Website Stella

Zucht...
wat ik dan wel eigenaardig vind: bij een nieuw topic waar vragen staan over selecties, danwel of het verstandig is om te beginnen aan een opleiding, wordt direct verwezen naar de zoekfunctie.
In dit geval alleen niet, dus hierbij: er is al zoveel geschreven/gezegd over Stella en ook over dit issue, dus typ Stella in bij de zoekfunctie et voila
 
Nou, dat is dus niet waar.
Wat men wel zegt is dat er op het moment geen aannames zijn bij Transavia.
Lijkt mij dan inderdaad dat je beter je energie ergens anders in kunt steken.
Maar, niet geschoten is altijd mis natuurlijk !

Wat een gelul, alsof je maar bij één airline tegelijk solliciteert. Je moet alle maatschappijen die er zijn aanschrijven, of ze nou aannemen of niet.

En zeker bij een maatschappij als Transavia waar je je gegevens online zet en er uiteindelijk een paar mensen uit deze pool worden gevist.
Vind het maar een raar verhaal worden hier.
 
Best veel reacties, dat had ik niet verwacht. Die brief naar de reclame code commissie ga ik aan werken op een vrij dagje. Dat het genoeg besproken is weet ik ook maar wou het toch nogmaals eens aanstrepen, er melden immers mensen zich nog steeds aan daar. Als er iemand hier rond neust die zich kort geleden bij Stella heeft aangemeld of binnenkort gaat beginnen ben ik heel erg benieuwd naar je beweegreden om voor Stella te kiezen! Dank!
 
Volgens mij wil stella zelf bepalen wie waar solliciteerd..
En dan kun je natuurlijk altijd zeggen dat het via stella is geregeld.
 
Hier gaan we weer!
Ik praat enkel over de feiten, ik heb geen enkele betrokkenheid bij stella en heb ook geen belang bij mijn post's

Stella geeft alle leerlingen die afgestudeerd zijn een profiel mee, Jet of prop (jet profiel voor de doorgaans wat snellere mensen)
Daarna wordt in overleg met school gekeken waar je als leerling kans maakt op een baan passend bij jouw profiel.
Dit profiel is in de loop van de opleiding door leraren en instructeurs opgebouwd.

In principe kan elke leerling die klaar is met zijn opleiding gaan solliciteren bij de luchtvaartmaatschappijen die passen bij zijn of haar ''profiel''. (om volgens school de meeste kans op een baan te krijgen)

School heeft zelf ook afspraken met een aantal luchtvaartmaatschappijen, waar ze uiteraard hun leerlingen aan kwijt willen. (zullen uiteraard financiele aspecten in meespelen)

De leerling kan zelf kiezen of deze de hulp en de connecties van Stella gebruikt of het op eigen kracht gaat proberen.
Uit het verleden is gebleken dat via beide wegen het overgrote deel goed terecht is gekomen.

Verder heeft elke ''grote'' school een goede pr machine achter zich aan lopen.
Elke school probeert zich als de beste te omschrijven met de beste baan garanties.
Ook daarbij is in het verleden gebleken dat niet altijd alles is zoals het verteld wordt.

De enige ''grote'' school die je nooit hoort is de NLS misschien omdat die net iets te vaak negatief in het nieuws komen (ongelukken etc.)

Verder is het nog steeds zo dat als je in Nederland je atpl haalt, je op een zeer hoog niveau zit vergeleken met de rest van de wereld, ze willen niet voor niets graag The Dutchies!;)

BlueJet
 
Last edited:
Wat een onzin allemaal, ben je klaar bent met je opleiding en wordt er een 'profiel' aan je gehangen. Ik denk dat het meer een kwestie is van honderden brieven sturen aan elke maatschappij die een betaalde vliegbaan kan opleveren, zeker in deze tijd, als je beet hebt gewoon proberen, wat heb je te verliezen. Niks!

Dus als je een zogenaamde 'prop' profiel gekregen hebt, zou je niet bij HV, FR, EZ etc mogen solliciteren van de school, maar alleen bij turboprop operators :wegkwijt: of zie ik dit te zwart wit? Ben benieuwd wat voor achtergrond de leraren/instructeurs hebben die voor je bepalen in welke hokje je geplaatst wordt.

Ik kan wel begrijpen dat als een school een request krijgt om x aantal leerlingen naar een grading/sollicitatie te sturen ze de beste sturen om op die manier er voor te zorgen dat een airline misschien nog weleens een keer langs komt.

Daarnaast, als een school zich hier zorgen over maakt, of iemand wel of niet 'sterk' genoeg is voor jets (wat al grote onzin is, wie bepaald in hemelsnaam die criteria) moeten ze zich misschien eerst maar eens zorgen maken over de kwaliteit van hun eigen opleiding of misschien van hun eigen selectie/grading.

Dat hele verhaal van 'The Dutchies' ken ik trouwens niet, sterker nog als wij op dat zeer hoge niveau zouden opleiden in NL waren bijvoorbeeld die profielen van Stella al niet nodig. Tevens haal je je ATPL niet bij de vliegschool, hoogstens een frozen ATPL.

:eek:fftopic:

Hoe heb je je ATPL al binnen met 210uur?
 
Bluejet, hoe kom je aan die wijsheid?

Dit is in ieder geval tijdens mijn opleiding niet voorgekomen. Sterker nog, alle gesprekken die wij met onze groep hebben gehad kwamen op hetzelfde neer. Elke keer weer moest je je opnieuw voorstellen, want ze hebben geen idee wie je bent. En dan hetzelfde verhaal;

Waar wil je naartoe? Wat wil je bereiken? En daarnaast een hele hoop blabla.

Stella doet zich voor als een school die een hele persoonlijke opleiding aanbiedt. Helaas, niets is minder waar! Je vliegt met tientallen verschillende instructeurs en je mentor heeft geen idee wie je bent.

Nee, je wordt zeker niet behandeld als iemand die 100.000,- euro investeert.

http://www.stella-aviation-academy.nl/Studeren-n28m1?offset=8

Ook staat er op de website dat inmiddels alle afgestudeerden een baan hebben. BULSHIT! Uit mijn klas vliegt op dit moment nog niemand bij een airline. Helaas zijn er een hoop ook nog niet klaar (na ruim 30 maanden!!!!).

PR
 
Ja de accommodaties waar studenten zitten zijn ook eigendom van Steltenberg groep dus hoe langer die studenten er zitten hoe meer er binnenkomt.
 
Ja de accommodaties waar studenten zitten zijn ook eigendom van Steltenberg groep dus hoe langer die studenten er zitten hoe meer er binnenkomt.

De huur is daar ook sinds gister met 50euro per maand omhoog gegaan.
Zijn lekker bezig daar.

:eek:fftopic:
Alle wijsheid krijg ik via studenten die studeren in verschillende fase van de opleiding.
Ik heb niets te bewijzen zoals sommige denken het zijn zoals ik al zij feiten.
Ik ben inmiddels al klaar met mijn opleiding en ben net aan het werk.

Bluejet
 
Stella geeft alle leerlingen die afgestudeerd zijn een profiel mee, Jet of prop (jet profiel voor de doorgaans wat snellere mensen)
Daarna wordt in overleg met school gekeken waar je als leerling kans maakt op een baan passend bij jouw profiel.

Financieel profiel zul je bedoelen :yeehaa:

Zei hier iemand "baangarantie"? (kuch kuch)
 
De huur is daar ook sinds gister met 50euro per maand omhoog gegaan.
Zijn lekker bezig daar.

:eek:fftopic:
Alle wijsheid krijg ik via studenten die studeren in verschillende fase van de opleiding.
Ik heb niets te bewijzen zoals sommige denken het zijn zoals ik al zij feiten.
Ik ben inmiddels al klaar met mijn opleiding en ben net aan het werk.

Bluejet

Waar heb jij je opleiding dan gedaan? Gewoon uit interesse..
 
De huur is daar ook sinds gister met 50euro per maand omhoog gegaan.
Zijn lekker bezig daar.

:eek:fftopic:
Alle wijsheid krijg ik via studenten die studeren in verschillende fase van de opleiding.
Ik heb niets te bewijzen zoals sommige denken het zijn zoals ik al zij feiten.
Ik ben inmiddels al klaar met mijn opleiding en ben net aan het werk.

Bluejet

Mijn reactie was ook niet op jou gericht maar op die zogenaamde 'profielen'. Alleen het verhaal over 'the dutchies' heb ik nog nooit gehoord. Of je wel of niet Stella gedaan hebt zal me verder een worst wezen. De neutrale toeschouwer en iedereen die een opleiding wil beginnen en zich hier inleest, moet nu toch onderhand wel een redelijk beeld hebben over hoe Stella in elkaar zit. Dat Stella een soort Muhammed Saeed al-Sahaf Wie? indienst heeft om hier op het forum, in kranten en in tijdschriften de boel recht te lullen lijkt me wel duidelijk, zeg dus niet dat jij dat bent.

Gefeliciteerd met je baan in ieder geval, zeker in deze tijd, waar vlieg je nu?
 
Mijn reactie was ook niet op jou gericht maar op die zogenaamde 'profielen'. Alleen het verhaal over 'the dutchies' heb ik nog nooit gehoord. Of je wel of niet Stella gedaan hebt zal me verder een worst wezen. De neutrale toeschouwer en iedereen die een opleiding wil beginnen en zich hier inleest, moet nu toch onderhand wel een redelijk beeld hebben over hoe Stella in elkaar zit. Dat Stella een soort Muhammed Saeed al-Sahaf Wie? indienst heeft om hier op het forum, in kranten en in tijdschriften de boel recht te lullen lijkt me wel duidelijk, zeg dus niet dat jij dat bent.

Gefeliciteerd met je baan in ieder geval, zeker in deze tijd, waar vlieg je nu?

Het zou me niks verbazen als die stil blijft:grijns:.
 
@bluejet

Jongen, wat een kul. 'Jet voor de doorgaans wat snellere mensen'? haha..
Vond propvliegen harder werken dan jet. Een vluchtje van 25 min naar brussel is harder doorwerken dan een 2 uur durende vlucht op een 737 waarin je druk bent met magenta-lijn vliegen en koffie drinken..

Dus als ik het trouwens goed begrijp. Stella keurt je tijdens je selectie (kuch) goed en je wordt geschikt bevonden voor het vak vlieger zodat je ruim 100K mag dokken, en als je na 3 jaar je opleiding hebt afgerond bepalen ze daar even voor je welk vliegtuig je zou kunnen gaan vliegen? haha.. steeds gekker.
Getuigt van veel inzicht en marktkennis bij stella als ze mensen daadwerkelijk een prop/jet stempel meegeven..

Kansloze bedoeling daar. Ik heb ook echt geen medelijden meer met die eigenwijze mensen die stella gedaan hebben en op hun bek gaan doordat de beloofde 'nazorg' niet blijkt te werken.
 
Het zou me niks verbazen als die stil blijft:grijns:.

Hoezo zou ik stil blijven dan? :eek:ik heb niets te verbergen.

Ik heb zelf mijn opleiding aan de NLS afgerond en vlieg nu sinds een half jaar op de 737 bij ryanair, na een half jaar werkloos te zijn geweest heb ik erg mazzel gehad.

De info die ik hier over stella post krijg ik 1op1 door van vrienden die op stella studeren.
Die beginnen nu langzaam hun geduld te verliezen.
Stella verbied leerlingen op internet uitlatingen te doen over school, maar daar heb ik weinig mee te maken als buitenstaander.
In mijn posts probeerde ik wat duidelijkheid te geven over hoe de zaken er daar aan toe gaan.
Ik ben zelf van mening dat de opleiding daar niet helemaal soepel verloopt, weinig persoonlijk contact,valse beloften,te veel vertraging door tekort aan personeel en absoluut geen nazorg.
Om over het aantal leerlingen maar te zwijgen.
Hoop hiermee enige twijfel of ik misschien de man van de PR was heb weggenomen want ik wil in geen enkel opzicht worden geassocieerd met stella en consorten.

Fijne nacht nog.:airforce:

Bluejet
 
@ Bluejet,

We worden nou eenmaal erg argwanend als een 'nieuwkomer' (zonder posts) ineens hoog van de toren blaast en ons even allemaal verteld hoe het zit. Gooi daar je berg Cessna 'typeratings' bij en standplaats Eelde, en wij (de andere airworkers) denken te maken hebben met een doorgewinterde Stellaviaan die nog steeds denkt dat hij overal kan solliciteren en dat Stella de beste vliegschool is.......

BTW, welkom op het forum! :biertje:
 
Back
Top