Wat voor vragen kan je verwachten bij de COVA?

Ik heb de examens voor PO2 gedaan en de uitslag na PO2 gekregen en daarna eerst GVSS gedaan. Dus er is geen sprake van motivatie om je examens te halen omdat je gvss al binnen hebt en zo dicht bij aanname bij KLS bent..
Misschien heeft zakken voor je examen niet alleen met motivatie tekort te maken, maar ook met het schoolniveau. Ik vind het niveau best hoog, en ik heb het nooit makkelijk gevonden.Even voor de verduidelijking, je kan zakken met dikke 4'en en zakken met 5.4'en..Ik had voor bio en sk 2x een 5.45. Dat komt dus neer op 1 punt op het hele examen wat je de kop kost. Nou ga ik niet ontkennen dat het niet mijn eigen schuld is, want het is mijn onkunde geweest om niet een hoger cijfer te halen, maar pech heeft ook een kleine rol hier in meegespeeld.
 
Ik heb de examens voor PO2 gedaan en de uitslag na PO2 gekregen en daarna eerst GVSS gedaan. Dus er is geen sprake van motivatie om je examens te halen omdat je gvss al binnen hebt en zo dicht bij aanname bij KLS bent..
Misschien heeft zakken voor je examen niet alleen met motivatie tekort te maken, maar ook met het schoolniveau. Ik vind het niveau best hoog, en ik heb het nooit makkelijk gevonden.Even voor de verduidelijking, je kan zakken met dikke 4'en en zakken met 5.4'en..Ik had voor bio en sk 2x een 5.45. Dat komt dus neer op 1 punt op het hele examen wat je de kop kost. Nou ga ik niet ontkennen dat het niet mijn eigen schuld is, want het is mijn onkunde geweest om niet een hoger cijfer te halen, maar pech heeft ook een kleine rol hier in meegespeeld.

Wordt een 5.45 niet afgerond naar een 5.5? Volgens de wiskunde regels hoort een 5.45 toch gewoon een 5.5 te worden?

@ Renze, wanneer heb je de COVA?
 
Centraal examencijfers worden naar beneden afgerond. een 5,49 is dus ook een 5,4. Bij school examens is dit wel zo.
 
Ok Renze, zolang je het maar goed kan verantwoorden en aan kan geven dat je de vliegopleiding zonder (al te veel) moeite gaat halen. Motivatie is altijd lastig aan te geven. Misschien een tip: Ik heb de motivatie voor het beroep aangegeven door middel van een anekdote (Jumpseat-story), waarbij alle emoties van toen weer boven kwamen... Het werkte voor mij en voor hen erg goed. Succes met de voorbereiding!!
 
Cijfers worden afgebroken na het eerste decimaal en daarna afgerond, een 5,48 bijvoorbeeld is dus een 5,4.

@DiTo en Sweetsurrender: tuurlijk is het een enorm nadeel om te blijven zitten, toen ik bleef zitten baalde ik er nog het meest van hoe ik dat uit ga leggen bij de Cova dan van het blijven zitten zelf. Dit klinkt misschien een beetje cru maar aangezien ik het op school wel naar m'n zin heb vond ik het niet eens zo erg om de vijfde klas over te doen, maar het getuigd niet bepaald van motivatie. Als ik naar mezelf kijk vind ik het ook slecht dat ik ben blijven zitten (capaciteiten genoeg op zich) maar anderzijds vind ik dat het inmiddels een fout uit het verleden is. Die is daarom niet goed te praten, maar ik hoop niet dat ze dit het zwaarst laten wegen als verder alles goed is (capaciteitenonderzoek, psycho en GVSS).

Ik snap ook wel dat het de verkeerde kant op denken is, en dat je niet zou blijven zitten als je motivatie hoog genoeg was. Echter vind ik het van mezelf wel een positief punt dat ik het VWO afmaak in plaats van de HAVO te gaan doen. Dit getuigt volgens mij wel van doorzettingsvermogen, ondanks ik geen briljante cijfers haal nog steeds. Anyway: het blijft inderdaad ontzettend klote om dit uit te leggen. Maargoed, eerst maar eens zien dat ik zo ver kom dat ik bij de Cova mag opdraven.
 
Vandaag gesprek gehad met COVA!
Het ging eigenlijk best wel goed, het verhaal van zakken e.d. had ik goed kunnen verwoorden en mijn motivatie is naar mijn idee duidelijk voor ze:) Donderdag verwacht ik de brief in de bus...Waiting, wishing....:cool:
 
Nou Renze, nu maar hopen dat je ze goed hebt kunnen overtuigen van je motivatie! Ik hoor het wel of je door bent of niet ! Succes met wachten

Groetjes, Erky
 
Nou als je door bent en je komt in oktober klas dan kom je bij mij terecht iig :D

gezellige boel, voor wat ik nu gesproken heb is het iig echt een gezellige klas.
Van 18-24 jarigen erin
 
Zou zeker leuk zijn! Maar vooralsnog heb ik de brief nog niet gevonden tussen de overige post! Dus nog maar een nachtje slapen...Krijg iig mijn examen-uitslag vandaag..maar zoals ik op het internet de norm bekeken heb, zit dat helemaal goed:D Kon het maar 2 keer feest zijn vandaag!:D Morgen dan....:grijns:
 
Ja ik hoop dat ie er morgen is..Maar tis jammer want ik verwachtte 'm vandaag al! Maar als ie er na het weekend nog niet is, dan ga ik ze even bellen:)
 
Hallo,

Ik heb inmiddels een bevestiging gekregen van mijn aanmelding bij de KLS. Ik wacht dus vol spanning op een uitnodiging voor de capaciteitentest. Hier is veel over te vinden op het internet, maar kan een van jullie mij misschien vertellen hoe het er nou precies aan toe gaat? Krijg je een IQ-test? Gesprek met een psycholoog? Of moet je gewoon wat vragenlijsten invullen?

Ik heb overigens net mijn Havo-diploma gehaald.
Gefeliciteerd aan iedereen die ook net zijn diploma gehaald heeft.

Groetjes,
Austin
 
Hier is veel over te vinden op het internet, maar kan een van jullie mij misschien vertellen hoe het er nou precies aan toe gaat? Krijg je een IQ-test? Gesprek met een psycholoog? Of moet je gewoon wat vragenlijsten invullen?

Je zegt het zelf al :) Kijk eens in de kennisbank hier op het forum, daar staat tot in detail beschreven hoe de selectie op de KLS er aan toe gaat.

Succes!

En iedereen die geslaagd is gefeliciteerd uiteraard!
 
Back
Top