Wat voor vragen kan je verwachten bij de COVA?

Ik ben ook de 16e geweest en ook ik ben door! Net zoals matt (hoelaat ging jij)
Ook heb ik 19 mei medical

Tip van mij voor COVA gesprek: glas water omgooien over het bureau heen ;-)

Ik ging om 14:00 het gesprekje in...

Had jij een glas water over het bureau gegooid ja?
hahaha breekt het ijs wel :)
 
Hey Matt
Ik kwam je nog tegen immers bij de COVA..
Maar jij dus ook gehaald?
Ik ook man :D..

dikke prima, kheb 15 mei mn medische keuring @schiphol-Rijk
 
Ik snap dat je teleurgesteld bent yoyo (Ken je het nummer van Comme un yoyo, zeer bekend nummer in Frankrijk :p: ;)). Het feit dat je tot de COVA bent gekomen, wil wel zeggen dat je over de capaciteiten beschikt, maar dat zij vinden dat jij niet past binnen het KLM-profiel. Je moet het nu dus niet opgeven en bijvoorbeeld naar andere scholen kijken. EPST, NLS, DFA, etc.
 
Hey Matt
Ik kwam je nog tegen immers bij de COVA..
Maar jij dus ook gehaald?
Ik ook man :D..

dikke prima, kheb 15 mei mn medische keuring @schiphol-Rijk

TOP

erg vet allemaal he!
Dus van de laatste drie zijn er 3 door
ben benieuwd naar de andere 3 gasten van de ochtend
 
In de ochtend van 16 april moet er 1 iemand terug komen voor een 2e gesprek (bekende jongen van gvss week) en de rest geen idee...
 
In de ochtend van 16 april moet er 1 iemand terug komen voor een 2e gesprek (bekende jongen van gvss week) en de rest geen idee...

Je bedoelt waarschijnlijk 26 april, of 16 mei :).


(Of is het gewoon een verkeerde zinsopbouw?)
 
Ja sorry misschien een beetje onduidelijk maar ik bedoelde dat de mensen die op 16 april in de ochtend COVA gesprek hadden, er daarvan later 1 terug moet komen voor een 2e gesprek.

TOP

erg vet allemaal he!
Dus van de laatste drie zijn er 3 door
ben benieuwd naar de andere 3 gasten van de ochtend
 
Ik denk dat veel info al te vinden op het forum of in de kennisbank. En tja, het blijft een gesprek met een hoop (persoonlijke) variabelen. Daar kun je je niet goed op voorbereiden door middel van airwork.
 
10 juni mag ik op gesprek komen voor COVA!:D PO's en GVSS heb ik vorige zomer al gedaan maar omdat ik gezakt was voor mijn vwo-diploma, mocht ik COVA nog niet doen! Nu dus wel...Wel lastig dat de andere selectierondes zo lang geleden zijn! Ik weet globaal wel hoe die gingen enzo, maar om nou op te kunnen noemen hoe vlucht D ging bijvoorbeeld...:1855:
Ik heb wel het voordeel nu dat ik me nu al 8 maanden aan het voorbereiden ben op dit gesprek!:D haha..
 
Hoe ga je de volgende vraag keren dan...: Beste Renze, waarom ben je blijven zitten? Motivatie is de key tot de opleiding, denk je dat dát gaat lukken bij de KLS?
(of iets in die richting)
 
Blijven zitten is juist motivatie verhogend, in mijn geval dan. Toen besefte ik pas echt hoe graag ik piloot wilde worden, ik heb nog nooit ergens zo van gebaald dan nog een jaar langer te moeten wachten, dat heeft zeker een positieve uitwerking gehad op mijn prestaties ;) 't is maar net hoe je 't bekijkt :)
 
Ja dat vond ik ook! Maar ik had afgelopen jaar ook certificaten kunnen pakken voor m'n voldoendes en de andere vakken op een onderwijsinstelling als LOI te doen ofzo. Ik heb er voor gekozen om het gymnasium af te maken omdat ik niet de makkelijke weg wil nemen. Ik kan gymnasium, daarom wil ik laten zien dat het lukt en ga ik die school afmaken. Dat heeft denk ik ook wel met een soort van doorzettingsvermogen te maken..
 
Sorry hoor, maar vinden jullie dit niet een beetje de verkeerde kant op denken? ''Blijven zitten is juist motiverend''. Dat zal allemaal best, maar als je gemotiveerd bent, had je in eerste instantie helemaal niet moeten blijven zitten. Vooral als je het GVSS al hebt gehaald en je dan niet mag komen voor je COVA omdat je bent blijven zitten kan je er echt wel wat vragen over verwachten. Misschien dat je dan nu wel extra gemotiveerd bent, maar ze gaan zeker wel een vraag stellen over het blijven zitten. Ik ben zelf ook blijven zitten, in 4 VWO. Zelfs toen al vragen gesteld over het hoe, wat en waarom.
Renze; op school blijven zitten is echt niet altijd de moeilijkste weg. Wat denk je dat moeilijker is; op school zitten en absorberen en soms een beetje huiswerk maken, of thuis alle stof in je eentje maken, zonder begleiding? Uiteindelijk maak je gewoon hetzelfde examen namelijk.
 
Wat denk je dat moeilijker is; op school zitten en absorberen en soms een beetje huiswerk maken, of thuis alle stof in je eentje maken, zonder begleiding? Uiteindelijk maak je gewoon hetzelfde examen namelijk.

Er is wel een verschil of je opnieuw 9 vakken examen moet gaan maken met tentamens het hele jaar door, of dat je maar in 2 vakken examens hoeft te doen met een avondstudie oid. Blijven zitten in het examenjaar betekent wel meer dan alleen soms een beetje huiswerk maken hoor. Zoals jij het noemt, klopt dat met doubleren in de 4e klas. Want dan zitten er nog geen gevolgen aan je diploma. In de 6e krijg je het hele jaar door tentamens en met een beetje huiswerk maken, kom je er echt niet hoor. Maarja, dat is mijn mening.
 
Volgensmij refereert Sweetsurrender aan de vliegopleiding. Hievoor heb je veel motivatie nodig om die vele weken theorie te overleven. Dit doe je door thuis huiswerk te maken en te leren, leren en nog eens leren.
Dus: Als je al niet de motivatie gehad hebt om te leren voor je examens, hoe wil het je dan ooit lukken de vliegopleiding (veel in korte tijd) met succes af te ronden.

Ik vraag daarom: Hoe ga je reageren op de vraag over het zitten blijven. Het verhaal van 'nu is me motivatie nog groter' is te tackelen (niet geheel) door te zeggen: 'je had je gvss al gehaald, je was er bijna... waar was je motivatie toen...?'
 
Back
Top