Ik las zelfs ergens "Je gaat met je mentor bespreken welke maatschappij het beste bij je past". Uhmm, meneer Stella, als een student al een maatschappij vindt moet hij/zij daar gewoon ontzettend blij mee zijn! Zijn ze niet moreel verplicht te vermelden dat de mensen die enige tijd geleden voor Stella hebben gekozen nu vooral in de problemen zitten omdat Stella er 500 per jaar wou opleiden? Of dan in ieder geval geen onzin te vermelden dat het allemaal fantastisch is met een Stella opleiding en dat ze je de indruk geven dat je zo bij Lufthansa city (maar natuurlijk Stella..kuch kuch) of Transavia aan de bak komt?