Turkish Airlines Roadshow

Correcte conclusie door F100 aka Super Sabre.
Dagelijks stelt THY de eisen bij omdat er volgend jaar weer 500 vliegers nodig zijn. Ook de 'sec arbeids voorwaarden' gaan onder de loupe...want ook op wervings gebied moet THY de slag aan met de ME3...... Dat hebben ze na deze, overigens druk bezochte, dagen wel door.
Mvgr Ripple 7
 
180 BT vraagt om mijn persoonlijke mening...
Het is voor een KLm pensionado, die nog wat jaren doorvliegt bij THY op een T7 een ander verhaal dan voor een vlieger die, noodgedwongen, zijn heil moet zoeken om brood op de plank te houden...laat dat erg duidelijk zijn.
Voordelen THY, waar je ook zit, is de directe nabijheid van AMS. Verder lijkt mij Istanbul toch een tandje leuker dan de Zandbak en niet geheel onbelangrijk...THY is een mooi bedrijf met vele mogelijkheden.....een vloot die twee maal zo groot moet worden etc etc.
Nadeel....je zal als FO of CPT EUR aan de bak moeten...maar dat moet je overal. Een ander nadeel lijkt me dat THy de FO's en Capt's EUR niet genoeg tegemoed komt...maar daar zijn ze zich nu wel van bewust....of er wat gaat veranderen? Ik hoop het..maar zeker weten doe ik dat niet.
Groeten,
R7
 
Jammer Jocky747..... Ondanks het feit dat iedereen hier nu wel weet wie ik ben...let's stick to the Aliasses......ok? Want ik heb geen idee wie jullie zijn. Op een paar na dan...
:biertje:
 
Dank Rippleseven voor je openhartigheid.

Ik was gewoon even verbaasd over de geboden arbeidsvoorwaarden in relatie tot de ambities van Turkish. De copiloot van vandaag is de captain van de toekomst, een goede en duurzame arbeidsrelatie is in mijn ogen daarom onbetaalbaar. Ik hoop voor je toekomstige collega's dat Turkish bereid is om meer hierin te investeren.

Of is dit een probleem ah worden?
http://m.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/article/23666541/turkse-lira-naar-dieptepunt
 
Ik denk zeker dat ook Turkije last heeft van de beruchte bubble...die vandaag of morgen een keertje klapt..Maar laten we even terug in de tijd gaan en kijken hoe Emirates er voor stond in 1995.... En wie ze nu zijn. Rest assured een bedrijf met grote problemen...want de ambitie van EK overstijgt alles.
De Turken kijken daar wat anders tegen aan maar ook Turkije heeft op alle gebieden, dus ook Politiek grote problemen...Het hippe Istanbul, de kust en Izmir zijn helaas maar een minderheid...Daar behouden ze het Effes bier en de Porsches maar al te graag...maar het land is een stuk groter dan die gebieden.
De ambitie van THY is groot, en die ambitie hadden ze 15 jaar geleden ook al. Kijk waar het THY nu gebracht heeft en kijk waar ze heen willen. Feit is dat men, hier en daar, wat achter de feiten aan loopt helaas. Maar de Turken zijn slim...passen op tijd eea aan...N.a.v. Die Roadshows zien ze dat ze nu echt moeten gaan concurreren met de ME3 waar het gaat om het binnen halen van goed gekwalificeerde vliegers. En dat vind ik dan wel weer mooi....ze doen geen consessies....waar het gaat om de kwaliteit, maar ze zien in dat het op sommige vlakken wel iets beter geregeld kan gaan worden voor een bepaalde categorie vliegers. Dat die Lira even iets afzwakt is voor ons niet erg...een Euro die omhoog jast wel.
Groeten,
R7
 
Ze beginnen idd grote problemen te krijgen bij Emirates; lopen nu gemiddeld 100 vliegers per maand weg. Naar verwachting moeten binnenkort de eerste vluchten geschrapt worden vanwege crewtekortem. Dit is iig de info die ik krijg.

Met een vergrijzing/pensioneringen die er gaan aankomen zullen er uitdagende tijden aanbreken voor een aantal maatschappijen...
 
Correct...ook bij THY komt er een pensioengolf op gang. Alle expats, de ouder captains, gaan tussen nu en zeven jaar weg. Tenminste als ze de pensioenleeftijd op 63 houden...mij hoor je daar niet zeiken over het ophogen van de pensioen leeftijd 180BT....:eek!:
En...er lopen ook soms jongere expat copilots bij THY weg.....
 
...ook bij THY komt er een pensioengolf op gang.


ja hoor , daar istie weer :haha:

Met de deal zoals Super Sabre hem beschrijft gaan ze sowieso niet veel ervaren EU-vliegers bij hun huidige werkgever weg krijgen denk ik.
Geen(.....ik dacht dat ik het niet goed las....) vakantie , 7 vrije dagen per maand :eek:
 
Last edited:
De k toch dat er genoeg uit RYR en Wizz of wellicht Norwegian de overstap willen maken. Eerste jaar inderdaad geen vakantie. Maar ach, dan hou je toch een gat tussen verlaten oide werkgever en start nieuwe werkgever? 7 vrije dagen 21 indeelbaar. Wil niet zeggen dat je ze alle 21 vliegt (onmogelijk zelfs). Ook THY heeft een WRR regeling
 
Met antwoorden zoals die van Peer van Eersel kan ik me inderdaad voorstellen dat sommigen deze kleuterschool voortijdig verlaten....
Veel plezier jongens met jullie loopbanen.....
 
Degene die de gouden tijden in de luchtvaart heeft meegemaakt , en nu - terwijl hij zijn riante pensioen van de KLM casht - gezellig nog een beetje bijklust voor Turkish kan geen beetje ironie verdragen?

Al heb je nog zoveel typeratings ; volgens mij heet dat in het Jiddisch gewoon gotspe.
 
Last edited:
Misschien omdat R7 "bijklust" heeft hij nu waardevolle info voor bijvoorbeeld de huidige MPers om maar wat te noemen. Als andere met alle goede bedoelingen zich gaan terugtrekken omdat ze geen zin hebben in dit soort gezeur wordt het niet eenvoudiger voor de (komende) thuiszitters.

:eek:fftopic:Daarbij Gotspe http://nl.wikipedia.org/wiki/Gotspe lijkt me wat anders.
 
Ik gebruik dat woord niet voor niks : al ruim voor Wikipedia bestond wist ik wat gotspe is , en in dit geval dekt het de lading.
 
Last edited:
Sjonge jonge, Peer van Eersel... laat het los, slecht voor de bloeddruk! Ik was bij de Roadshow en natuurlijk wordt daar een mooi beeld geschetst. Maar er was zeker ook een kritische noot.
Ga eens naar een open dag van de KLS of een andere willekeurige vliegschool. Zelfde verhaal. Niemand, ook niet R7, zegt dat THY de beste optie is voor iedereen, maar om nou de "mazzel" die sommige wel of niet gehad hebben in hun carriere te gebruiken in een tot nu toe soort van beargumenteerde discussie...?
 
Mijn broek zakt er werkelijk van af....ik ga mij hier ook verder voor dit soort complete loosers ook niet verdedigen....Ben blij dat je TR737 hebt van Eersel...maar of jij bij THY door een selectie komt betwijffel ik..:biertje:
Gunaidin
 
Ik druk me vaak in bepaalde stijlvormen uit die soms wat cru overkomen - dat geef ik eerlijk toe : dat is om een punt te maken.

Maar wat mij gewoon erg stoort is dat THY deze deal zelf kennelijk goed genoeg vindt.
Ze denken er gewoon mee weg te kunnen komen , anders bied je zoiets niet aan aan ervaren mensen.
Het lijkt voor mij nog het meest op zout in de wonde strooien , uitgerekend in NL.
 
ja hoor , daar istie weer :haha:

Met de deal zoals Super Sabre hem beschrijft gaan ze sowieso niet veel ervaren EU-vliegers bij hun huidige werkgever weg krijgen denk ik.
Geen(.....ik dacht dat ik het niet goed las....) vakantie , 7 vrije dagen per maand :eek:
Inderdaad Peer, kijk maar op PPruNe, daar wordt hetzelfde trieste beeld over THY geschetst.

Maar goed zoals je al perfect aangaf, mensen als R7 gaan over lijken en stappen, na decennia lang van de goeie tijden geprofiteerd te hebben met een riante WRR, zonder blikken of blozen over naar de concurrent om daar nog eventjes wat banen voor de neuzen van de locals weg te kapen en hun oude werkgever en collega's een mes in de rug te steken.
Fuck de FO's die willen upgraden en fuck de locals, want die 3e ex-vrouw, die zoveelste Porsche of dat leuke stulpje op CUR moeten toch afbetaald worden.

Met praktijken als die van R7 en THY snijdt het mes dus nog harder in de CAO's van Turkse en Europese piloten en de bedrijfsresultaten van Europese luchtvaartmaatschappijen. Het is een vicieus cirkeltje.
Mijn broek zakt er werkelijk van af....ik ga mij hier ook verder voor dit soort complete loosers ook niet verdedigen....Ben blij dat je TR737 hebt van Eersel...maar of jij bij THY door een selectie komt betwijffel ik..:biertje:
Gunaidin
Nee inderdaad, alleen egoïstische opportunisten komen dus blijkbaar door de selectie bij THY, daarvoor hoef je alleen maar naar hun arbeidsvoorwaarden te kijken.

De maatschappij, dat ben jij! ;)
 
Peer en Red Matter wat laten jullie je kennen. Willen ze doorvliegen, dan is het niet goed, gaan ze ergens anders vliegen, is het ook niet goed. Geen wonder dat jullie met zo'n instelling nergens fatsoenlijk aan de bak komen.
 
Back
Top