Turkish Airlines Roadshow

Rippleseven

New member
Turkish Airlines houdt in februari een roadshow in Amsterdam. Wellicht dat er interesse is bij de Ryan Air vliegers om de overstap te maken naar THY.
26/27 februari
Schiphol Hilton
Ochtend sessies aanvang 10:00
Middag sessies aanvang 15:00
Vrije inloop uiteraard. Er zijn posities voor direct entry gezagvoerders 737, met latere doorstroom mogelijkheden naar cpt widebody.
 
Klopt niet, er zijn inmiddels een aantal buitenlandse captains van narrow naar widebody (330/340) gegaan. Deze zijn dan al wel een paar jaartjes in dienst uiteraard.....
 
Ja klopt direct entry T7.....en er stromen wel degelijk jabandjis door naar de linker stoel op de wide body....Alleen op de T7 nu niet...dat klopt inderdaad.
 
Nne hoor er zijn al Roadshows in Brasil en Italie geweest...maar met de neergang van MAC en, wie weet wat Ryan Air vliegers valt er wellicht iets te werven hier. Er komen 12 nieuwe T7's binnen een jaar bij....THY kan zelf niet alle vacatures vervullen want dan zuigen ze de 73 en A320 vloot leeg.......dus vacatures genoeg de komende twee jaar.
 
Waar stroomt een Martinair F/O met 10.000 uur heavy jet in bij THY? DEC een optie, of toch eerst rechts zitten?
 
Daar wordt deze week over gesproken...dit is een fenomeen wat ze niet kennen...De ME3 hanteren, naar men zegt, een fast track beleid, maar dat zie ik, eerlijk gezegd, bij THY niet gebeuren. Wel is het mogelijk om versneld, juist vanwege de ervaring, een command op EUR te krijgen. Maar ook daar is eea nog niet duidelijk helaas.
 
wetgeving

wetgeving

Het is jammer van de 27 ton wetgeving in TR. Je moet om als CPT te vliegen in TR ivm wetgeving 4000 total hebben en met 1500 uur 27 ton. Turkish vraagt zelfs 3000 uur 27 ton.
Ik heb genoeg total uren maar kom niet aan de 3000 uur 27 ton.

off topic:
By the way weet wel waar je aan begint als FO. Ik vlieg al wat jaren in TR en Turkse captains van de oude garde, vooral van de landmacht (ja ze hebben landmacht piloten) kunnen nog wel eens leiden tot een CRM schock. De buitenlandse CPT en niet militaire zijn vaak aangenaam om mee te vliegen.
Turkish als bedrijf is wel de betere maatschappij in TR in vergelijking met de andere airlines daar.
 
Last edited:
Is er meer info wb

Mogelijkheid commuting
Schemas op de 73 vloot
Upgrade 777
Salaris

Heeft iemand die info? Ik was helaas a h werk. Had de roadshow wel interessant gevonden.

Dank
 
@clipper

Voor zover ik het begreep is dit de deal

-commuten niet mogelijk (behalve long haul captains)
-schema 737, 7 dagen vrij (niet gegarandeerd in 1 blok), de overige 21 dagen inzetbaar
-upgrade van short naar long haul is mogelijk
-salaris 737 capt. inclusief housing allowance, flight pay en overige additionals is ca. 23.000 lira = €8200 bruto (tax is 5%)
-eerste jaar geen vakantie, na eerste jaar 20 dagen
-wanneer niet type rated op een van hun toestellen zelf rating betalen..
 
Back
Top