Website Stella

CostaBella

New member
Geachte mede studenten, vliegers en opleiding zoekers,

Ik keek eens op de website van Stella waar mij het volgende opviel:

"Op dit moment is iedereen die zijn brevet heeft gehaald daadwerkelijk als piloot aan de slag. Wij bieden als enige de service om onze leerlingen te begeleiden naar een baan. We zien dat als een gezamenlijke verantwoordelijkheid. Uit onderzoek van Boeing blijkt dat er de komende jaren vraag is naar ruim 4.000 piloten in Europa. Hoewel ver weg verwacht Boeing dat er in Europa tot 2025 meer dan 75.000 piloten nodig zijn om de groei van de maatschappijen (en natuurlijk de vervangingsvraag) te kunnen bijbenen."

Dat dit natuurlijk klinkklare onzin is is wel duidelijk, eveneens dat Stella een fabriek is om de dure auto van de baas te financieren, maar toch wil ik jullie mening hierover. Als aspirant student doe je een goede research als je zoveel geld uitgeeft aan een opleiding maar hoe verantwoord is het om dit soort dingen op je site te plaatsen in tijden als deze? Als je de website goed doorleest geven ze een zeer rooskleurig beeld. Ik las zelfs ergens "Je gaat met je mentor bespreken welke maatschappij het beste bij je past". Uhmm, meneer Stella, als een student al een maatschappij vindt moet hij/zij daar gewoon ontzettend blij mee zijn! Zijn ze niet moreel verplicht te vermelden dat de mensen die enige tijd geleden voor Stella hebben gekozen nu vooral in de problemen zitten omdat Stella er 500 per jaar wou opleiden? Of dan in ieder geval geen onzin te vermelden dat het allemaal fantastisch is met een Stella opleiding en dat ze je de indruk geven dat je zo bij Lufthansa city (maar natuurlijk Stella..kuch kuch) of Transavia aan de bak komt?
 
Doe dan eerst zelf je research goed!

Pilot shortage will hit airlines as soon as recovery arrives, say industry experts
By David Learmount
Click Here

As soon as economic recovery delivers the prospect of airline growth, struggling carriers will collide almost immediately with a barrier to expansion, according to analysis by the International Air Transport Association, Airbus, Boeing and the Flight Safety Foundation. That barrier will be the lack of expert personnel, including pilots, aviation mechanics and engineers, and air traffic controllers.

These predictions, together with fairly desperate suggestions for last-ditch measures that might ameliorate the situation, were delivered by speakers at Flight International's Crew Management Conference in Dubai on 1-2 December.

The rapid and sustained return of demand for air travel is not debatable but inevitable, says IATA, driven by the "massive growth of the middle class throughout the developing world, which is not likely to stop".

This is a problem that IATA, the FSF and others had flagged in 2007 when they launched the industry training and qualification initiative (ITQI). Now, however, the association is worried that the current economic downturn has allowed the airlines to believe the problem has gone away when it has only been delayed slightly.

FSF Fellow Dr Earl Weener pointed out at the conference that, since carriers have frozen training and recruitment in their present constrained circumstances, the situation may worsen.

This has been confirmed by Europe's largest pilot training organisation, the Oxford Aviation Academy, which said that the training industry can no longer afford to compensate for the airlines' lack of planning for pilot provision.

Periodically starved of custom by the retrenching airlines, the schools are not going to be able to recover to produce the IATA-predicted requirement for 19,000 new pilots a year for the scheduled jet operators alone.

ITQI studies have established that the problem "is most severe in places that historically have not been aviation leaders." The researchers observe that:

Many developing countries have been unaware of the consequences of not matching growth to resources.

The workforce has gone mobile (poaching across regions).

Regulators lose pilots, reducing their oversight capabilities.

Language and culture problems on the flightdeck are real.

Just one example of the changed demographics, Weener told the conference, is that 30% of Indonesia's pilot workforce have been attracted to Middle East carriers.

Meanwhile, Weener warned, in countries and regions with a long-established commercial air transport industry, the dramatic relative contraction of the military as a pilot supplier to the airlines has robbed the traditional airlines of the steady pilot supply flow to which they had become accustomed.

The marked distortion of the civil-trained pilot supply routes to the "legacy carriers" caused by the success of low-cost carriers, and the rapid growth of business aviation, have also contributed to the supply shortage.

Existing training resources cannot produce the numbers required to service the doubling of the world fleet over the next 20 years that is predicted by both the major aircraft manufacturers.

Weener said that new training ideas like the multi-crew pilot licence will not compensate for the lack of strategic thinking: "Early experience with MPL shows it may produce better low-time pilots, but not quicker or cheaper, and that MPL teaching requires more experienced instructors."

Behind the potential solutions to the problem being studied under the ITQI is the need to attract pilot applicants in greater numbers. Potential pilots are inevitably discouraged by the average $100,000 cost of training, followed by low initial rewards. The difficulty of borrowing in the present economic climate to finance a career in a cyclical industry is exacerbating the problems.

Not only that, says Anthony Petteford, managing director of ab-initio training at the Oxford academy, but exposure of young people to the idea of commercial flying as a career has been damaged by the post-9/11 locking of airline flightdeck doors, so fewer conceive the job as being real.

Emirates' senior vice-president fleet Capt Ed Davidson acknowledged that the training cost issue is a barrier that must be faced. He suggested that the airlines might have to co-operate to provide a financing solution that would work for aspiring pilot trainees.

en

Boeing to re-evaluate 777 and 737 production rates
By Jon Ostrower

After more than a year of calls from lessors and suppliers to cut production of its 737, Boeing is now considering an increase in production, and plans to render its decision mid-year.

The airframer is also contemplating an increase in monthly 777 production, and could issue a decision as soon as April.

Jim Albaugh, Boeing Commercial Airplanes president and CEO, speaking at the JP Morgan Aviation, Transportation & Defense Conference in New York, says: "We think we're coming back into a positive cycle in the marketplace."

Albaugh says that Boeing's 737 delivery slots are "sold out" in 2011 and production is "over committed" in 2012, based on the current 31.5 aircraft per month output. "We will make a decision some time this summer about increasing that rate," he says.

A specific potential increase in 737 production rates was not identified by Albaugh. However, Airbus announced today that it would increase A320 production from 34 to 36 aircraft per month beginning in December, an almost 6% increase in narrowbody output.

On widebody production rates, Albaugh says that a decision on 777 production would come in April for an increase beginning in 2011. Currently, 777 rates are expected to drop to 5 per month in June from the 7 per month peak in 2009.

Additionally, Albaugh says that 787 production, currently at 2 aircraft per month, will rise to 2.5 per month in August as the airframer continues to ramp toward 10 aircraft per month in 2013.

Compared to historical rates of widebody production, 10 787s per month would be an unprecedented pace for Boeing, which Albaugh says would dwarf the 92 747-100s built in 1970 at the start of the programme.

With all of these perspective production increases planned, Albaugh says his intention is to retake the number one production spot from Airbus and become the world's largest aircraft maker by volume by the end of 2011.

Airbus forecasts delivering between 480 to 485 aircraft in 2010, while Boeing estimates it will deliver between 460 to 465 aircraft, including the first 787 to Japan's All Nippon Airways.

Airbus was the world's largest aircraft maker by volume in 2009, while Boeing held the title for total value.
 
Als iedereen hier op dit forum er zoveel last van heeft, waarom wordt er dan geen gezamenlijke brief gestuurd naar Stichting reclame code? Zelfs het weglaten van informatie dat de oud-studenten niet aan de bak kunnen is misleidend, laat staan de aller grootste onzin op je website zetten... Zie het als het beschermen van je eigen (arbeids) markt.
 
@ Observer

Verhaal over piloten tekort hoor ik al 10 jaar, nog nooit iets van gemerkt, netzo als die tsunami's van pensioengolven waar al 10 jaar over gepraat wordt.

Boeing schroeft de productie van de 777 op en de 787 komt dadelijk op de markt, niet de vliegtuigen die Stella AI's gelijk gaan vliegen, maar toch. 737 verhaal, grootste gedeelte komt in Azie terecht, verspreid tussen Istanbul en Manila en alles wat er tussen ligt. Daar liggen misschien nog wel wat kansen, maar dan wel tegen een salaris die gelijk is aan de rente van je studieschuld, misschien dat je ook nog wat bier kan kopen elke maand. Anyway als daar de lokalen een beetje over weg kunnen met een vliegmachine is het einde contract, visa of ze verzinnen wel iets en je kunt weer naar huis.

In het eerste artikel pleiten o.a. opleiders en airlines dat er een te kort gaat komen, even een beetje doorheen prikken. Opleiders hebben geld nodig, en airlines hebben alleen maar baat bij een grote groep werkloze vliegers om de T&C's laag te houden of naar beneden te halen.

Ik hoop trouwens zelf dat er een groot piloten te kort gaat komen is waarschijnlijk ook goed voor mijn T&C's, maar denk dat het nooit zo ver zal komen.

:biertje:
 
Klopt niet:

"vliegopleiding & ervaring

Je moet één van onderstaande geïntegreerde vliegopleidingen hebben voltooid:

* EPST
* KLS
* Martinair vliegschool
* CAE
* Stella
* DFA

"

Bron: www.pilotattransavia.com

Het wordt door STELLA aangeraden niet bij transavia te solliciteren, het wordt niet door transavia verboden, had het wat duidelijker neer moeten zetten :)
 
Het wordt door STELLA aangeraden niet bij transavia te solliciteren, het wordt niet door transavia verboden, had het wat duidelijker neer moeten zetten

WTF?????, waarom raden ze dat af?
 
WTF?????, waarom raden ze dat af?

Weet ik niet, gehoord van een student die net klaar was daar, maar het was pauze op de open dag van het HvA, dus die wou een broodje met kaas eten, anders had ik wel om meer info gevraagd...

Mysterieuze club....:wegkwijt:
 
maar het was pauze op de open dag van het HvA, dus die wou een broodje met kaas eten, anders had ik wel om meer info gevraagd...

Mysterieuze club....:wegkwijt:

ik zou z'n broodje afpakken, keep asking questions!

on topic:

ik ben seriues van plan om stella morgen op te bellen en kijken waar ze al die bloeiende informatie vandaan halen.
 
ik zou z'n broodje afpakken, keep asking questions!

on topic:

ik ben seriues van plan om stella morgen op te bellen en kijken waar ze al die bloeiende informatie vandaan halen.

Ghehe, mee eens!

Laat anders hier even weten wat de PR afdeling van Stella als antwoord geeft op jou telefoontje..
Waarschijnlijk heel veel;

:blabla: en :eek:fftopic:

DCP
 
De PR afdeling schrijft hier ook regelmatig onder allemaal pseudoniemen op airwork dus daarvoor hoef je ze niet eens te bellen.
 
Het wordt door STELLA aangeraden niet bij transavia te solliciteren, het wordt niet door transavia verboden, had het wat duidelijker neer moeten zetten :)

Nou, dat is dus niet waar.
Wat men wel zegt is dat er op het moment geen aannames zijn bij Transavia.
Lijkt mij dan inderdaad dat je beter je energie ergens anders in kunt steken.
Maar, niet geschoten is altijd mis natuurlijk !
 
Nou, dat is dus niet waar.
Wat men wel zegt is dat er op het moment geen aannames zijn bij Transavia.
Lijkt mij dan inderdaad dat je beter je energie ergens anders in kunt steken.
Maar, niet geschoten is altijd mis natuurlijk !

Ik weet niet meer wat ik moet geloven van stella:naund:
 
Back
Top